تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

نماینده مجلس: قالیباف اجازه نمی‌دهد وزرا استیضاح شوند؛ می‌گویند مصلحت نیست!

حسینی‌کیا، نماینده مجلس یازدهم با انتقاد از تیم اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی و شعارهایی که محقق نشد، گفت: قرار بود خیلی از وزرای دولت سیزدهم، استیضاح شوند، ولی متاسفانه رییس مجلس (محمدباقر قالیباف) این اجازه را نمی‌دهد و هنوز تعدادی استیضاح در هیات رییسه وجود دارد؛ این‌ها همه از کوتاهی هیات رییسه مجلس است. این عدم‌استیضاح‌ها، کوتاهی در حق مردم و نمایندگان است و این موضوع بار‌ها به جد گفته شده است، ولی به ما می‌گویند مصلحت نیست و شرایطش وجود ندارد.

کد خبر: ۱۴۷۳۵۶
۱۰:۱۵ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۲

نماینده مجلس: قالیباف اجازه نمی‌دهد وزرا استیضاح شوند؛ می‌گویند مصلحت نیست!

دیدارنیوز: سیدجواد حسینی‌کیا می‌گوید: جلوگیری از استیضاح وزرا، کوتاهی در حق مردم و نمایندگان است و این موضوع بار‌ها به جد گفته شده است، ولی به ما می‌گویند مصلحت نیست و شرایطش وجود ندارد. انتقاد جدی ما به رییس مجلس است که چرا استیضاح‌هایی که حق قانونی نمایندگان است در دستور کار قرار نمی‌گیرند؟

حسینی‌کیا، نماینده سنقر و کلیائی در مجلس یازدهم درباره دلایل عدم‌موفقیت دولت در اقتصاد کلان به رویداد۲۴ گفت: یکی از دلیل این است که بخشی از مدیران دولت، مدیران موفقی نبوده‌اند و برای همین، برخی از شعار‌های دولت تا به امروز محقق نشده است. مثلاً ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال، یکی از همین شعار‌ها بود. حال می‌بینیم که بعضی از مدیران نتوانستند وعده‌های رییس جمهور را اجرایی کنند.

او می‌گوید: دلیل دیگر این است که تیم اقتصادی دولت سیزدهم، تیم قدرتمندی نبود که بتواند در بخش‌های مهمی مثل معیشت مردم و کنترل نرخ ارز، عملکرد خوبی از خود به جای بگذارند. با اینکه فروش نفت و بعضی موضوعات دیگر، متناسب بوده، ولی سایه این‌ها روی اقتصاد داخلی ایران نیفتاده است و گرفتاری‌های کنونی را شاهد هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: در حوزه ارز، مسکن و خودرو، مردم گلایه‌های جدی دارند و در این‌باره تیم اقتصادی قوی‌ای در دولت ظهور و بروز پیدا نکرده است و حاصل این عملکرد دولت، کاهش ارزش پول ملی شده است. تمام این مطالبی که گفتم، بخشی از انتقادات و گلایه‌های به حق و جدی مردم است.

حسینی‌کیا گفت: بخشی از مشکلات امروز در بخش اقتصاد، به حوزه سازمان برنامه و بودجه کشور برمی‌گردد که اعتبارات به موقع محقق نشده و گاهی هم در بودجه آمده و سر آن جر و بحث فراوان می‌شود، ولی، چون تحقق درستی پیدا نمی‌کند و تخصیص داده نمی‌شود، وعده‌هایی که به مردم داده می‌شود، محقق نشده و وقتی مردم چیزی در میدان عمل نمی‌بینند، باعث نگرانی‌شان نسبت به حال و آینده کشور می‌شود.

نماینده سنقر و کلیائی اظهار داشت: یک بخشی از وعده‌های دولت اصلاً محقق نمی‌شوند و سوال اینجاست که اگر پول هست، پس چرا تخصیص داده نمی‌شود؟ و یک بخشی از وعده‌ها اصلاً وجود ندارند و سوال این است که چرا دولت پیشنهادش را به مجلس می‌آورد که روی آن بحثی شود؟ یعنی اگر منابع نیست، پس چرا حرفش بیهوده زده می‌شود؟

او در پاسخ به اینکه آیا دولت پس از گذشت بیش از ۱۸ ماه، عملکرد ضعیفش را مخصوصاً در حوزه اقتصاد قبول دارد؟ گفت: دولت کار خودش را می‌کند، چون به این سیستمی که ایجاد کرده، اعتقاد دارد. این موضوعات و دلایلی که من مطرح کردم، گلایه‌های من و برخی از همکاران در مجلس است.

حسینی‌کیا می‌گوید: قرار بود خیلی از وزرای دولت سیزدهم، استیضاح شوند، ولی متاسفانه رییس مجلس این اجازه را نمی‌دهد و هنوز تعدادی استیضاح در هیات رییسه وجود دارد؛ این‌ها همه از کوتاهی هیات رییسه مجلس است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه می‌گوید: این عدم‌استیضاح‌ها، کوتاهی در حق مردم و نمایندگان است و این موضوع بار‌ها به جد گفته شده است، ولی به ما می‌گویند مصلحت نیست و شرایطش وجود ندارد. انتقاد جدی ما به رییس مجلس است که چرا استیضاح‌هایی که حق قانونی نمایندگان است در دستور کار قرار نمی‌گیرند؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی