تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نشست رییس جمهور با جمعی از خیرین و مسئولان موسسات خیریه اثرگذار کشور

هفدهم فروردین به دعوت رییس جمهور بر مبنای شاخص‌های اثرگذاری موسسات خیریه، نشستی دو ساعته پیش از افطار در سالن اجلاس سران برگزار شد.

کد خبر: ۱۴۷۶۴۱
۱۷:۱۱ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۲

نشست رییس جمهور با جمعی از خیرین و مسئولان موسسات خیریه اثرگذار کشور

 

دیدارنیوز: هفدهم فروردین به دعوت رییس جمهور بر مبنای شاخص‌های اثرگذاری موسسات خیریه، نشستی دو ساعته پیش از افطار در سالن اجلاس سران برگزار شد.

مهمانانٍ این نشست، جمعی از خیرین شاخص و مدیران موسسات خیریه بودند که در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی و عبور از بحران‌های طبیعی بمانند سیل و زلزله و کرونا، مدرسه سازی و امور داوطلبانه‌ی انسان دوستانه سیستماتیک غیر دولتی و مردم نهاد در حوزه‌های معیشت، سلامت و آسایش نقش جدی چه در میدان عمل و چه در حوزه‌های سیاستگزاری امور خیریه سازمان‌های مردم نهاد ایفا کردند.

روسای مجامع خیرین بزرگ کشوری و اعضای هیئت مدیره آن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد اثرگذار کشور و برخی خیرین شاخص از مدعوین ریس جمهور بودند.

نشست رییس جمهور با جمعی از خیرین و مسئولان موسسات خیریه اثرگذار کشور

در این جلسه علاوه بر مهمانان مجامع خیری و سازمان‌های مردم نهاد، مدیرانٍ متولی دولتی صدور مجوز و تسهیل‌گری و نظارت بر عملکرد تشکل‌های مردم نهاد نیز حضور داشتند.

قادری، معاون وزیر و ریاست سازمان بهزیستی کشور، خانمحمدی، معاون وزیر و رییس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور، مسکنی، معاون تعاون وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی، رضا مراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، محسن ولیئی، معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور و معاون رییس سازمان امور اجتماعی کشور، محمد نصیری مدیر کل اداره کل بهزیستی استان تهران، حیدری، رئیس اداره کل خیرین سلامت وزارت بهداشت از جمله‌ی این مدعوین بودند. دستیار و معاونان رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت نیز در برگزاری این جلسه نقش بسزا و اثر گذار ایفا کردند.

در ابتدای جلسه  بختیاری، رئیس کمیته امداد، در باب اهمیت خیرین و سازمان مردم نهاد در اداره کشور سخن گفت و از نمونه‌های بارز مردمی سازی امور خیر و سپردن کار مردم به دست مردم به بنیانگذاری نهضت ملی و مردمی مدرسه سازی به همت مهندس حبیب الله بور بور، رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، و با حضور گسترده و مستمر مردم در بیش از دو دهه پیش سخنانی ایراد کردند.

نشست رییس جمهور با جمعی از خیرین و مسئولان موسسات خیریه اثرگذار کشور

در این جلسه موارد مهمی، چون اهمیت به موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان رکن سوم حکمرانی بر مبنای شاخص‌های بین المللی، ملی، مردمی و دینی و انسانی، همچنین مباحث مهمی، چون گرفتاری عمده موسسات خیریه در امور اداری همانند صدور و تمدید مجوز‌ها و خلا و سختگیری عمدتا غیر لازم در امور مالیاتی و لزوم حل مشکل مالیاتی موسسات خیریه خوشنام با بهره گیری از تجارب علمی و عملیٍ بومی و بین المللی و مبحث سلامت روان جامعه مطرح شد.

حبیب الله بور بور، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، محمدرضا کارگری، نایب رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، مجتبی رحماندوست، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، از جمله سخنرانان این جلسه بودند. ولیئی، عضو هیئت مدیره و مدیر عامل مجمع خیرین کشور، شاه حسینی، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و عضو هیئت مدیره شبکه ملی موسسات خیریه و نیکوکاری و مدیرعامل موسسه خیریه نیک‌گامان، تنعمی، بازرس مجمع خیرین کشور نیز مدعوین عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور بودند.

نشست رییس جمهور با جمعی از خیرین و مسئولان موسسات خیریه اثرگذار کشور

در این جلسه ناصر قفلی، رییس هیئت مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، درباب مدرسه سازی و مشکلات مربوط به آن سخن گفت. رییس جمهور نیز با تایید سخنان و گلایه‌ها و پیشنهادات حضار، مدعوین این ضیافت را نمایندگان و عصاره‌ی سیل عظیم خیرورزی و نیکوکاری خیرینٍ میهمانان دانست و با تایید سخنان حضار، بر این نکته که مالیات برای خیرین و موسسات خیریه باید صفر باشد تاکید چند باره کرد و البته به لزوم وجود سیستم نظارت جهت عدم احتمال سو استفاده قلیلی از امور خیریه برای درآمدزایی خارج از قوانین و جدای از نیت خداپسندانه‌ی امور عام المنفعه اشاره کرد و به طور کلی بر لزوم تفکیک تخصصی بحث درآمد زایی و امور عام المنفعه از یکدیگر، با در نظر گرفتن تمام جوانب، به شکلی که سهم مالیات امور خیریه صفر باشد و نظام مالیاتی هم دچار مشکل نشود تاکید کرد.

همچنین رییس جمهور بر این موضوع که انجام امور عام‌المنفعه و خدمت رسانی مهم قطعا از سوی بخش مردمیٍ متخصص و متعهد کم هزینه‌تر، سریعتر و با کیفیت بهتر انجام می‌شود تاکید کردند. بحث استفاده از ظرفیت خیرین ایرانی خارج ار کشور و تدوین نظام امور خیر و تصویب قانون تشکل‌های اجتماعی تاکید داشت.

همچنین بنابر گفته‌ی رئیسی و پیشنهاد حضار مقرر شد این جلسات با رییس جمهور و معاونت و دستیاران مردمی سازی دولت با زمان بیشتر و به شکل مستمر ادامه یابد، با این تفاوت که پیش از جلسات کارگروه‌های لازم بر مبنای سر فصل‌ها تشکیل و جلسات چند ساعته ماهیانه یا دوماهه با ریاست محترم جمهور بر مبنای خروجی این کارگروه‌ها تا حصول نتایج لازم پیش رود.

پس از جلسه که به سبب طولانی شدن این جلسه صمیمی تا دقایقی پس از افطار نیز پیش رفت نماز جماعت به امامت رییس جمهور و سپس مراسم افطار برگزار شد.

نشست رییس جمهور با جمعی از خیرین و مسئولان موسسات خیریه اثرگذار کشور

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی