تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

اتفاقی که هر دهه رخ می‌دهد؛ حرکت یک سیارک بین زمین و ماه

به گفته آژانس فضایی اروپا، در حال حاضر یک سیارک بزرگ بین زمین و ماه حرکت می‌کند و این مورد رویدادی است که هر دهه یک بار اتفاق می‌افتد.

کد خبر: ۱۴۷۱۱۷
۱۹:۴۰ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۲

امروز یک سیارک جالب بین زمین و ماه در حرکت است

دیدارنیوز: این سیارک که ۲۰۲۳ DZ۲ نام دارد، ۴۰ تا ۷۰ متر عرض داشته و به اندازه کافی بزرگ است که در صورت برخورد با سیاره ما، یک شهر بزرگ را از بین ببرد.

ریچارد موسل (Richard Moissl) رئیس دفتر دفاع سیاره‌ای آژانس فضایی اروپا، گفت: در ساعت ۱۹:۴۹ روز شنبه به وقت گرینویچ، این سیارک در یک سوم فاصله زمین تا ماه خواهد بود. او گفت: اگرچه این فاصله بسیار نزدیک است، اما جای نگرانی وجود ندارد.

موسل توضیح می‌دهد:سیارک‌های کوچک هر روز از کنار زمین عبور می‌کنند، اما یکی زیاد به زمین نزدیک می‌شود و تنها هر ۱۰ سال یک بار اتفاق می‌افتد. این سیارک از فاصله ۱۷۵ هزار کیلومتری از زمین با سرعت ۲۸ هزار کیلومتر در ساعت عبور خواهد کرد و با ماه تقریباً ۳۸۵ هزار کیلومتر فاصله دارد.

رصدخانه‌ای در لا پالما، یکی از جزایر قناری اسپانیا، برای اولین بار این سیارک را در ۲۷ فوریه مصادف با ۸ اسفند ۱۴۰۱ مشاهده کرد. موسل گفت که هفته گذشته، شبکه بین المللی هشدار سیارک مورد تایید سازمان ملل تصمیم گرفت که از این فاصله نزدیک استفاده کند تشخیص سریع ۲۰۲۳ DZ۲ را انجام دهد. این موضوع بدان معناست که ستاره شناسان در سراسر جهان سیارک را با طیف وسیعی از ابزارها، مانند طیف سنج‌ها و رادارها، تجزیه و تحلیل خواهند کرد.

موسل گفت: هدف این است که بفهمیم در عرض یک هفته چقدر می‌توانیم درباره چنین سیارکی بیاموزیم. او افزود، همچنین به عنوان یک مدل آموزشی، نحوه واکنش شبکه به تهدیدی که احتمالاً در آینده به سمت ما حرکت می‌کند، عمل خواهد کرد.

موسل گفت داده‌های اولیه نشان می‌دهد: ۲۰۲۳ DZ۲ یک جسم جالب علمی است که نشان می‌دهد می‌تواند یک نوع غیرعادی باشد. اما او افزود که برای تعیین ترکیب سیارک به داده‌های بیشتری نیاز است. این سیارک دوباره در سال ۲۰۲۶ از کنار زمین می‌گذرد، اما حداقل تا ۱۰۰ سال آینده هیچ تهدیدی برای برخورد نخواهد داشت.

پیشتر یک سیارک با اندازه مشابه ۲۰۲۳ DW، برای مدت کوتاهی شانس داشت که در روز ولنتاین سال ۲۰۴۶ به زمین برخورد کند. اما محاسبات بیشتر احتمال برخورد را رد کرد، موضوعی که معمولاً با سیارک‌های تازه کشف شده اتفاق می‌افتد.

منبع:سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی