تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

۲ نماینده مجلس و ۶ عضو سپاه در لیست تحریم‌های اروپا

بیژن نوباوه و سید علی یزدی خواه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مهدی علی بابایی، معاون اجتماعی سپاه استان قم، علی اصغر نوروزی، سید امین الله امامی طباطبایی، یحیی علاء الدینی، جمال بابامرادی و احمد کریمی از بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل آنچه که نقض حقوق بشر خوانده شده، در لیست تحریم‌های اروپا قرار گرفتند.

کد خبر: ۱۴۸۵۱۱
۱۷:۱۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

۲ نماینده مجلس و ۶ عضو سپاه در لیست تحریم‌های اروپا

دیدارنیوز: شورای اروپا در بیانیه‌ای هشت فرد و یک شرکت ایرانی را به دلیل آنچه که نقض حقوق بشر خوانده می‌شود، تحریم کرده است.

طبق اطلاعیه شورای اروپا که در وبسایت این شورا منتشر شده است، هشت فرد و یک شرکت ایرانی با ادعای آنچه که نقض حقوق بشر خوانده می‌شود، مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

طبق این اطلاعیه این افراد شامل، بیژن نوباوه و سید علی یزدی خواه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مهدی علی بابایی، معاون اجتماعی سپاه استان قم، علی اصغر نوروزی، سید امین الله امامی طباطبایی، یحیی علاء الدینی، جمال بابامرادی و احمد کریمی از بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

همچنین شرکت مهندسی آرین‌تل، ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه با ادعای آنچه که سرکوب مخالفان خوانده شده، مورد تحریم اروپا قرار گرفته است.

طبق بیانیه اروپا این تحریم‌ها شامل مسدود شدن دارایی‌ها، ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا و ممنوعیت در دسترس قرار دادن وجوه یا منابع اقتصادی است و همچنین ممنوعیت صادرات تجهیزاتی است.

این هفتمین بسته تحریمی اروپا علیه ایران است و در راستای ۶ بسته قبلی است که در ۱۷ اکتبر، ۱۴ نوامبر، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲، ۲۳ ژانویه، ۲۰ فوریه و ۲۰ مارس ۲۰۲۳ توسط شورا تصویب شده است.

ساعاتی قبل نیز وزارت خارجه انگلیس در مواضعی از تحریم برخی از مقامات ایرانی با ادعای "نقض حقوق بشر" توسط این کشور، اتحادیه اروپا و آمریکا خبر داد.

طبق بیانیه وزارت خارجه این کشور، انگلیس، ایالات متحده و اتحادیه اروپا اقدامات هماهنگ و منسجمی را برای پاسخگویی ایران انجام داده‌اند و هر ماه تحریم‌هایی را با ادعای نقض حقوق بشر اعلام کرده‌اند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی