تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در روزگاری که بزرگترین مکاتبات با چند کلیک تعیین تکلیف می‌شود؛

مسئولان صندوق اعتباری هنر چه می‌کنند؟

از اواسط سال گذشته، عضویت برخی از اعضا صندوق اعتباری هنر را بدون اطلاع قبلی تعلیق و برای برقراری مجدد ضمن طی پروسه‌ای زمان‌بر، ماه‌ها پرونده را در حالت بررسی کارشناس معطل نگاه می‌دارند.

کد خبر: ۱۴۸۱۷۱
۱۳:۳۸ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۲

مسئولان صندوق اعتباری هنر چه می‌کنند؟

 

دیدارنیوز ـ سرویس اجتماعی: صندوق اعتباری هنر که خدمات حداقلی را به هنرمندان و روزنامه‌نگاران ارائه می‌دهد، از اواسط سال ۱۴۰۰ به این سو، بدون هیچ گونه اطلاع رسانی قبلی، عضویت اعضا را تعلیق کرده و برای برقراری و تمدید عضویت، عضو صندوق باید پروسه‌ای سخت و زمان بر را طی کند.

به گزارش دیدار، یکی از اعضای قبلی صندوق گفت: «اواسط سال ۱۴۰۰ متوجه شدم که پیامک‌های معمول برایم ارسال نمی‌شود. در مراجعه حضوری گفتند باید از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، معرفی نامه بیاورید. به معاونت مطبوعاتی مراجعه و درخواست خود را در دبیرخانه ثبت کردم».

وی که احتیاطا نخواست نامش فاش شود، افزود: «چند ماه گذشت، خبری از پاسخ معاون مطبوعاتی به دست من نرسید. در این فاصله چند بار مراجعه حضوری داشتم و چند بار هم تلفنی پیگیری کردم، هر بار فقط یک جواب شنیدم: "در دست برررسی است"! عاقبت و پس از پافشاری من گفتند، حضوری نمی‌شود، از طریق سامانه جامعه رسانه‌ای اقدام کنید. خود سامانه جامع هم چند ماه وقت من را گرفت و آنچه نیاز بود، بارگذاری کردم و نهایتا از همین طریق اعلام شد، که به صندوق معرفی شدم».

این عضو معلق صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه حالا چند هفته‌ای است معطل بررسی سیستمی کارشناس صندوق اعتباری هنر هستم، اظهار کرد: «هر بار که سایت صندوق را باز می‌کنم، با گزینه، "مرحله ۸، بررسی کارشناس" مواجه می‌شوم.
مسئولان صندوق اعتباری هنر چه می‌کنند؟

وی در پایان گفت: «نهایتا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ پس از ۱۵ دقیقه که پشت خط انتظار کشیدم، با اپراتور صندوق تلفنی صحبت کردم، تمام مراحل و موارد ذکر شده فوق را به این شخص گفتم و با یک جمله آب پاکی را روی دست من ریخت. اپراتور گفت: "متاسفانه زمان بر است و مشخص نیست، چه زمانی عضویت شما برقرار می‌شود". گفتم سرکار خانم، بفرمایید چند ماه یا چند سال زمان می‌برد، تکرار کرد: "اصلا مشخص نیست". خطاب من مسئولان مربوطه در وزرات ارشاد، معاونت مطبوعاتی و صندوق اعتباری هنر است، لطف کنید و در این رابطه شفاف و صریح بفرمایید، در دوره‌ای که بزرگترین کار‌ها با چند کلیک، تعیین تکلیف می‌شود، یک متقاضی صندوق شما چرا باید ماه‌ها، چشم انتظار یک تیک سبز یا قرمز شما، مقابل اسمش باشد؟»


برچسب ها: هنرمندان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی