تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
امروز «آزادی» قرمز می‌شود یا آبی؟

ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال برای نبرد بزرگ!

امروز یکشنبه در ورزشگاه آزادی تهران، حرارت چمن و سکو‌ها به اوج خود خواهد رسید؛ هرچند فقط ۱۵ هزار نفر، اما صدای آن‌ها به اندازه ۱۰۰ هزار تماشاگر بازیکنان استقلال و پرسپولیس تشویق به برد می‌کند!

کد خبر: ۱۴۸۴۳۵
۱۱:۵۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال برای نبرد بزرگ!

دیدارنیوز: شاید شاهد کمترین تغییر ممکن در ترکیب پرسپولیس برای دربی باشیم، اما سرمربی سرخ‌ها با جابجایی نفراتش، برنامه‌های ویژه‌ای علیه تفکرات ساپینتو دارد.

یحیی گل‌محمدی چشم به برد دربی دوخته و آن را اتفاق مثبتی در سرنوشت تیمش در پایان فصل می‌داند. سرمربی سرخ‌ها در دهمین دربی تاریخ خود به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم خواهد نشست و شاید همین تجربه باعث شده برخلاف گذشته با پختگی و انرژی ویژه‌ای حتی فضای نشست خبری را تحت تاثیر جملات خود قرار دهد.

سرمربی پرسپولیس در یکی از بهترین شرایط تیمش از حیث نفرات و آمادگی و حضور کامل آن‌ها در لیست، برابر استقلال قرار خواهد گرفت و به دنبال چینش قابل اعتماد برای دستیابی به هدف خود خواهد بود. یک ترکیب ایده‌آل قطعا می‌تواند سهم زیادی در کسب نتیجه نهایی برای هر تیمی داشته باشد و همین مساله باعث شده تا یحیی طی ساعات اخیر تدابیر ویژه‌ای برای انتخاب ۱۱ مرد نهایی خود در دربی صدم داشته باشد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال برای نبرد بزرگ!

انتخاب دروازه پرسپولیس کاملا قابل پیش‌بینی است؛ بیرانوند و حضوری دوباره دربی و تلاش برای دستیابی به موفقیت‌های تیمی و فردی در این جدال. شماره یک سرخ‌ها مقابل یکی از قدرتمندترین خطوط تهاجمی لیگ قطعا کار دشوارتری از گذشته پیش رو خواهد داشت و باید دید به چه شکل خط دفاعی تیمش را رهبری خواهد کرد.

برای خط دفاعی پرسپولیس هم می‌تواند ترکیب علی نعمتی در سمت چپ، گئورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی گنجی در قلب دفاعی و دانیال اسماعیلی فر را در سمت راست متصور شد.

برای خط میانی نیز حضور میلاد سرلک قطعی خواهد بود و باید منتظر حضور سروش رفیعی با خصوصیات تدافعی‌تر، اما با قدرت رهبری بالا در کنار او بود. سعید صادقی بعد از درخشش طی دیدار‌های اخیر بار دیگر به عنوان یکی از وینگر‌های بازیساز و با قدرت گلزنی بالا و البته اینبار انگیزه‌های شخصی، در سمت راست و در همکاری با دانیال اسماعیلی فر حاضر خواهد شد و در سمت مقابل نیز مهدی ترابی به میدان می‌رود. ستاره پرسپولیسی‌ها که بار دیگر به روز‌های اوج خود بازگشته، برخلاف روز‌های حضور در سایپا، با پیراهن پرسپولیس گلی مقابل استقلال و در دربی به نام خود نکرده و شاید اینبار چشم یحیی گل‌محمدی و هواداران تیمش بیش از هر زمان دیگری به حرکات انفجاری او باشد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال برای نبرد بزرگ!

برای خط حمله نیز باید منتظر یحیی گل‌محمدی با همان ترکیب دیدار با مس کرمان برابر حریف حاضر خواهد شد و وحید امیری در کنار مهدی عبدی به دنبال راهی به دروازه سیدحسین حسینی و عبور از خط دفاعی آبی‌ها خواهند بود.

ترکیب احتمالی پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، مهدی عبدی، وحید امیری

روی نیمکت پرسپولیس نیز باید احتمالا با این شرایط منتظر حضور نفراتی مثل احمد گوهری، فرشاد فرجی، کمال کامیابی‌نیا، سینا اسدبیگی، عیسی آل کثیر، شیخ دیاباته، محمد عمری و لئاندرو پریرا بود و باید دید در فاصله ساعاتی مانده به این دربی سرنوشت ساز یحیی گل‌محمدی چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا پیش‌بینی ما از ترکیب دربی درست بوده یا خیر.

 

ترکیب احتمالی استقلال برای شکستن طلسم دربی

استقلال بدون شگفتی خاصی و تنها با بازگشت ۲ بازیکن خارجی خود به مصاف پرسپولیس خواهد رفت.

ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال برای نبرد بزرگ!

تساوی یا شکست در دربی پایتخت می‌تواند به منزله از دست رفتن جام قهرمانی باشد. شاگردان ریکاردو ساپینتو به خوبی این موضوع را درک کرده‌اند و تنها برای کسب سه امتیاز دیدار حساس برابر پرسپولیس پای به زمین مسابقه خواهند گذاشت.

سرمربی پرتغالی برای این دیدار تغییر خاصی در ترکیب تیمش ایجاد نخواهد کرد و تنها جابجایی‌های شکل‌گرفته نسبت به بازی قبل، بازگشت رافائل سیلوا و کوین یامگا به جمع نفرات اصلی خواهد بود.

* سیدحسین حسینی تاکنون ۸ بار در دربی پایتخت به میدان رفته که حاصل آن تنها ۲ کلین‌شیت بوده است. کاپیتان آبی‌ها فصل خوبی را سپری می‌کند، امیدوار است در شهرآورد تهران دروازه‌اش را بسته نگه دارد تا تیمش را یک قدم به سمت پیروزی نزدیک‌تر کند.

* رافائل سیلوا محرومیت خود را پشت سر گذاشته و مشکلی برای حضور در ترکیب استقلال ندارد. او یک بار دیگر در کنار عارف غلامی زوج خط دفاعی آبی‌پوشان را تشکیل می‌دهد که ساپینتو امید زیادی به درخشش این ۲ بازیکن در برابر حملات پرسپولیس دارد.

* کوین یامگا نیز دیگر بازیکنی است که در بازی گذشته برابر هوادار محروم بود، ولی می‌تواند تیمش را برابر پرسپولیس همراهی کند. او باز هم به عنوان مدافع راست انجام وظیفه می‌کند و در سمت چپ نیز جعفر سلمانی وظیفه دارد تا حملات سمت راست سرخپوشان را خنثی کند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال برای نبرد بزرگ!

* خط میانی استقلال برای این بازی نیز دست نخورده باقی می‌ماند. روزبه چشمی که فصل درخشانی را سپری کرده، به عنوان هافبک دفاعی به مصاف خط میانی پرسپولیس می‌رود. آرش رضاوند و سعید مهری نیز که به هماهنگی بسیار خوبی دست یافته‌اند، از ابتدا بازی خواهند کرد.

* بدون شک وینگر‌های بوشهری استقلال امید اول گلزنی به شمار می‌روند. مهدی قایدی در بهترین فرم ممکن قرار دارد و محمد محبی نیز در بازی با هوادار به ناکامی‌هایش پایان داد. مدافعان پرسپولیس کار سختی را برابر این ۲ بازیکن خواهند داشت.

* به مانند دیدار‌های گذشته، ارسلان مطهری تک مهاجم استقلال خواهد بود. بازیکنی که در دیدار‌های قبل نتوانسته دروازه حریفان را باز کند، ولی همواره برابر پرسپولیس عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

ترکیب احتمالی استقلال: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، کوین یامگا، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، آرش رضاوند، سعید مهری، محمد محبی، مهدی قایدی، ارسلان مطهری

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی