تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

هواشناسی ایران؛ ورود سامانه بارشی جدید و هشدار برای ۲۶ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و صدور هشدار برای ۲۶ استان از بارش‌های شدید در برخی استان‌ها از جمله تهران طی فردا و پنجشنبه خبر داد.

کد خبر: ۱۴۶۶۰۳
۰۸:۲۶ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱

هواشناسی ایران؛ ورود سامانه بارشی جدید و هشدار برای ۲۶ استان

دیدارنیوز: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، شرق و استان کرمان بارش باران گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی شده است. همچنین در سواحل دریای خزر وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما همراه بار ابرناکی، بارش باران و در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف روی می‌دهد.

روز چهارشنبه در مناطقی از یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و سواحل دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد. در این روز با ورود سامانه بارشی به کشور بارش‌ها به‌تدریج در نوار غربی آغاز می‌شود. طی روز چهارشنبه در نیمه شمالی خوزستان، ایلام و جنوب لرستان بارش‌ها شدید خواهد بود.

روز پنجشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال خوزستان است و در قزوین و تهران بارش‌ها شدت دارد. در این روز در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و در سواحل دریای خزر رگبار باران و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

روز جمعه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی و در مناطق مرزی واقع در نوار شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده و وزش باد شدید روی می‌دهد.

شنبه در ارتفاعات شرقی البرز، ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و وزش باد انتظار می‌رود. امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش دما روی می‌دهد که ماندگاری هوای خنک تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

توصیف سامانه اول: ادامه فعالیت سامانه‌های بارشی

زمان شروع: چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۴

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۱/۱۲/۲۶

نوع مخاطره: بارش باران، گاهی رعدوبرق توام با وزش باد شدید موقتی، رخداد مه و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد بارش برف

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۴: خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، همدان، مرکزی، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب قزوین، ارتفاعات در کرمان و سیستان و بلوچستان.

پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۵: کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، قم، البرز، مرکزی، همدان، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب اصفهان.

جمعه ۱۴۰۱/۱۲/۲۶: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان.

اثر مخاطره: کاهش دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و ریلی، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف.

توصیه: احتیاط در سفر‌های برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه

توصیف سامانه دوم: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: بعدازظهر سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۳

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۱/۱۲/۲۶

نوع مخاطره: وزش باد شدید، رخداد تندباد‌های لحظه‌ای و در نواحی مستعد همراه با خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۳: سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و نیمه شرقی استان‌های هرمزگان و کرمان.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۴: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و غرب استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان.

پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۵: اصفهان، سمنان، تهران، قم، مرکزی، همدان، همدان، البرز، قزوین، زنجان، کردستان، فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و هرمزگان.

جمعه ۱۴۰۱/۱۲/۲۶: سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، قم، تهران، مرکزی، البرز، قزوین، فارس، همدان، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان.

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر و تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و سقوط اشیا از ارتفاعات و آسیب به صنعت کشاورزی.

توصیه: اجتناب از حضور در فضای باز و سفر‌های غیر ضروری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تعطیل کردن فعالیت‌های عمرانی، عدم عبور و مرور و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی