تیتر امروز

شهرنو! واژه‌ای که رائفی‌پور در «جدال با قالیبافی‌ها» به کار برد!
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنو! واژه‌ای که رائفی‌پور در «جدال با قالیبافی‌ها» به کار برد!

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

بزرگترین ورشکستگی بانکی آمریکا در ۱۵ سال اخیر

اعلام تعطیلی «بانک سیلیکون ولی» که مهمترین ورشکستگی یک موسسه مالی در آمریکا از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ تاکنون محسوب می‌شود، سرمایه‌گذاران در بازار‌های مالی را نگران کرده است.

کد خبر: ۱۴۶۴۶۷
۱۹:۵۰ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

بزرگترین ورشکستگی بانکی آمریکا طی ۱۵ سال اخیر

دیدارنیوز: این بانک که با مخفف نامش، «اس وی بی» شناخته می‌شد روز جمعه از سوی مقام‌های آمریکا تعطیل شد. اداره تضمین سپرده‌ها در ایالات متحده اکنون کنترل این شرکت خدمات مالی و بانکدارای را در دست گرفته است. انتظار می‌رود این بانک روز دوشنبه با نام جدیدی بازگشایی شود.

«بانک سیلیکون ولی» که با هجوم مشتریان خود برای برداشت سپرده‌هایشان روبرو شده بود، تلاش کرد تا سرمایه خود را افزایش دهد، اما تلاش‌هایش در این زمینه موفقیت‌آمیز نبود.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز جمعه برای بررسی وضعیت بخش بانکی پس از ورشکستگی «اس وی بی» با مسئولان چند نهاد نظارت‌کننده بر فعالیت‌های مالی دیدار کرد. او در این جلسه تاکید کرد که نسبت به ظرفیت آن‌ها برای اتخاذ تدابیر لازم «اعتماد کامل» دارد. وزیر خزانه‌داری ایالات متحده همچنین بخش بانکی کشورش را «مقاوم» خواند.

«بانک سیلیکون ولی» هرچند نزد عموم کمتر شناخته شده بود، اما از تامین‌کنندگان مالی شرکت‌های نوظهور در عرصه فناوری محسوب می‌شد. «اس وی بی» از نظر میزان دارایی شانزدهمین بانک بزرگ آمریکا بود.

دارایی‌های «بانک سیلیکون ولی» ۲۰۹ میلیارد دلار و حجم سپرده‌های آن بیش از ۱۷۵ میلیارد دلار بود.

انتشار خبر ورشکستگی این بانک بسیاری از سرمایه‌گذاران را غافلگیر کرده و باعث شده است نگرانی‌هایی بابت سرنوشت دیگر بانک‌های آمریکایی پدید بیاید.

موج هراس در بازار‌های مالی همچنین روز پنج‌شنبه کاهش ۵۲ میلیارد دلاری ارزش چهار بانک نخست در فهرست بانک‌های بزرگ آمریکا را رقم زد.

این روند به بازار‌های آسیا و اروپا نیز سرایت کرد و ارزش بانک‌های آسیایی و اروپایی نیز در بازار‌های سهام کاهش یافت.

ورشکستگی بانک آمریکایی «لیمن برادرز» در سال ۲۰۰۸ منجر به بروز بحرانی مالی و اقتصادی در سطح جهان شد و رکود اقتصادی در پی بحران مالی سال ۲۰۰۸ نیز به جدی‌ترین رکود اقتصادی از زمان «رکود بزرگ» در دهه ۱۹۳۰ مبدل گردید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی