تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

توضیح وزارت خارجه درباره حاشیه دیدار امیرعبداللهیان و لاوروف

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی به حاشیه استقبال سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود پاسخ داد.

کد خبر: ۱۴۷۳۲۶
۱۷:۱۱ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۲

توضیح وزارت خارجه درباره حاشیه دیدار امیرعبداللهیان و لاوروف

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه به سوال خبرنگاران در خصوص برخی حواشی مطرح شده در خصوص دیدار اخیر وزیر امور خارجه کشورمان از روسیه و استقبال لاوروف از او پاسخ داد.

به نقل از رسانه وزارت خارجه، «ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برخی حواشی مطرح شده در خصوص دیدار اخیر وزیر امور خارجه کشورمان از روسیه اظهار داشت: بطور طبیعی رئیس هیئت دقایقی در داخل خودرو منتظر ملحق شدن دیگر اعضای اصلی هیئت همراه می‌ماند و در هوای بارانی مسکو همتای او نیز در مکان استقبال منتظر وزیر خارجه کشورمان بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: برخی که با انگیزه‌های مختلف اصولا از ارتباطات و تبادل هیئت‌های جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های مختلف نگرانند، دنبال حاشیه سازی‌های ناشیانه هستند، خصوصا در شرایطی که با سفری بسیار موفق و دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و راهبردی و موضوعات مهم منطقه‌ای هم مواجه شوند. مذاکرات عمومی، خصوصی، کنفرانس خبری و دور بعدی مذاکرات دو هیات حدود ۴ ساعت در فضایی بسیار مثبت و مذاکراتی جدی انجام می‌شود و از دیدار‌های بسیار نتیجه بخش دو وزیر خارجه بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه از حاشیه سازان خواست گزارش منتشر شده توسط سایت وزارت امور خارجه روسیه مشتمل بر اظهارات وزیر خارجه این کشور در خصوص اهمیت و موضوعات بسیار مهم مطرح شده در گفتگو‌های مفصل دو وزیر امور خارجه را نیز ملاحظه نمایند.»

به گزارش دیدارنیوز، ناصر کنعانی در حالی از حاشیه‌سازی برخی‌ها خبر داده که رسانه‌های مختلف امروز ویدیویی از استقبال بحث‌برانگیز لاوروف از امیرعبداللهیان منتشر کرده بودند که در آن، وزیر خارجه روسیه به همتای ایرانی خود گفته بود "ظاهرا نمی‌خواستی از ماشین پیاده بشی؛ منتظر چی بودی؟" ویدیویی که در ادامه لینک آن را مشاهده می‌کنید.

مطلب مرتبط:

استقبال بحث‌برانگیز/ لاوروف به امیرعبداللهیان؛ منتظر چی بودی؟ +ویدیو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی