تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
روزنامه وال استریت ژورنال خواستار آزادی گرشکوویچ شد

اتهام رسمی مسکو به روزنامه‌نگار وال استریت ژورنال؛ تو جاسوسی!

مقامات روسی با ادعای اینکه ایوان گرشکوویچ، روزنامه‌نگار آمریکایی روزنامه وال استریت ژورنال یک جاسوس است، اعلام کردند که او با دستور آمریکا در حال جمع‌آوری اسناد و مدارک محرمانه دولتی بوده است.

کد خبر: ۱۴۷۶۶۴
۱۰:۵۴ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲

اتهام رسمی مسکو به روزنامه‌نگار وال استریت ژورنال؛ تو جاسوسی!

دیدارنیوز: رسانه‌های روسی گزارش دادند، روزنامه‌نگار آمریکایی روزنامه وال استریت ژورنال که ۳۰ مارس سال جاری میلادی ظاهرا به خاطر تلاش برای کسب اسناد و مدارک محرمانه نظامی در "یکاترینبرگ" بازداشت شده بود، رسما به جاسوسی متهم شد.

به نقل از خبرگزاری راشاتودی، ایوان گرشکوویچ، روزنامه‌نگار آمریکایی روزنامه وال استریت ژورنال در دادگاه منطقه "لفورتووو" مسکو حاضر شد و اظهار به بی‌گناهی کرد.

دانیل برمن، وکیل گرشکوویچ هنوز در مورد این پرونده هیچ اظهارنظری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، مقامات روسیه مدعی هستند که گرشکوویچ به دستور آمریکا عمل کرده و اطلاعاتی را که اسناد و مدارک محرمانه دولتی درباره فعالیت‌های یکی از شرکت‌های مجتمع نظامی-صنعتی روسیه محسوب می‌شدند، جمع‌آوری کرده است.

گرشکوویچ در "یکاترینبرگ" واقع در مرکز روسیه دستگیر شد و تا ۲۹ مه (هشتم خرداد) تحت بازداشت پیش از محاکمه قرار گرفت. وی درخصوص این بازداشت درخواست تجدیدنظر داد و قرار است ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) به این درخواست تجدیدنظر رسیدگی شود.

ظاهرا گرشکوویچ با اقدام به جاسوسی، به نقض ماده ۲۷۶ قانون کیفری روسیه متهم شده است. اگر وی در این پرونده محکوم شود، با ۲۰ سال حبس مواجه خواهد شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد که گرشکوویچ در حین ارتکاب جرم بازداشت شد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد، گرشکوویچ هر کاری که انجام می‌داد هیچ ارتباطی با روزنامه‌نگاری نداشت و دولت‌های غربی پیش‌تر نیز از خبرنگاران به عنوان جاسوس استفاده کرده‌اند.

‌این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال ضمن رد این مساله که گرشکوویچ جاسوسی می‌کرده، خواستار آزادی وی شد و گفت نسبت به امنیت این روزنامه‌نگار عمیقا نگران است. این روزنامه همچنین تاکید کرد که روسیه به صورت ناعادلانه گرشکوویچ را بازداشت کرده تا وی را با شخص دیگری معاوضه کند.

سرگئی آبوخوف، معاون دومای روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت، اگر قرار باشد معاوضه‌ای صورت گیرد، وی خواستار آزادی جولیان آسانژ، بنیان‌گذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس خواهد شد اگرچه دیگر قانون‌گذاران تمایل بیشتری به اعطای پناهندگی سیاسی به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دارند!

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی