تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رحیمی، نماینده مجلس با انتقاد از وزیرکشور بابت مسمومیت‌ها اعلام کرد

آقای رئیسی! دولت مردمی قوی مگر با سفره خالی ممکن است؟

بهزاد رحیمی، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس خطاب به ابراهیم رئیسی گفت: دولت مردمی قوی مگر با سفره‌ خالی ممکن است؟ شان و منزلت خانواده ایرانی حفظ نمی‌شود مگر توجه اساسی به معیشت آنان صورت گیرد، متاسفانه روزانه شاهد سقوط بی سابقه ارزش پول ملی، تورم وحشتناکی که نظیر آن را قبلا فقط در ونزوئلا شنیده بودیم، رشد بیکاری، کمبود دارو، کمبود کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی و کشاورزی، گرانی افسار گسیخته خودرو و اجاره مسکن هستیم که غیر قابل کتمان است.

کد خبر: ۱۴۸۱۷۳
۱۳:۳۴ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۲

آقای رئیسی! دولت مردمی ایران قوی مگر با سفره خالی ممکن است؟

دیدارنیوز: نماینده مردم سقز و بانه در مجلس در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور، تاکید کرد: جناب آقای رییسی، دولت مردمی ایران قوی مگر با سفره خالی ممکن است؟ سخنی از حضرت علی (ع) نقل شده است که «از دری که فقر وارد شود ایمان از در دیگر خارج می‌شود» شان و منزلت خانواده ایرانی حفظ نمی‌شود مگر توجه اساسی به معیشت آنان صورت گیرد، متاسفانه روزانه شاهد سقوط بی سابقه ارزش پول ملی، تورم وحشتناکی که نظیر آن را قبلا فقط در ونزوئلا شنیده بودیم.

بهزاد رحیمی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۷ فروردین) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود؛ گفت: رهبر فرزانه انقلاب همچون سال‌های گذشته با نگاه عالمانه و واقع بینانه در پیام نوروزی خود با تمرکز بر مشکل اصلی کشور شعار امسال" مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری کرده‌اند؛ معظم له ضمن تشریح دستاورد‌ها مهمترین مشکل اصلی کشور را در مقطع فعلی اقتصاد و معیشت دانستند که دارای منطقی قوی و علمی و تجربی است؛ زیرا تولید کلید واژه اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس ادامه داد: امیدواریم در پرتوی عالی همت مسئولان نظام حمایت و پشتیبانی نمایندگان مجلس سال جاری که سال عبور از مشکلات باشد یا حداقل این مشکلات کاهش پیدا کند؛ البته تحقق آن ملزم به پرداختن الزاماتی است که مجال پرداختن به آن در اینجا نیست، اما مسلم است، وضعیت اقتصادی و معیشت جامعه است که حاصل ضعف دولت و تیم اقتصادیش و سکوت مجلس است؛ باید با شهامت و صداقت گفت در خلق این شرایط بایدهم دولت و هم مجلس مقصر هستند.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور؛ گفت: جناب آقای رئیسی اینجانب به عنوان نماینده مجلس سیاست‌های داخلی و خارجی شما را بخشی از وظایف داخلی خود دانسته و دریافته‌ام جنابعالی الگوی نظم عدالت محور و با استراتژیک موازنه نرم تعریف و رویکرد تحقق برنامه‌های خود را مطلوب و مفید می‌دانید، اما آنچه برای من وشاید همکارانم به عنوان کارنامه دولت قابل قبول است مسئله عدالت و محوری آن است.

این نماینده مجلس مطرح کرد: شایسته است توسعه همه جانبه را در تمام مرز و بوم ایران اسلامی بدون هیچ تبعیضی بی پروا با قدرت به ملت عرضه کند. رییس جمهور به شما در خصوص رعایت اجرای عدالت اجتماعی، اقتصادی و رفتار سیاسی عادلانه تذکر می‌دهم و از شما می‌خواهم در برابر تبعیض‌های ناروا عدم تقسیم عادلانه قدرت، ثروت و امکانات بایستید.

رحیمی خطاب به رییس جمهور؛ تاکید کرد: جناب آقای رییسی، دولت مردمی و ایران قوی مگر با سفره خالی ممکن است؟ سخنی از حضرت علی (ع) نقل شده است که فرمودند «از دری که فقر وارد شود ایمان از در دیگر خارج می‌گردد»؛ شان و منزلت خانواده ایرانی حفظ نمی‌شود مگر توجه اساسی به معیشت آنان صورت گیرد، متاسفانه روزانه شاهد سقوط بی سابقه ارزش پول ملی، تورم وحشتناکی که نظیر آن را قبلا فقط در ونزوئلا شنیده بودیم، رشد بیکاری، کمبود دارو، کمبود کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی و کشاورزی، گرانی افسار گسیخته خودرو و اجاره مسکن هستیم که غیر قابل کتمان است.

وی در ادامه تاکید کرد:نتیجه عدم توجه به معیشت خانواده‌های ایرانی منتج به شرمساری برای تامین حداقل سفره‌های خانوار، رواج زباله گردی، افزایش کودکان کار و تکدی‌گری، تجمعات روزانه معلمان، کارمندان، کارگران و بازنشستگان در مقابل مجلس و سایر نهاد‌ها شده است، بار‌ها از طریق مکاتبات و مراجعه به دولتمردان و از همین تریبون صدای رسای کولبران و جوانان عزیز کردستانی که کار شرافتمندانه و شایسته را حق مسلم خود می‌دانند، بوده‌ایم، اما متاسفانه علیرغم وعده‌های فراوان هنوز شاهد اقدامات عملی برای اشتغال آنان نبوده ایم و هر روز شاهد جان باختن کولبران در راه تامین معاش هستیم.

نماینده مردم سقز تصریح کرد: هنوز داغ نوجوان بینوای ۱۵ ساله که در سرما جان باخت، افشین و مهدی ۲۲ و ۲۳ ساله که در سد عباس آباد غرق شده اند، برای ما تازه است، در اینجا لازم است از تلاش دولتمردان در استان کردستان به خصوص استاندار محترم و فرمانداران حوزه انتخابیه برای حضور مداوم در میان اقشار مختلف مردم و پیگیری مطالبات تشکر کنم و انتظار می‌رود توجه بیشتری به معیشت و اشتغال پایدار مرز نشینان و ساماندهی مبادلات مرزی از طریق بازگشایی معابر موقت مرزی هنگام ژال، گله سوره و سیف داشته باشند. معیشت قشر نجیب روحانی و بزرگوار اهل سنت به فراموشی سپرده شده است و اقدام و اراده‌ای برای رفع آن نمی‌بینیم.

وی خطاب به رییس جمهور تاکید کرد: طرح رتبه بندی معلمان براساس اسناد بالا دستی، هویت آفرینی و شناسنامه دار شدن فرهنگیان عزیز طراحی گردید، چرا با اجرای ناقص آن وعدم پیش بینی منابع کافی، کام فرهنگیان را در شب‌های پایانی سال تلخ و بر مشکلات اجتماعی و آموزشی افزودید، پرداخت ۹۰ درصد شاغلین، مشابه و هم تراز به بازنشستگان مطابق ماده ۳۰ قانون برنامه ششم در سال ۹۹ اجرا شد، اما با آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون متوقف و به بهانه کمبود منابع و بالا رفتن تورم و رشد نقدینگی اجرا نشده است.

وی ادامه داد: کاهش قدرت خرید بازنشستگان و اختلاف شدید دریافتی با شاغلین مشابه، سبب نفرین و نفرت آنان گشته است، آیا خون دل خوردن بازنشستگان و شرمساری در مقابل خانواده خود کافی نیست؟ لازم است هر چه سریعتر لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان را به مجلس ارائه دهید.

این نماینده مردم در ادامه اظهار کرد:تا کی صدور احکام جنگی رزمندگان و مرزداران دیروز و بازنشستگان امروز در پیچ و خم‌های اداری باید معطل بماند، آقای رئیس جمهور، مردم شریف شهرستان سقز منتظر عملیاتی شدن وعده‌های شما در سفر استانی سال گذشته مبنی بر بازگشایی مرز سیف و بهره برداری از فرودگاه سقز هستند، آقای وحیدی وزیر کشور متاسفانه مسمومیت سریالی دانش آموزان چند ماهی است به گستردگی ایران در حال وقوع است و به موضوعی پرچالش و بدون جواب تبدیل شده است، علیرغم تاکید مقام معظم رهبری برای جدیت در شناسایی و اشد مجازات عاملین این جنایت ضد بشری، هنوز شاهد اقدامی رضایت بخش و قانع کننده نبوده‌ایم، انتظار می‌رود با جدیت تمام موضوع را پیگیری و نتیجه قانع کننده به اطلاع مردم رسانده شود، تا بیش از این شاهد برهم خوردن آرامش روانی جامعه نباشیم.

به نقل از خانه ملت، رحیمی در پایان خطاب به وزیر راه و شهر سازی خاطر نشان کرد: بنده در مدت ۳ سال خدمت نمایندگی شاهد حضور ۳ وزیر در این وزارتخانه بودم، اما مشکلات راه ها‌ی بین شهری حوزه انتخابیه بنده به قوت خود باقی است و هر روز شاهد تصادفات دلخراش و مرگبار هستیم، تا زمانی که در زیر مجموعه شما معاونینی باشند که در آمد و رفت وزرا در دولت‌های مختلف صندلی آن‌ها محفوظ است، مطمئن باشید کاری از پیش نمی‌رود و به ریش ما، شما و ملت می‌خندند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی