تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
افزایش ۶۰ درصدی مبتلایان

اوج‌گیری دوباره کرونا در یزد

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد از افزایش ۶۰ درصدی موارد مثبت شناسایی شده کرونا و چهار برابر شدن موارد بستری در استان یزد خبر داد.

کد خبر: ۱۴۷۵۲۳
۱۳:۳۸ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۲

اوج‌گیری دوباره کرونا در یزد

 

دیدارنیوز: دکتر «مسعود شریفی» با اشاره به افزایش بروز بیماری کرونا در سطح کشور، گفت: متاسفانه در سطح استان یزد نیز از اوایل اسفند موارد بیماری هم به صورت سرپایی و هم به صورت بستری سیر صعودی داشته است.

وی با اشاره به این که این سیر بستری‌ها همچنان روند صعودی دارد، افزود: هفته گذشته در مقایسه با هفته قبل موارد مثبت شناسایی شده در استان ۶۰ درصد افزایش یافته است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان در ادامه گفت: از ۲۷ اسفند تا ۴ فروردین، ۹۱ مورد مثبت بستری در استان گزارش شد، اما این عدد در بازه زمانی ۵ تا ۱۱ فروردین با افزایش چشمگیری به ۱۶۲ مورد رسیده است.

شریفی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین در هفته ۲۷ اسفند تا ۴ فروردین، ۳۰ مورد بستری در بخش کووید بیمارستان‌های استان را شاهد بودیم، اما این عدد در بازه ۵ تا ۱۱ فروردین به ۱۱۷ مورد رسیده است که تقریبا ۴ برابر شده است.

وی همچنین به افزایش موارد سرپایی در استان اشاره و خاطر نشان کرد: البته بسیاری از افراد که به بیماری تنفسی مبتلا می‌شوند به پزشک مراجعه نمی‌کنند و تعداد قابل توجه هم که به پزشک مراجعه می‌کنند برای انجام تست کووید به آزمایشگاه‌های مرجع ارجاع داده نمی‌شوند، ولی با این وجود نیز موارد مثبت افزایش پیدا کرده است که قسمت عمده آن مربوط به بیماران بستری در بیمارستانهاست.

شریفی به بروز شهر‌های قرمز و افزایش شهر‌های نارنجی در کشور و استان اشاره کرد و از کاهش استفاده از وسایل حفاظت فردی از جمله استفاده از ماسک در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: طبق اعلام وزارت بهداشت استفاده از ماسک در مراکز شلوغ و تجمعی به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، معاون فنی مرکز بهداشت استان همچنان بر استفاده از ماسک در مکان‌های سربسته و تجمعی، تاکید و توصیه کرد: افراد بیمار که علائم تنفسی دارند باید تا پایان دوره بیماری در منزل باشند و در صورت ضرورت حضور در اجتماع حتماً از ماسک استفاده کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: یزد کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی