تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد:

یک هزار و ۴۵۶ دانش آموز کردستانی به مراکز مشکلات ویژه یادگیری مراجعه کردند

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون یک هزار و۴۵۶ دانش آموز دوره ابتدایی به مراکز آموزش و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری مراجعه کردند.

کد خبر: ۱۴۶۴۵۵
۱۵:۳۳ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

یک هزار و ۴۵۶ دانش آموز کردستانی به مراکز مشکلات ویژه یادگیری مراجعه کردند
دیدارنیوز: رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون یک هزار و۴۵۶ دانش آموز دوره ابتدایی به مراکز آموزش و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری مراجعه کردند.

طالب محمدی، در جمع خبرنگاران استان با اعلام این خبر اظهار کرد: ۲۱ مرکز دولتی و۷ مرکز غیر دولتی فرایند ارزیابی، تشخیص، پذیرش، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز که براساس برنامه آموزش فردی تنظیم می‌شود را به دانش آموزان جامعه هدف ارائه می‌دهند.

وی افزود: دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی علی رغم داشتن هوش طبیعی یا بالاتر که در یک یا چند فرآیند روان شناختی پایه که در درک یا کاربرد زبان شفاهی نقش دارد و خود را به صورت مشکل در دروسی مانند خواندن، نوشتن یا محاسبات ریاضی نشان می‌دهد، مشکل داشته باشند برای گذراندن موفقیت آمیز دوره تحصیلات خود می‌توانند به مراکز مشکلات ویژه یادگیری مراجعه کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: مراکز مشکلات یادگیری در حقیقت نقش اورژانس آموزش و پرورش را ایفا می‌کنند که هم مشکلات شناختی، عاطفی و روانی دانش آموزان را تشخیص می‌دهند و هم درمان و اقدامات اصلاحی و ترمیمی را انجام می‌دهند.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه باید قوانین و انتظارات از آنان را مشخص و روش‌هایی را برای هدایت، پویایی و پاسخ به نیازهایشان در کلاس تعیین کرد و فنون اصلاح، حمایت و خود مدیریتی و ارتقای رفتار را برای دانش آموزان درنظر گرفت تا از فرآیند آموزشی با توجه به نیاز‌های خاص آنان نتایج بهتری گرفته شود.

وی اظهار کرد: در این مراکز برنامه‌های آموزشی و توانبخشی برای دانش آموزانی که در معرض خطر افت تحصیلی و یا شکست تحصیلی قرار دارند اجرا می‌شود تا ضمن جلوگیری از گسترش مشکل یادگیری آن‌ها موجبات تحصیل موفق آن‌ها فراهم شود، در واقع عدم تشخیص و درمان به موقع اختلال یادگیری لطمات جبران ناپذیری را به زندگی حال و آینده کودک وارد می‌کند.

محمدی افزود: هر ساله بیش از دو هزارنفر دانش آموز دوره ابتدایی جهت دریافت خدمات آموزشی و توانبشخی از طرف مدارس به مراکز مشکلات ویژه یادگیری ارجاع می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با تشخیص به هنگام مشکلات ویژه یادگیری و با مداخلات آموزشی و درمانی خاص می‌توان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل وارتباطات این دانش آموزان رخ می‌دهد به نتایج خوبی دست یافت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان یادآور شد: یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان، وجود مشکلات ویژه یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی وکاهش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود که لطمات جبران ناپذیری به لحاظ روانی و اقتصادی به دانش آموز، خانواده و نظام آموزش و پرورش کشور وارد خواهدکرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی