تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
وزیر بهداشت اعلام کرد

برنامه وزارت بهداشت برای اجرای سراسری «پزشک خانواده» در ۱۴۰۲

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت با اشاره به برنامه وزارت بهداشت برای اجرای سراسری «پزشک خانواده» در سال ۱۴۰۲ گفت: منابع مورد نیاز این برنامه را به مجلس اعلام کردیم و امیدواریم تامین شود.

کد خبر: ۱۴۶۵۵۹
۱۱:۴۱ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

برنامه وزارت بهداشت برای اجرای سراسری «پزشک خانواده» در ۱۴۰۲

دیدارنیوز: وزیر بهداشت با بیان اینکه به دنبال سیستم سلامت خانواده در کشور هستیم، برنامه این وزارتخانه برای اجرای سراسری برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سال آتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: منابع مورد نیاز این برنامه را به مجلس اعلام کردیم و امیدواریم تامین شود.

بهرام عین‌اللهی در مراسم رونمایی از سند «سلامت بخش»، گفت: جلسات بسیار زیادی را در قرارگاه پزشکی خانواده با حضور معاونین وزارت بهداشت، داشتیم و در این جلسات بررسی بسیار کاملی از وضعیت پزشکی خانواده انجام شد.

وی افزود: پزشک خانواده در کشور ما از سال ۱۳۸۲ مطرح شد و در سال ۱۳۹۰ در دو استان به صورت آزمایشی اجرا شد. به هر حال نقاط قوت و ضعفی در اجرا داشت که همه این موارد بررسی شد. قرار شد امسال پزشک خانواده را در شهر‌های با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر و روستا‌ها تکمیل کنیم که این اقدام انجام شد و اکنون در کل کشور در جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر و مناطق روستایی به طور کامل پزشک خانواده در حال اجراست. امیدواریم در سال آینده بتوانیم پزشک خانواده را در کل کشور اجرایی کنیم. منابع مورد نیاز را به مجلس اعلام کردیم که استقبال شد و امیدواریم منابع آن تامین شود.

عین‌اللهی با بیان اینکه پزشکی خانواده ترجمه‌ای از family medicine است، ادامه داد: در این طرح منظور کل سیستم پزشکی است. شاید بتوان به عبارتی بگوییم سلامت خانواده. برای اجرای این طرح زیرساخت‌های فیزیکی را نیاز داشتیم که امسال نزدیک به ۲۰۰۰ خانه بهداشت، مراکز جامع سلامت و ... مورد رسیدگی قرار گرفت و نیروی انسانی که مورد نیاز این برنامه است، عمدتا نیرو‌های مربوط به حوزه بهداشت و تیم سلامت است که کار اصلی را انجام می‌دهند و جزو طرح‌های بی‌نظیر کشوری ما بحث شبکه بهداشت، بهورز‌ها و... و. بودند که طرح سلامت خانواده هم بازمی‌گردد به اینکه سیستم شبکه و زیرساخت‌های بهداشتی‌مان را تقویت کنیم که انجام می‌شود. این طرح بر این اساس است که از بیماری پیشگیری شود.

وی گفت: بسیاری از بیماری‌ها در مناطق مختلف کشور ما شایع است، اما امکان پیشگیری دارند. امروزه دیابت، فشار خون، بیماری قلبی و... وجود دارند و سبک زندگی ناسالم منجر به آن می‌شود و هرچه در بهداشت هزینه کنیم، بهتر می‌توانیم سلامت مردم را تامین کنیم. سیستم بهداشت می‌تواند بیماریابی کند و بعد به سطح درمان می‌رسیم. در سه سطح نیز سیستم درمانی داریم شامل سطح یک شامل پزشکان عمومی، سطح دو یا همان سطح تخصصی و سطح سه که سطح فوق‌تخصصی و بیمارستان و بستری است. ما دنبال این هستیم که سیستم سلامت خانواده در کشور تقویت شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی