تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
پاشینیان خبر داد

پایان تنش‌ها؛ توافق صلح برای ارمنستان و جمهوری آذربایجان

پس از خبرهای اخیر درباره احتمال درگیری نظامی جمهوری آذربایجان با ارمنستان، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان گفت: توافق صلحی بین باکو و ایروان امضا می‌شود که بر اساس بیانیه‌های مشترک رسمی تصویب شده در عالی‌ترین سطوح است و تنش جدیدی در نمی‌گیرد.

کد خبر: ۱۴۷۰۰۲
۱۲:۳۱ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۲

توافق صلح برای ارمنستان و جمهوری آذربایجان

دیدارنیوز: نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد، قرار است پیمان صلحی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر اساس بیانیه‌های مشترک رسمی تصویب شده در عالی‌ترین سطوح امضا شود.

به نقل از پایگاه خبری آرمن رادیو، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان گفت: این توافق صلح باعث می‌شود تا دیگر تنش جدیدی وجود نداشته باشد.

وی در توئیتی نوشت: توافق صلحی بین باکو و ایروان امضا می‌شود که بر اساس بیانیه‌های مشترک رسمی تصویب شده در عالی‌ترین سطوح است. تنش جدیدی در نمی‌گیرد. جامعه بین‌الملل باید قویا از این روند حمایت کند.

در این میان، "ودانت پاتل" معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به این اقدام گفت، دولت واشنگتن از بابت پیشرفت حاصله در راستای دستیابی به صلحی پایدار و با دوام در قفقاز جنوبی خرسند است. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تسهیل روند صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان دخیل بوده است.

باکو و ایروان مدت‌هاست که درگیر تنش بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ هستند.

بر اساس گزارش الجزیره، آتش بس شکننده بین دو کشور از جنگ ۲۰۲۰ میلادی باعث کشته شدن بیش از ۶۵۰۰ تن شد و ارمنستان را مجبور کرد تا بخش‌هایی از قلمروی خود را که چندین دهه کنترلشان را برعهده داشت، به جمهوری آذربایجان واگذارد. اخیرا نیز نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ تبادل تیرندازی داشتند که در نتیجه آن، پنج تن کشته شدند.

نخست وزیر ارمنستان همچنین گفت، مکانیسم‌های قابل قبول بین‌المللی برای تحقق توافق صلح ممکن بین دو کشور و توافق‌های حاصله در جریان مذاکرات "استپاناکرت-باکو" ضرورت دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نقض توافق‌های حاصله بین‌المللی از سوی جمهوری آذربایجان که بدون مجازات باقی مانده، این کشور را به سمت انجام یکسری اقدامات تحریک آمیز تشویق کرده است.

در این میان، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز در توئیتی نوشت: احترام و رعایت به یکپارچگی قلمرو و حق حاکمیت باید در منطقه ما اجرایی شود و هرگونه تنش هم باید بر اساس هنجار‌ها و اصول قوانین بین‌الملل مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: نظر نخست وزیر ارمنستان، امضای یک توافق صلح است، اما برای رسیدن به چنین توافقی دولت ایروان باید با حسن نیت مذاکره کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی