تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
وحیدی با اشاره به طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش

چرا رتبه‌بندی معلمان با تاخیر و ناقص اجرا شده است؟

محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به طرح سوال خود از یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: این سوال درباره عملکرد وزارت آموزش و پرورش به ویژه در اجرای قانون رتبه بندی است که چرا رتبه بندی معلمان با وجود قول‌های وزیر با تاخیر اجرا و به صورت ناقص اجرا شد.

کد خبر: ۱۴۶۴۶۶
۱۹:۳۲ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

چرا رتبه‌بندی معلمان با تاخیر و ناقص اجرا شده است؟

دیدارنیوز: عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه رتبه بندی معلمان که قانون مترقی مجلس یازدهم بوده به صورت ناقص در حال اجرا است، گفت: وزارت آموزش و پرورش باید توضیح دهد چرا این قانون را به نحوی اجرا می‌کند که برخی شامل آن نشده و نحوه ارزیابی‌ها نیز موجب نارضایتی معلمان است.

محمد وحیدی با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: این سئوال درباره عملکرد وزارت آموزش و پرورش به ویژه در اجرای قانون رتبه بندی است که چرا رتبه بندی معلمان با وجود قول‌های وزیر آموزش و پرورش با تاخیر اجرا و به صورت ناقص اجرا شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون رتبه بندی معلمان از قوانین مترقی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم است، ولی آیین نامه اجرایی آن به تایید اعضای ناظر مجلس نرسید و به بدترین شیوه و با تأخیر اجرا شد.

وی اضافه کرد: آیین‌نامه اجرایی این قانون، دارای ده‌ها ایراد بوده رتبه بندی به نحوی اجرا شد که گروه‌های هدف به ویژه مهرآفرین‌ها و گروه‌‎های هدف در رتبه‌های ۴ و ۵ تحت پوشش قرار نگرفتند. ضمن آنکه مرحله تطبیق و استقرار باید در مدار سوابق تجربی و امتیازات ارزیابی‌های سالانه باشد که این مهم نیز رعایت نشده است.

وحیدی، عدم اخذ مصوبه فوق العاده معلمان در شورای حقوق و دستمزد، عدم واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان به اعضا، شاخص غیر قابل دفاع توزیع سهمیه‌های استخدامی در استان‌های محروم و مرزی را از دیگر محور‌های سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش برشمرد.

به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش عضو شورای حقوق و دستمزد بوده و باید در اخذ مجوز فوق العاده معلمان بر اساس مشاغل عمومی و اختصاصی تسریع می‌شد، یکی دیگر از محور‌های سئوال از وزیر این است که علت این تأخیر و قصور چیست؟

وی با بیان اینکه همچنین باید مشخص شود، سرنوشت واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان به کجا رسید؛ گفت: همچنین باید توضیح داده شود که چرا شاخص‌های توزیع سهمیه استخدامی مناطق مرزی و محروم کشور به صورت فعلی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی