تیتر امروز

جامعه و انتخابات؛ هشتم تیر ۱۴۰۳ متفاوت خواهد بود؟
دیدار بررسی می‌کند

جامعه و انتخابات؛ هشتم تیر ۱۴۰۳ متفاوت خواهد بود؟

حادثه‌ای که هفته گذشته برای مرحوم سید ابراهیم رئیسی رخ داد، زمان انتخابات ریاست جمهوری را تغییر داد و همه در تیر ۱۴۰۳ منتظر حضور فردی جدید هستند، دیدار در گزارش پیش‌رو به موضوع انتخابات از نگاه...
کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با سخنگوی پیشین وزارت بهداشت:

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به میزبان دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت بود، او از هجمه‌های خبرهای فیک و فشار‌های زیاد در دوران کرونا گفت.
پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟
از چشم جهان (۱۵۲)

پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران همراه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، در ۱۹ می‌در حادثه سقوط چرخ‌بال درگذشت. در این حادثه شش نفر دیگر نیز کشته شدند.

«ساپینتو» و چالش تعویض طلایی!

ساپینتو که از استفاده از بازیکنان مختلف در ترکیب تیمش استقبال می‌کند، همواره با تعویض‌های خود توانسته کاملا روند بازی را به نفع تیمش عوض کند و این اتفاق در مسابقه شب گذشته (برابر گل‌گهر) باعث شد تا آبی‌ها ۳ امتیاز ارزشمند خانگی را به‌دست آورند.

کد خبر: ۱۴۶۲۸۴
۱۱:۱۷ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

«ساپینتو» و چالش تعویض طلایی!

دیدارنیوز: سرمربی استقلال بار دیگر با تعویض‌های خود توانست روند بازی را به سود تیمش تغییر بدهد.

ریکاردو ساپینتو فارغ از همه توانایی‌های فنی که توانسته در دوره کوتاه حضورش در فوتبال ایران از خود نشان بدهد، یک قابلیت ویژه و فوق‌العاده را از خود به نمایش گذاشته و توانسته به نوعی با تکیه بر هوش بازی‌خوانی خود، همواره معادلات را به سود تیم خود تغییر بدهد. ساپینتو که از استفاده از بازیکنان مختلف در ترکیب تیمش استقبال می‌کند، همواره با تعویض‌های خود توانسته کاملاً روند بازی را به نفع تیمش عوض کند و این اتفاق در مسابقه شب گذشته باعث شد تا آبی‌ها ۳ امتیاز ارزشمند خانگی را به‌دست آورند.

تخصصی که از همان روز‌های اول نمایان شد

ساپینتو بار‌ها در صحبت‌های خود توضیح داده که ملاک اصلی برای چینش ترکیب استقلال و یا میدان دادن به بازیکنان در جریان مسابقه، آمادگی فنی آن‌ها است و او چندان به اسامی توجهی ندارد. نگاهی به آمار و ارقام بازیکنان استقلال و حضور تمامی بازیکن حاضر در فهرست آبی‌ها در ترکیب این تیم در طول فصل نشان می‌دهد که سرمربی پرتغالی توانسته وعده خود را عملیاتی کند و برای بازیکنان آماده تیمش برنامه ویژه‌ای دارد.

سرمربی پرتغالی استقلال در نیم‌فصل نخست به لطف تعویض‌های طلایی خود توانست ۴ امتیاز مهم را برای استقلال به‌دست آورد. اولین تعویض طلایی او در هفته دوم در انزلی انجام شد که مهدی قایدی در شرایطی که بازی ۱-۱ مقابل ملوان مساوی در جریان بود، به ترکیب آبی‌ها اضافه شد و باشوی استقلالی‌ها توانست در قامت گلزن بدرخشد و در دقایق پایانی مسابقه هم یک ضربه پنالتی به سود تیمش گرفت تا نتیجه تساوی با برد برای آبی‌ها عوض شود و آن‌ها اولین پیروزی‌شان با ساپینتو را جشن بگیرند.

ریکاردو ساپینتو در هفته سیزدهم و در شرایطی که کار تیمش در آبادان مقابل صنعت‌نفت گره خورده بود، بازهم به سراغ تعویضی هوشمندانه رفت و برای تقویت قوای تهاجمی استقلال، سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی را به میدان فرستاد که همکاری این ۲ مهاجم باعث شد تا یک ضربه پنالتی به سود آبی‌ها اعلام شود و همین ضربه پنالتی به گل برتری استقلال در مقابل صنعت‌نفت تبدیل شد تا برد ارزشمند دیگر برای استقلال به‌ثبت برسد.

ساپینتو پیش از آنکه وارد دوره محرومیت خود بشود و در شرایطی که در مصاف با پیکان تهران در کنار زمین حضور داشت، بازهم به سراغ تعویض‌های طلایی خود رفت و این‌بار در شرایطی که استقلال با یک گل از پیکان پیش بود، سرمربی آبی‌ها تصمیم گرفت تا سیستم بازی تیمش را تغییر بدهد و صالح حردانی را به ترکیب تیمش اضافه کرد. حردانی با ثبت یک سوپرگل پاسخ اعتماد ریکاردو سا پینتو را داد تا با بردی قاطع آبی‌ها به کار خود در برابر پیکان پایان بدهند.

شاهکار در جام حذفی

آبی‌ها در دور اول جام حذفی که تیم‌های لیگ برتری به گردونه رقابت‌ها اضافه شدند، با سخت‌ترین قرعه روبرو شدند و باید در تهران برابر تراکتور تبریز به میدان می‌رفتند؛ شاگردان ریکاردو ساپینتو با یک گل از تراکتور عقب بودند، اما مهدی قایدی که در نقش یار جانشین به ترکیب تیمش آمده بود، توانست ۲ ضربه پنالتی برای تیمش بگیرد تا نقش اصلی را در کامبک تیمش ایفا کند و به لطف پنالتی‌های به‌دست آمده توسط قایدی، استقلالی‌ها توانستند مقابل تراکتور کامبک بزنند و به دور بعدی جام حذفی صعود کنند.

استقلال در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی هم کارش مقابل ملوان بندرانزلی گره خورد و تصور می‌شد که شاگردان ریکاردو ساپینتو نتوانند در ۹۰ دقیقه از سد ملوان بگذرند و خود را به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی برسانند؛ اما برخلاف آنچه به نظر می‌رسید، تعویض‌های ساپینتو به کار استقلالی‌ها آمد و ۲ مهاجم تعویضی آبی‌ها توانستند کاملاً معادلات را به سود تیم‌شان تغییر بدهند و مانع از کشیده‌شدن مسابقه به وقت‌های اضافی شدند. ساپینتو که در تصمیمی غیرمنتظره آرایش بازی تیمش را ۴-۲-۴ تغییر داد، توانست مزد نمایش تهاجمی‌اش را بگیرد.

آبی‌ها تا پیش از ورود امیرارسلان مطهری و آرمان رمضانی با وجود پی‌ریزی حملات سریالی ناکام در گلزنی بودند، اما بعد از این ورود این ۲ مهاجم، شرایط به سود استقلال تغییر کرد و ابتدا مطهری در قامت گلزن توانست بدرخشد و بعد از او هم نوبت به درخشش آرمان رمضانی رسید تا با بردی ۲ گله، استقلال به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی صعود کند تا شمه‌ای تازه از تخصص ریکاردو ساپینتو در انجام به نمایش در بیاید.

«قلعه‌نویی» هم حریف تعویض‌های «ساپینتو» نشد!

شاگردان ریکاردو ساپینتو روز گذشته مقابل گل‌گهر سیرجان مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند، اما برخلاف جریان مسابقه گل دریافت کردند. با وجود دریافت گل، استقلالی‌ها همچنان به حملات خود ادامه دادند تا بتوانند در خانه مقابل گل‌گهر غافلگیر نشوند و با کسب ۳ امتیاز، همچنان در کورس رقابت مدعیان بمانند.

آبی‌پوشان پایتخت با وجود حملات سریالی ناکام در رسیدن به گل تساوی بودند تا اینکه سرانجام تعویض‌های سرمربی پرتغالی استقلال به کمک این تیم آمد و بهترین مهره تعویض او کسی نبود جز رضا میرزایی؛ وینگر جوانی که در پست غیرتخصصی به ترکیب آبی‌ها اضافه شد و در قامت مدافع چپ توانست ستاره تیمش شود و هم یک گل دیدنی به سود استقلال به‌ثمر رساند و هم یک ضربه پنالتی برای تیمش گرفت تا هم استقلال بتواند ۳ امتیاز ارزشمند خانگی را به‌دست آورد و هم اینکه برگ زرین دیگری به کارنامه موفق ریکاردو ساپینتو اضافه شود و از او همچنان به عنوان یک سرمربی متخصص در انجام تعویض‌های کلیدی یاد شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی