تیتر امروز

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با یک جامعه شناس

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت

دکتر علی نوری استاد دانشگاه و جامعه شناس یکی دیگر از مهمان‌های برنامه «تیتر» بود؛ او در این گفت‌و‌گو به موضوعات مهمی مانند تبعیض، شکاف اجتماعی و ... اشاره کرد. او معتقد است: نسل جوان برای اهدافی...
مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵

این صد و سی و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟
ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر

مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟

ایمان و اردات قلبی نسبت به دخت پیامبر گرامی اسلام و همسر مکرمه امام علی و مادر امام حسن و حسین بی نهایت است و برابر دستور قرآن و امر رسول خدا در محبت به او و اهل بیتش اگر کمی بخل بورزیم خاسر...
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد:

یک هزار و ۴۵۶ دانش آموز کردستانی به مراکز مشکلات ویژه یادگیری مراجعه کردند

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون یک هزار و۴۵۶ دانش آموز دوره ابتدایی به مراکز آموزش و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری مراجعه کردند.

کد خبر: ۱۴۶۴۵۵
۱۵:۳۳ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

یک هزار و ۴۵۶ دانش آموز کردستانی به مراکز مشکلات ویژه یادگیری مراجعه کردند
دیدارنیوز: رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون یک هزار و۴۵۶ دانش آموز دوره ابتدایی به مراکز آموزش و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری مراجعه کردند.

طالب محمدی، در جمع خبرنگاران استان با اعلام این خبر اظهار کرد: ۲۱ مرکز دولتی و۷ مرکز غیر دولتی فرایند ارزیابی، تشخیص، پذیرش، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز که براساس برنامه آموزش فردی تنظیم می‌شود را به دانش آموزان جامعه هدف ارائه می‌دهند.

وی افزود: دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی علی رغم داشتن هوش طبیعی یا بالاتر که در یک یا چند فرآیند روان شناختی پایه که در درک یا کاربرد زبان شفاهی نقش دارد و خود را به صورت مشکل در دروسی مانند خواندن، نوشتن یا محاسبات ریاضی نشان می‌دهد، مشکل داشته باشند برای گذراندن موفقیت آمیز دوره تحصیلات خود می‌توانند به مراکز مشکلات ویژه یادگیری مراجعه کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: مراکز مشکلات یادگیری در حقیقت نقش اورژانس آموزش و پرورش را ایفا می‌کنند که هم مشکلات شناختی، عاطفی و روانی دانش آموزان را تشخیص می‌دهند و هم درمان و اقدامات اصلاحی و ترمیمی را انجام می‌دهند.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه باید قوانین و انتظارات از آنان را مشخص و روش‌هایی را برای هدایت، پویایی و پاسخ به نیازهایشان در کلاس تعیین کرد و فنون اصلاح، حمایت و خود مدیریتی و ارتقای رفتار را برای دانش آموزان درنظر گرفت تا از فرآیند آموزشی با توجه به نیاز‌های خاص آنان نتایج بهتری گرفته شود.

وی اظهار کرد: در این مراکز برنامه‌های آموزشی و توانبخشی برای دانش آموزانی که در معرض خطر افت تحصیلی و یا شکست تحصیلی قرار دارند اجرا می‌شود تا ضمن جلوگیری از گسترش مشکل یادگیری آن‌ها موجبات تحصیل موفق آن‌ها فراهم شود، در واقع عدم تشخیص و درمان به موقع اختلال یادگیری لطمات جبران ناپذیری را به زندگی حال و آینده کودک وارد می‌کند.

محمدی افزود: هر ساله بیش از دو هزارنفر دانش آموز دوره ابتدایی جهت دریافت خدمات آموزشی و توانبشخی از طرف مدارس به مراکز مشکلات ویژه یادگیری ارجاع می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با تشخیص به هنگام مشکلات ویژه یادگیری و با مداخلات آموزشی و درمانی خاص می‌توان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل وارتباطات این دانش آموزان رخ می‌دهد به نتایج خوبی دست یافت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان یادآور شد: یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان، وجود مشکلات ویژه یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی وکاهش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود که لطمات جبران ناپذیری به لحاظ روانی و اقتصادی به دانش آموز، خانواده و نظام آموزش و پرورش کشور وارد خواهدکرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز شنبه ۲۲ آذر
امروز شنبه ۲۲ آذر
امروز شنبه ۲۲ آذر
امروز شنبه ۲۲ آذر