تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

محموله اسپیس ایکس به مدار زمین ارسال شد

شرکت فضایی اسپیس ایکس یکی از شرکت‌های خصوصی پیشرو در زمینه اکتشافات فضایی به شمار می‌رود؛ ساعاتی پیش و در قالب ماموریت اسپیس ایکس CRS-۲۷، فضاپیمایی حامل غذا، تجهیزات و مواد لازم برای آزمایش‌های علمی در مدار زمین را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرد.

کد خبر: ۱۴۶۶۶۸
۱۰:۱۲ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱

محموله اسپیس ایکس به مدار زمین ارسال شد

دیدارنیوز: شب گذشته شرکت اسپیس ایکس فضاپیمای دراگون خود را با محموله‌ای بزرگ به مدار زمین فرستاد. این فضاپیما طبق برنامه ریزی انجام شده، از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب کرد.

سخنگوی اسپیس ایکس در این رابطه گفت: پنج دقیقه پس از پرواز، آسمان به اندازه کافی صاف بود تا سوخت مرحله دوم موتور را از روی زمین مشاهده کرد. این موضوع در حالی است که دوشنبه شب، اسپیس ایکس در توئیتر نوشته بود: شرایط آب و هوایی برای پنجره پرتاب سه شنبه ۵۰ درصد مساعد بوه و مدت کوتاهی بعد این تخمین به روز رسانی شده و به ۸۰ درصد رسید.

گفتنی است؛ هر دو مرحله پرتاب مسیر‌های تعیین شده خود را پیموده و بوستر تقویت کننده فالکون ۹ حدود هشت دقیقه پس از پرتاب با موفقیت روی کشتی بدون سرنشین Shortfall of Gravitas در اقیانوس اطلس فرود آمد. در حال حاضر فضاپیمای دراگون به مدار برنامه ریزی شده خود رسیده و یک ماموریت موفقیت آمیز برای تقویت کننده فالکون ۹ را رقم زد.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در رابطه با این ماموریت، فضاپیمای اسپیس ایکس حدود ۲ هزار و ۸۵۷ کیلو گرم مواد غذایی و تجهیزات را به ایستگاه فضایی برد. به گفته اسپیس ایکس، ماموریت روز سه شنبه بیست و هفتمین ماموریت فضاپیمای دراگون برای خدمات تامین تجاری و سومین پرواز این نوع از فضاپیمای دراگون است.

نکته جالب توجه در رابطه با ماموریت فوق این است که کلیه عوامل اجرایی این ماموریت را زنان تشکیل داده و سخنگوی اسپیس ایکس نیز در توییتی اعلام کرد که عملیات بازیابی توسط یک تیم کاملاً زنانه مدیریت شد. گفته می‌شود این نخستین ماموریت فضایی در تاریخ به شمار می‌رود که کلیه تیم اجرایی آن را زنان تشکیل دادند.

منبع:سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی