تیتر امروز

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با سخنگوی پیشین وزارت بهداشت:

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به میزبان دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت بود، او از هجمه‌های خبرهای فیک و فشار‌های زیاد در دوران کرونا گفت.
پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟
از چشم جهان (۱۵۲)

پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران همراه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، در ۱۹ می‌در حادثه سقوط چرخ‌بال درگذشت. در این حادثه شش نفر دیگر نیز کشته شدند.
تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟
اولین برنامه دیدار اندیشه با حضرت آیت الله ایازی

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟

در اولین برنامه «دیدار اندیشه»، حسین جعفری به شهر قم رفته و گفتگویی جالب و شنیدنی با آیت الله ایازی از مدرسین و محققین و اندیشه ورزان حوزه علمیه در قم داشته، که در ادامه می‌خوانید.
کاهش محسوس دما در برخی مناطق کشور

هواشناسی ایران؛ بارش باران و برف تا سه‌شنبه آینده

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور تا سه‌شنبه آینده و کاهش محسوس دما طی اوایل هفته در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق خبر داد.

کد خبر: ۱۴۷۹۷۱
۰۹:۱۵ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۲

هواشناسی ایران؛ بارش باران و برف تا سه‌شنبه آینده

دیدارنیوز: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش‌های پراکنده باران با احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

امروز همچنین در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور کاهش کیفیت هوا به دلیل پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست. شنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و فقط در ارتفاعات سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

یکشنبه آینده در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش پیش بینی می‌شود. روز دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات جنوب کرمان و مناطقی از شمال غرب و روز سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات جنوب کرمان و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

امروز در شمال غرب، غرب، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر کاهش دما روی می‌دهد و فردا دما در این مناطق افزایش می‌یابد. روز یکشنبه نیز در اردبیل و سواحل دریای خزر و طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کاهش محسوس دما پیش بینی شده است. برای سایر مناطق کشور نیز از شنبه تا پایان هفته روند تدریجی دما روی می‌دهد.

توصیف سامانه: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: ظهر جمعه ۱۴۰۲/۰۱/۲۵

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۸

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج بین ۱ تا ۱.۵ متر

منطقه اثر: نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در دریای عمان

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناور‌های کوچک و متوسط صیادی و گردشگری، غرق شدن شناور‌های نیمه‌سنگین و اختلال در تردد شناور‌های سنگین و فوق سنگین، اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بنادر، آسیب دیدن شناور‌های سنگین.

توصیه: احتیاط در عملیات تفریحی، به‌ویژه غواصی و شنا، احتیاط در تردد با شناور‌های سبک، نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت به تور‌های صیادی و احتیاط در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد گاهی شدید با سرعت ۲۸ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج در ساحل ۱ تا ۲ متر و در فراساحل ۲ تا ۳ متر

زمان پایان: عصر دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۸

نوع مخاطره: غرق شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناور‌های سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی، نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه‌ها و آسیب به تأسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل.

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۲/۰۱/۲۵: شنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۶: یکشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۷: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۸: شرق خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناور‌های سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی، نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه‌ها و آسیب به تأسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل.

توصیه: اجتناب از عملیات تفریحی به‌ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناور‌های سبک، نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تور‌های صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی