تیتر امروز

انتخابات ۸ تیر؛ قاضی‌زاده: ادعای حل تمامی مشکلات یعنی هیچ مشکلی رفع نمی‌شود!/ حمایت وزیر سابق نفت از پزشکیان
انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات نامزد‌ها

انتخابات ۸ تیر؛ قاضی‌زاده: ادعای حل تمامی مشکلات یعنی هیچ مشکلی رفع نمی‌شود!/ حمایت وزیر سابق نفت از پزشکیان

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!
در چهارمین برنامه دیدار اندیشه با محمد هرندی، استاد دانشگاه، محقق و دین‌پژوه مطرح شد:

نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!

چهارمین برنامه دیدار اندیشه به ادامه گفت‌وگو با محمد هرندی استاد دانشگاه، محقق و دین پژوه در خصوص ارتباط امر حکمرانی با دین و دینمداران اختصاص داشت. این گفت و گوی جذاب را بخوانید و ببینید.

سمپادی‌ها از رشته‌های مهارتی استقبال نکردند

News Image Lead

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به راه‌اندازی رشته‌های مهارتی در مدارس سمپاد و عدم استقبال بالا از سوی دانش آموزان گفت: این یک کار نو است که برای اولین بار انجام شده است؛ باید این کار را آرام و با مطالعات تکمیلی پیش ببریم.

کد خبر: ۱۴۸۰۶
۱۰:۴۲ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
دیدارنیوز - فاطمه مهاجرانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان تا پیش از این وارد رشته‌های مهارتی نشده بودند و تنها در رشته های علوم پایه دانش‌آموز تربیت می‌کردند اظهار کرد:‌ امسال برای اولین بار  سمپاد مهارتی را دایر کردیم.

وی افزود: رشته گرافیک برای دختران و رشته شبکه برای پسران در استان البرز راه‌اندازی شده است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان درباره میزان استقبال از رشته‌های مهارتی در مدارس تیزهوشان گفت: این یک کار نو است که برای اولین بار انجام شده است. باید این کار را آرام و با مطالعات تکمیلی پیش ببریم و با توجه به عقبه‌ای که وجود دارد گام‌های کوچک برداریم. ما بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و با توجه به نتایج حاصله طرح را اصلاح کرده و توسعه می‌دهیم.

مهاجرانی ادامه داد: البته استقبال از رشته‌های مهارتی در ابتدای امر چندان بالا نبود و به علت نگرش هایی که به رشته‌ها وجود دارد دور از ذهن نبود. تلاش می‌کنیم اشکالات موجود را رفع و این سیاست را بدرستی پیش ببریم.

وی همچنین از اجرای طرحی تحت عنوان «خانه علوم پایه» خبر داد و گفت: این طرح را برای تقویت علوم پایه و رفع نیاز دانش آموزان علاقه مند به علوم پایه تدوین کردیم و بنا داریم تفاهم‌نامه‌ای با چند دانشگاه از جمله شهید بهشتی و علامه طباطبایی منعقد کنیم و از بسترهای لازم برای توسعه ظرفیت‌های علوم پایه استفاده کنیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ادامه داد: علاوه بر این، المپیادهای جدیدی مانند جغرافیا را نیز به منظور تقویت رشته علوم انسانی در دست انجام داریم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی