تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
ما از گفتگو با ایران استقبال می‌کنیم

عربستان: توافق هسته‌ای با ایران ایده‌آل نیست

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان با استقبال از گفتگو با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که توافق هسته‌ای با ایران ایده‌آل نیست و باید نگرانی‌های کشور‌های همجوار را لحاظ کند.

کد خبر: ۱۴۶۳۴۵
۱۱:۴۱ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱

عربستان: توافق هسته‌ای با ایران ایده‌آل نیست

دیدارنیوز: وزیر خارجه عربستان ضمن استقبال از گفتگو با ایران درباره سوریه، روابط ریاض با چین و آمریکا هم موضع گیری کرد.

به نقل از العربیه، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان مدعی شد: توافق هسته‌ای با ایران ایده آل نیست و باید نگرانی‌های کشور‌های همجوار را لحاظ کند.

وزیر خارجه عربستان درعین حال گفت: ما از گفتگو با ایران استقبال می‌کنیم.

وی درباره روابط ریاض با واشنگتن هم افزود: روابط ما با کاخ سفید (امریکا) بسیار خوب است.

بن فرحان که کشورش در راستای عادی سازی روابط با اسرائیل گام بر می‌دارد، اعلام کرد: اگر قضیه فلسطین حل نشود احتمالا با خشونت بیشتری مواجه می‌شویم. موضع ما نسبت به قضیه فلسطین واضح است و آن ثبات و امنیت فلسطینیان است.

وی درباره رابطه با چین هم تصریح کرد که چین از بزرگترین همپیمانان تجاری ما است همانطور که از بزرگترین همپیمانان تجاری سایر کشور‌ها به شمار می‌رود.

فیصل بن فرحان همچنین به موضع گیری درباره سوریه هم پرداخت و گفت: اجماعی وجود دارد که وضعیت سوریه قابل قبول نیست و گفت که گفت وگویی برای بازگشت سوریه به آغوش عربی خود وجود دارد، اما سخن درباره آن زود است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی