تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تخلیه و تخریب یک مدرسه در شهرک انبیاء داد والدین را در آورد

ماجرای تخلیه دانش‌آموزان ابتدایی مدرسه‌ای در اسلامشهر + ویدئو

دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی در شهرک انبیا اسلامشهر را از مدرسه خود تخلیه کرده و آن‌ها را به مدرسه دیگری هدایت کردند.

کد خبر: ۱۴۷۸۹۰
۱۵:۵۳ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲

ماجرای تخلیه دانش‌آموزان ابتدایی مدرسه‌ای در اسلامشهر



دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: امروز سه شنبه بیست دوم فروردین ۱۴۰۲، اولیاء دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید غفاریِ شهرک انبیا شهرستان اسلامشهر در تماس‌های صوتی و پیامکی خود و ارسال ویدیو به دیدارنیوز اطلاع دادند، که مسئولان آموزش و پرورش شهرک ذکر شده، بدون اطلاع قبلی بچه‌های ما را تخلیه و آن‌ها را به مدرسه دیگری در همان حوالی منتقل کردند.

 

ویدیوی مربوط به مدرسه شهید غفاری را اینجا ببینید

 

والدین چه می‌گویند؟

مادر یک دانش آموز که خود را خانم سلطانی معرفی کرد برای خبرنگار ما نوشت: «با سلام و تقدیم خسته نباشید، با آرزوی قبولی طاعات. من ساکن شهرک انبیا واقع در شهرستان اسلامشهر به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع در واپسین روز‌های اتمام سال تحصیلی و دستور تخلیه زود هنگام مدرسه شهید غفاری و بروز مشکلات عدیده در امر آموزش اعتراض دارم و اصرار بر پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه هستم».

این مادر با طرح این پرسش که "آیا امکان نداشت دستور تخلیه مدرسه تا آخرین روز‌های سال جاری به تعویق افتد؟ "، افزود: «با انتشار این درد دل ما، بخش کوچکی از مشکلات پیش روی ما به تصویر کشیده می‌شود، مسئولان مربوطه باید پاسخ بدهند که چرا در این روز‌های پایان سال تحصیلی با عجله دست به تخلیه دانش آموزان زده‌اند؟».

یک مادر دیگر به دیدار گفت: «ظاهرا مالکیت مدرسه از آن آموزش و پرورش است و ملک را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند و امروز تجهیزات تخریب مدرسه پای کار مستقر شده است».

این، ولی دانش آموز خاطرنشان کرد: بسیاری از اولیای شاغل، شیفت کاری خود را طوری تنظیم کرده بودند که هم به کار خود و هم به موقع به فرزندان محصل خود برسند، اکنون که بچه‌های ما را به شیفت بعد از ظهر یک مدرسه دیگر منتقل کرده‌اند، چند نفری از اولیا بیکار شدند و این مشکل هم به مشکلات دیگر افزوده شد».

سلطانی نیز یادآور شد: «مدرسه شهید غفاری در بافت فرسوده نیست و شامل دستور رییس جمهور در سفر به اسلامشهر نمی‌شود».

وی با اشاره به اینکه همه مادران شاغل امروز ترک کار کردند، اظهار کرد: «من سرپرست خانواده هستم و به خاطر مخارج دو فرزند خود، مجبور بودم بیرون از خانه کار کنم. همه امور ما (والدین شاغل) با نظم انجام می‌شد، چرا که ما به دنبال شیفت صبح به این محله مراجعه کرده و ساکن شدیم و حالا شیفت بچه‌ها در این روز‌های پایانی سال تحصیلی به هم ریخته و ما هم نمی‌توانیم به کار خود اشتغال داشته باشیم.

ویدیوی مربوط به مدرسه شهید همت را اینجا ببینید

 

سلطانی بیان کرد: «حالا مجبورم همین شیفت را نیز رها و به فرزند کلاس اول خود رسیدگی کنم. کاش برای ما هم پدافند غیر عاملی بود تا آثار شکنجه روحی والدین و دانش آموزان قابل رویت می‌شد».

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به مشکلات متعدد ناشی از جابجابی نا بهنگام و عجولانه دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی شهید غفاری شهرک انبیا اسلامشهر گفت: «کوچکترین مشکل، ازدحام و ترافیک شدید در مدرسه جدید است که مسیر تردد اتومبیل‌ها رو کامل مسدود کرده است».

ماجرای تخلیه دانش‌آموزان ابتدایی مدرسه‌ای در اسلامشهر

مولدسازی یا بافت فرسوده؟

به گزارش دیدار، اولیا مدعی هستند، این جابجایی عجولانه و غیر ضروری به آن‌ها خسارت مالی، کاری و معنوی وارد کرده و موجب کاهش عملکرد کیفی دانش‌آموزان شده است. همچنین خانم سلطانی متعجب است و می‌گوید: «در ابتدای سال تحصیلی اصرار داشتم که فرزندم را در مدرسه ابتدایی شهید همت (مدرسه‌ای که به تازگی جایگزین مدرسه شهید غفاری شد) ثبت نام کنم، اما گفتند اینجا هیات امنایی است و بابت تحصیل فرزندت باید شهریه پرداخت کنید، اما حالا بدون اینکه از ما مبلغی مطالبه کنند، بچه‌ها ما را به این مدرسه منتقل کرده‌اند».

شایان ذکر است، همکار دیدارنیوز در اسلامشهر به هر دو مدرسه مراجعه کرده و صحت تخلیه مدرسه ابتدایی شهید غفاری را تایید کرد.

همچنین با توجه به اینکه والدین گفتند، بافت مدرسه شهید غفاری و محله‌ای که مدرسه در آن قرار دارد، بافت فرسوده نیست، به نظر می‌رسد، تخلیه مدرسه و واگذاری آن به بخش خصوصی و استقرار پیمانکار برای تخریب، در قالب طرح مولدسازی اتفاق افتاده است.

این در حالی است که یکی از والدین به دیدارنیوز گفت؛ یکی از کارمندان آموزش و پرورش اسلامشهر به او گفته، مدرسه شهید غفاری در بافت فرسوده است و حکم تخریب داشته. این صحبت‌های کارمند آموزش و پرورش، بر خلاف ادعای والدین است. چون آن‌ها مدعی هستند، بافتی که مدرسه در آن وجود دارد، فرسوده نیست.

دیدارنیوز از انتشار پاسخ مسئولان مربوطه استقبال می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی