تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
سخنگوی فراجا خبر داد

ارسال صدها پیامک کشف حجاب در خودرو!

در شرایطی که جامعه پس از چند ماه تنش و ناآرامی به دلیل مرگ ناگهانی مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و به دلیل پوشش حجاب او، کمی رنگ آرامش به خود گرفته یا به قول برخی تحلیل‌گران آتش زیر خاکستر است، نیروی انتظامی با اظهارات سردار رادان برخورد با زنان بی‌حجاب را آغاز کرده و سخنگوی فراجا از ارسال چندصد پیامک کشف حجاب در خودرو و ۳۵۰۰ پیامک رعایت قوانین برای واحد‌های صنفی خبر داده است!

کد خبر: ۱۴۸۱۲۵
۱۸:۳۶ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۲

ارسال صدها پیامک کشف حجاب در خودرو!

دیدارنیوز: سخنگوی فراجا در اولین اظهارنظر رسمی پس از اجرای طرح سراسری عفاف و حجاب در کشور از ارسال چندصد پیامک کشف حجاب در خودرو و ۳۵۰۰ پیامک رعایت قوانین برای واحد‌های صنفی خبر داد.

از شنبه که طرح سراسری عفاف و حجاب از سوی پلیس کلید خورده است، تاکنون اظهارات زیادی درباره این طرح و نحوه اجرای آن مطرح شده است. حالا اولین واکنش رسمی پس از اجرای این طرح را سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا مطرح کرده است.

او با بیان اینکه «بی شک رعایت قوانین و ارزش‌های ایرانی- اسلامی، نقطه مشترک قاطبه مردم فهیم کشور است»، گفت: «بانوان و دختران محترم بر اساس مسئولیت اجتماعی و تکلیف ایمانی، انسانی و شهروندی خویش برای جلوگیری از رواج ناهنجاری‌های اجتماعی و ارتقاء سلامت روان جامعه نسبت به رعایت پوشش مناسب و در شأن و منزلتشان، اقدام می‌کنند و ما یقین داریم همه شهروندان ضمن عمل به توصیه‌های پلیسِ، خودشان و دیگر سازمان‌های متولی فرهنگ عمومی در خصوص رعایت حجاب، در مشی و رفتارشان حامی و مروجِ روح معنویتِ و پوشش هنجارمند درجامعه هستند.»

برخورد پلیس با معدود افرادی که گویا از کره‌ای دیگر آمده‌اند!

سخنگوی فراجا با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب از شنبه ۲۶ فروردین ماه در سراسر کشور گفت: «پلیس به استناد قانون، به‌عنوان مجری و ضابط قضائی و در تعاقب ابلاغیه‌های قوه قضائیه و وزارت کشور و حکم شرعی و اجتماعی در جامعه‌ای که اغلب دیندار و مقید به رعایت حدود الهی هستند، ملزم به پیگیری و مفادقانون است، آشکار است که رفتار پلیس حتما متناسب با جامعه و فرهنگ ایرانی با کمترین تزاحم و تقابل خواهد بود. پلیس، در مواجهه با معدود افرادی که گویی از کره‌ای دیگر آمده‌اند و از عرف و هنجار‌های کشور مطلع نیستند و قوانین را نادیده می‌گیرند و بر خلاف قانون عمل می‌کنند، اعمال قانون می‌کند.»

مطلب مرتبط:

تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به مساله حجاب

طرح پلیس و حق زنان بر شهر

اطلاعیه پلیس درباره اجرای طرح حجاب و عفاف

اصغر ناظم‌زاده قمی: توهین، درگیری و نزاع با زنان بدون حجاب شرعا حرام است

تکرار خطای گشت ارشاد

رحیمی جهان‌آبادی: با بگیر و ببند و دوربین و سطل ماست کسی جذب نمی‌شود

کدیور خطاب به سردار رادان؛ بر اساس کدام ماده قانونی با بی‌حجابی در خودرو برخورد می‌کنید؟

ثبت چند صد مورد کشف حجاب در خودرو

وی به تشریح اقدامات انجام شده از زمان اجرای طرح عفاف و حجاب از شنبه هفته جاری پرداخت و گفت: «از زمان اجرای طرح طی ۲۴ ساعت گذشته، چندصد مورد کشف حجاب در خودرو توسط ناظرین پلیس ثبت و از طریق پیامک به اطلاع صاحبان خودرو رسیده است؛ که بالغ بر ۸۴ درصد تمکین کرده‌اند. صرفا پیامک دوم برای تعداد انگشت شماری که متاسفانه رعایت نکرده‌اند ارسال شده است. پیامک دوم مبنی بر توقیف سیستمی خودرو ارسال شده و در صورت تکرار برای بارسوم خودروی متوقف و راهی پارکینگ خواهد شد.»

سخنگوی فراجا درباره اقدامات پلیس در حوزه صنوف نیز گفت‌: «قبل از اجرای طرح فرماندهان انتظامی استان‌ها اقدام به برگزاری جلسات توجیهی با متصدیان و نمایندگان واحد‌های صنفی و اماکن عمومی کرده و درباره لزوم رعایت ابلاغیه‌های صادره در زیرمجموعه‌شان تذکرات لازم را مطرح کردند که خوشبختانه همکاری اصناف و متصدیان در این خصوص بی نظیر بود که جای تشکر و قدردانی دارد.»

ارسال ۳۵۰۰ پیامک به واحد‌های صنفی!

منتظرالمهدی افزود: «در تداوم اجرای این طرح، ۳۵۰۰ پیامک در راستای رعایت قوانین و ضوابط اجتماعی و نظارت بر پوشش متصدیان به واحد‌های صنفی ارسال شده که منجر به اخذ ۵۳۲ تعهد الکترونیکی شده است. همچنین همکاران ما ۱۳۷ مغازه و فروشگاه و ۱۸ رستوران و باغ تالار را به‌علت عدم توجه به تذکرات قبلی پلمب کرده و برای آنان پرونده قضائی تشکیل شده است.»

وی با بیان اینکه «در حوزه معابر و اماکن عمومی نیز تعداد قلیلی از هنجارگریزان به مراجع قضائی ارجاع شدند»، گفت: «پلیس ماموریت‌های متنوع و متعددی دارد، از مقابله بی امان با سارقان، پیشگیری از سرقت، مبارزه با سوداگران مرگ و فروشندگان مواد مخدر، جمع آوری معتادان متجاهر و تحویل به مراجع درمانی و تلطیف سیمای شهر گرفته تا صیانت و حراست از جای جای کشور، مرز تا کوچه پس کوچه‌های شهر‌ها و صد‌ها ماموریت مهم دیگر، همه و همه با هدف برقراری امنیت صورت می‌پذیرد که طبیعتا انجام و فرجام بهینه این ماموریت‌ها مستلزم حمایت و همراهی مردمان عزیزمان است و اعداد و ارقام اعلام شده در بالا بیانگر غنای فرهنگی جامعه، هوشمندی و اخلاق مداری شهروندان است. از همینجا به نمایندگی از سازمان بزرگ پلیس از شهروندان گرانقدر وعزیزمان تقدیر و تشکر می‌کنم و انتظار می‌رود کماکان سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی، نخبگان، اساتید، هنرمندان، اصحاب رسانه، مراجع دینی و علمی پیگیر وظایف نهاد‌های فرهنگ ساز در زمینه‌های مختلف اجتماعی باشند و خود نیز برای این مهم بااستفاده از شیوه‌های اقناعی و ایجادگفتمان و صمیمیت تلاش کنند.»

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی