تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
افاضات اضافه

به فرزندانتان بیاموزید از دستفروشی‌های اطراف مکتبخانه‌ها خوراکی نخرند تا مسموم نشوند‎‎

خوشبختانه برخی از عوام که اخیرا به سلک خواص در آمده و پست و مقام جدید گرفته‌اند هم در زمره چهره‌های نورسیده یادداشت‌های عوام الملک قرار می‌گیرند.

کد خبر: ۱۴۶۰۴۶
۱۵:۵۹ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

به فرزندانتان بیاموزید از دستفروشی‌های اطراف مکتبخانه‌ها خوراکی نخرند تا مسموم نشوند‎‎

 

دیدارنیوزـ عوام الملک:

جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱

در بعضی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها اشاره شده بود که امسال سالگرد آغاز دفاع روسیه از حمله اوکراین به خاک بخش‌های اوکراینی‌نشین روسیه است. البته به نظر من چند روز به سالگرد مانده اما اینکه روسیه توانسته است یک سال در برابر حملات اوکراینی‌ها و غربی‌ها مقاومت کند و به جز کی‌یف و یک سری از بخش‌های دیگر اوکراین، بقیه جاهای کشورش را پس بگیرد دستاورد بزرگی‌ست. غربی‌ها می‌خواستند با کمک کردن به اشغالگران اوکراینی بقیه روسیه را هم بگیرند که خوشبختانه مثل همیشه شکست خورده‌اند.

صحبت‌های عیسی در کرمانشاه را خواندم. گفته فیلتر کردن کار خوب و درستی بوده و هست‌. راست می‌گوید. اصلا عیسی وزیر شده که کار درست را انجام بدهد. ظاهرا می‌خواهد به عوام بیگانه که به ایران می‌آیند سیم‌کارت‌هایی بدهد که فیلتر نداشته باشد و بتوانند از هر چیزی که برای عوام ایرانی فیلتر است استفاده کنند.‌ این هم کار خوب و درستی‌ست. قرار نیست وقتی ما ایرانی‌ها به بهشت می‌رویم این بیگانه‌ها و مخصوصا غربی‌ها را هم آنجا ببینیم. بهتر است بگذاریم آن‌ها همه با هم بدون فیلتر به جهنم بروند. احمد، بزرگوار مشهدی گفت که هم مساله ارز و دلار و هم مساله بدحجابی و بی‌بند و باری در امتداد موشک‌ها و بمباران‌های گذشته است و عوام باید هم درک کنند و هم ایستادگی. راست هم می‌گوید. در عصر ابراهیم، چون همه مشکلات حل شده است بمباران و موشک توسط ارز و حجاب انجام می‌شود تا عوام نتوانند از دستاوردهای عصر ابراهیم لذت ببرند. خوشا به حال کسانی که دامادهایشان هم خاص و هم از خواص‌اند. اتفاقا دکتر ابراهیم هم گفت لازم است راهیان پیشرفت در کشور راه‌اندازی شود تا نسل جوان با پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مختلف آشنا شوند. باید به دکتر ابراهیم پیشنهاد بدهم راهیان پیشرفت را حتما برای بازدید از همه دستاوردها سوار قطار پیشرفتی بکنند که خودش راه‌اندازی کرده است و با سرعت تمام و بی ترمز حرکت می‌کند. چون دستاوردها و پیشرفت‌ها خیلی زیاد هستند و باید راهیان پیشرفت امکان بازدید از همه آن‌ها را داشته باشند.

شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱

خوشبختانه در اولین روز هفته دکتر ابراهیم یک فرد جدید به خواص کشور اضافه کرد تا از این به بعد هر از گاهی چند سطری به خاطرات من اضافه کند. سکینه به عنوان مسوول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی انتخاب شد. چیزهای مهمی را قرار است پیگیری کند و از حالا به بعد در کنار جمیله و انسیه و کبری باید حواسم به ایشان هم باشد. دکتر ابراهیم، متشکرم! از اول صبح اخباری درباره گران شدن دلار آمریکا شنیده می‌شد. خبرها لحظه به لحظه تغییر می‌کرد و قیمت دلار بالا می‌رفت. خیلی خوشحال بودم.‌ چون واقعا نشان می‌داد تورم آمریکایی‌ها بالا رفته و به زودی آمریکا نابود می‌شود. عوام هم خوشحال بودند. فکر می‌کنم تا عصر یک دلار آمریکا به نزدیک ۶۰هزار تومان هم رسید. نشان می‌دهد چقدر صفرهای پول‌ ما زیاد است و ما گرانیم. با این وضع، آمریکایی‌ها چاره‌ای جز مذاکره ملتمسانه ندارند.

یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱

خبردار شدم که خوشبختانه پوشش مقنعه مشکی برای نسوان شاغل در دواخانه‌ها و صیدلیه‌ها اجباری شد. خیلی خوب است. باعث می‌شود حواس بیماران و همراهانشان به نسخه‌هایشان باشد و دقیقا تعداد داروهایی که موجود نیست و قیمت داروهایی که موجود است را محاسبه کنند. یادداشت حسین در روزنامه بودجه‌بگیرش را خواندم. گفت خواص‌الدوله دکتر ابراهیم دستاوردهای فراوانی داشته‌اند و گرانی ارز تقصیر سیاست‌های دوران حسن است. عجیب است که حسین بدیهیات را در روزنامه‌اش می‌نویسد. ما خودمان می‌دانیم در عصر ابراهیم جز دستاورد چیز دیگری به دست عوام نداده‌اند. فقط عجیب است که طوری راجع به گرانی دلار حرف زده و آن را تقصیر حسن انداخته که انگار چیز بدی‌ست. مگر هر چه دلار گران‌تر شود تورم در آمریکا بالاتر نمی‌رود و اقتصاد آمریکا زودتر دچار فروپاشی نمی‌شود؟ احمد، خواص‌الدوله امور داخله اعلام کرد که خودش از بازار خرید می‌کند و از قیمت‌ها خبر دارد. فکر کنم خانه‌اش نزدیک خانه محمود است. چون محمود هم گوجه فرنگی را با قیمت ارزان از محله‌‌ خودشان می‌خرید. احمد در ضمن گفت که دکتر ابراهیم به شدت بر سر مسائل تورمی حساس است. خیالم راحت شد. همین که دکتر ابراهیم درباره مسائل تورمی حساس است نشان می‌دهد که می‌تواند مواضع تورمی را هم علاج کند و اصولا مشکل خاصی درباره تورم وجود نخواهد داشت. البته غربی‌ها یک سری تبلیغات و جوسازی دارند که نباید جدی گرفت.

کاظم، بزرگوار تهرانی، اعلام کرد که با دعا می‌توان از جنگ اقتصادی عبور کرد. خبر خوبی‌ست. فکر می‌کردم عبور کردن از جنگ اقتصادی خیلی سخت‌تر از این‌ها باشد. شخصا به کاظم و احمد برای دعا کردن وکالت می‌دهم. بالاخره آن‌ها جزو خواص هستند و دعایشان دقیق‌تر است و بهتر مستجاب می‌شود. یکی از عوام از اصفهان تماس گرفت و گفت به دستور نظمیه‌‌ها، آوازخوانی زیر پل خواجو ممنوع شده است. صحیح است. زیر پل مگر جای آواز خواندن است؟ ممکن است دقیقا همان موقع چند قطره آبی هم در زاینده‌رود جاری شود و حواس افراد پرت شود و غرق شوند و بهانه به دست رسانه‌های غربی بیفتد که خواص حواسشان به حفظ جان عوام نبوده است.

دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱

دیشب قبل از خواب یکی از عوام پیغام داد و گفت خواص‌المله‌ها به اشتباه رای داده‌اند که از خانه‌های لوکس مالیات گرفته نشود. نصیحتش کردم و گفتم حواسش باشد که هیچ کدام از خواص، اشتباه نمی‌کنند. لابد مصلحتی دیده‌اند یا کارشان حکمتی داشته است. صبر کند تا به مرحله مشاهده برسد. زمزمه‌هایی درباره مسموم شدن عده‌ای از دانش‌آموزان در مکتبخانه‌‌های مختلف در کشور به گوش می‌رسد. چند روزی‌ست از این حرف‌ها زده می‌شود. اهمیت ندادم. اگر وقت و حوصله داشتم بعدا پیگیری می‌کنم تا بفهمم جریان چیست. فیلمی از حرف‌های دکتر ابراهیم در جمع عده‌ای از بزرگواران را دیدم. طبیعتا دکتر ابراهیم یادآوری کرد که خواص‌الدوله‌اش دستاوردهای زیادی در کاهش رشد نقدینگی و تورم و ارتباط با سایر کشورها و تولید نفت داشته است. این‌ها را ما که عوامیم همه‌جوره حس می‌کنیم‌. دکتر ابراهیم نباید مدام وقتش را صرف توضیح دادن برای ما عوام بکند. حالا البته شاید لازم دانسته برای بزرگواران توضیح دهد چون بزرگواران هم خیلی دقت می‌کردند. در ضمن دکتر ابراهیم گفت از زمان شروع عصر ابراهیم تا آبان ۱۴۰۱ قیمت دلار فقط ۲۰۰۰ تومان گران شده است. خبر نداشتم علاوه بر دلار اسحاق، دلار دکتر ابراهیم هم داریم‌. باز هم خوشحال شدم. این روزها مدام و مرتب خوشحال می‌شویم‌. قطعا خود همین خوشحالی‌ها، دستاورد است و دلیلش هم خواص هستند. شب فیلمی‌ از درگیری نیروهای مرزبانی کشور با مرزبانان جریان اصیل طالبان در افغانستان دیدم‌. یکی از نیروهای مرزبان ما را دستگیر کردند. چیز مهمی نبود. خبرگزاری بودجه‌بگیر گفت سوءتفاهم بوده و رفع شده است. قطعا همینطور است‌. اصلا ما با جریان اصیل طالبان این حرف‌ها را نداریم که بخواهد به درگیری هم بکشد. احتمالا باز هم غربی‌ها و رسانه‌هایشان شلوغ کرده‌اند.

سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱

به دفتر که رسیدم خیلی‌ها غمگین بودند. نگران شدم. گفتند پیروز مرده است. فکر کردم یکی از عوام شاغل در دفتر بوده اما بعد متوجه شدم نام یک توله یوزپلنگ بوده که ظاهرا خودش و احتمال انقراضش برای خیلی از عوام اهمیت داشته است. واقعا ما عوام به چه چیزهایی اهمیت می‌دهیم؟ باید یاد بگیریم نگران خواصمان باشیم وگرنه یک یوزپلنگ که چیز مهمی نیست. البته از طرفی هم خواص ما برخلاف سایر موجودات، قوی و مستحکم و همیشگی هستند و ما عوام باید این ویژگی‌های خوب را از خواصمان یاد بگیریم. دستور دادم غمگین بودن تمام شود و همه به فکر مولدسازی خودشان و هر جانوری که نگران احتمال انقراضش هستند باشند تا اینجور اتفاقات نگرانشان نکند.

بخشی از صحبت‌های مهدی، رییس خواص‌البلد تهران در جلسه بررسی بودجه سال آینده بلدیه را خواندم. گفت که اعضای خواص‌البلد هر چه کمتر بودجه را انگولک کنند و باهاش ور نروند بهتر است. من فکر نمی‌کردم بودجه بلدیه هم به انگولک کردن و ور رفتن حساس باشد. لابد مهدی و علیرضا چیزهایی می‌دانند که ما عوام از آن بی‌خبریم. روزنامه بودجه‌بگیر نوشت که خواص‌الدوله دکتر ابراهیم در یک سال و نیم گذشته بیش از هشت سال بعضی‌ها تلاش کرده اما بعضی‌ها روی یک خبر بد تمرکز کرده‌اند و کور شده‌اند. منظورش را نفهمیدم. مگر در عصر ابراهیم اصلا خبر بدی هم بوده است. ما که جز خوبی و خوشی چیزی ندیده‌ایم و به خاطر همین هم از دکتر ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش و همه بودجه‌بگیران متشکریم. زمزمه‌های مربوط به مسموم شدن عده‌ای از دانش‌آموزان هنوز مطرح است. عجیب است که عده‌ای می‌خواهند از مسمومیت دانش‌آموزان، خبر بد بسازند. به جای این کارها باید به دانش‌آموزان آموزش بدهند که از دستفروش‌های اطراف مکتبخانه‌ها خوراکی نخرند. خود ما که دانش‌آموز بودیم این چیزها را یادمان می‌دادند. مخصوصا تاکید داشتند که لواشک و یخمک دستفروش‌ها را نخریم و نخوریم تا مسموم نشویم. با این حال اگر فرصت کردم فردا در مورد این جوسازی‌ها تحقیق خواهم کرد.

چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

بخش‌هایی از مصاحبه رییس اتحادیه قنادان را خواندم. گفته سال‌های قبل سفارش‌های جعبه‌ای قنادی‌ها حداقل دو کیلو و سه کیلو بود و امسال اکثرا نیم کیلو و یک کیلو است. خبر خوبی‌ست. نشان می‌دهد عوام به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن زیاد شیرینی هم برای دندان‌هایشان بد است و هم باعث ابتلا به بیماری قند می‌شود. کاهش وزن جعبه‌های شیرینی در درازمدت باعث کاهش هزینه‌های درمان عوام هم خواهد شد. از طرفی ظاهرا کیک‌های موجود در قنادی‌ها هم بیشتر دونفره است. این هم خبر خوبی‌ست چون نشان می‌دهد هوای کشور به سمت دونفره شدن رفته است. باورم نمی‌شود که خواص‌الدوله دکتر ابراهیم حتی در عرصه قنادی‌ها هم چنین دستاوردهایی داشته‌اند.

عزت اعلام کرد که ایده سیم‌کارت بدون فیلتر برای بیگانگان پیشنهاد او بوده است چون اینترنت بدون فیلتر، حداقل امکاناتی‌ست که یک نفر باید داشته باشد. به نظرم‌ جمله‌اش را ناقص گفت. چون ما که عوام ایرانی هستیم سال‌هاست این مثلا حداقل امکانات را نداریم و هنوز هم نمرده‌ایم. منظور عزت این بود که اینترنت بدون فیلتر برای بیگانگان حداقل امکاناتی‌ست که برای دربست کردن بهشت برای عوام ایرانی مورد نیاز است و عزت با پیشنهاد خوبش در همین راستا قدم برداشته است. عزت آقا! دمت گرم لوطی! عصر خبرهای دیگر را پیگیری نکردم و به اتاقم رفتم و پشت درهای بسته این زمزمه‌های مربوط به مسمومیت دانش‌آموزان را بررسی کردم. عده‌ای از عوام راه افتاده‌اند و شلوغش می‌کنند و رسانه‌های غربی هم جوسازی راه انداخته‌اند که چرا مساله پیگیری نمی‌شود. حتی امروز عده‌ای از اولیا در مقابل یکی از مکتبخانه‌های نسوان تهران تجمع غیرقانونی کردند و یکی از نسوان که حجاب مناسبی هم نداشت در حال جیغ و داد بود که خوشبختانه با هوشیاری و حضور به موقع عوامل خواص در محل برخورد لازم با ایشان صورت گرفت و مساله خاتمه پیدا کرد. کل مساله اصلا چیز مهمی نیست. ظاهرا در بعضی مکتبخانه‌ها در شهرهای مختلف یک اشیائی به داخل مکتب پرتاب می‌شود و بویی می‌آید و دانش‌آموزان چون در اثر القائات رسانه‌های غربی و عوامل داخلی‌شان دچار ترس هستند فکر می‌‌کنند با این بو و صداها باید مسموم شوند. حتی بعضی‌ها می‌گویند این‌ها حملات شیمیایی‌ست که قطعا باید با ایشان برخورد سریع، فوری و انقلابی شود تا عوام احساس آرامش کنند. بیخود هم نباید وقت و انرژی نظمیه‌ها و امنیه‌ها را صرف پیگیری این ماجرای مسمومیت کرد. یک وقت هست که در حیاط مکتبخانه شعاری داده می‌شود یا ترانه‌ای خوانده می‌شود یا عده‌ای فریب‌خورده، حرکات موزونی می‌کنند یا حتی چیزی را پاره می‌کنند یا متاسفانه موهایشان را نشان می‌دهند. طبیعی‌ست در اینجور مسائل باید نظمیه‌ها و امنیه‌ها وارد شوند و وظایفشان را انجام دهند. اما یک مساله ساده‌ای مثل مسمومیت که علائمش تهوع و بی‌حالی و بی‌اشتهایی‌ست در حیطه وظایف وزارت صحت بوده و نباید با همه مسائل برخورد امنیتی و انتظامی شود.

پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱

ظاهرا خواص‌الدوله هم دیروز همزمان با من که در اتاق دربسته مشغول پیگیری زمزمه‌های مربوط به مسمومیت‌ها بودم مساله را بررسی کرده‌اند و به نتایج مشابهی رسیده‌اند. احمد، خواص‌الدوله امور داخله اعلام کرد که بالای نود درصد دانش‌آموزان عارضه‌شان ربطی به عامل خارجی نداشته و ناشی از استرس‌های طرح موضوع مسمومیت دانش‌آموزان بوده است. یوسف، خواص‌الدوله امور مکتبخانه‌ها هم گفت که رسانه‌ها جو را تلطیف کنند. همه این‌ها را من هم دیروز به فارسی ساده‌تری نوشته بودم.

صبح بخش‌هایی از مصاحبه حسین، خواص‌الدوله امور خارجه را با کریستین، مجری مساله‌دار و مشکوک یکی از شبکه‌های خبری صهیونیستی بین‌المللی، موسوم به سی‌ان‌ان دیدم. مجری سعی داشت با نشان دادن یک سری فیلم و عکس عجیب، سوال‌های خودش را از حسین بپرسد. خوشبختانه حسین هم مثل همه خواص دیگر به خوبی از عهده مصاحبه برآمد و حرف‌های خودش را زد جواب‌های خودش به سوال‌هایی که در ذهن خودش بود را داد و لزومی ندید وارد بازی مجری شود. عصر بخش‌های دیگری از مصاحبه دیروز عزت درباره سیم‌کارت‌های بدون فیلتر را دیدم. حدسم درباره ناقص منتقل شدن جملاتش درست بود. البته عزت نکته دیگری را مدنظر داشت. نگران بود که وقتی این بیگانگان که مثلا پیرمرد و پیرزن هستند و برای گردش به ایران می‌آیند اما مشخص می‌شود که جاسوس بوده‌اند چطور به خانواده‌هایشان خبر بدهند که موقع جاسوسی دستگیر شده‌اند. از منظر انسانی و رافت، حرف عزت درست است اما اتفاقا به خاطر همین هم که شده باید همه جهان را مجبور کنیم از بله و ایتا استفاده کنند تا در مواقع لو رفتن جاسوس‌هایی که تحت پوشش گردشگر به ایران می‌فرستند، امکان پیگیری وضعیت و حال ایشان را داشته باشند. اتفاقا امکانات این برنامه‌های داخلی قطعا از این نظرها بی‌نظیر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
4
0
خجالت نمی کشید که چرندیات که پیرمرد دیوانه را مدام منتشر می کنید؟ سردبیر دیدارنیوز کجاست؟ این مزخرفات چیه هر هفته
مدیر پایگاه سلام نظر شما منتشر شد تا مطمئن شوید که چه نقد چه تعریف از این رسانه برای همکاران دیدارنیوز ارزشمند است
ممنون که ما رو دنبال می کنید
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی