تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
حجت السلام حسین سبحانی نیا نماینده پیشین مجلس:

تیم اقتصادی دولت مرد حل مشکلات نیست

یک نماینده سابق مجلس به اصلاحات نیوز می‌گوید: تیم اقتصادی دولت رئیسی، تیمی نیست که بتواند مشکلات اقتصادی همراه با تحریم‌ها و فشار‌های غرب را حل کند و مرد این میدان نیستند.

کد خبر: ۱۴۶۰۳۱
۱۴:۵۱ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱

تیم اقتصادی دولت مرد حل مشکلات نیست

 

دیدارنیوز: نماینده پیشین مجلس: عملا هم تا امروز علی رغم اینکه انسان‌های خوبی هستند، اما مشکلات بعد از نزدیک به ۲ سال، همچنان به قوت خود باقی است و تورم فشار زیادی روی اقشار مختلف جامعه به جای گذاشته است و این فشار‌ها حاصل عملکرد همین مجموعه است.
 
حجت السلام حسین سبحانی نیا با اشاره به عملکرد دولت رئیسی، به اصلاحات نیوز می‌گوید: بعد از دولت آقای روحانی، دولتی روی کار آمد که شاید زیرساخت‌های این مسائل اقتصادی، در آن دولت ریخته شده بود. مسئله تورم و مشکلاتی که امروز با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، شاید زیرساخت‌هایش بعضا در آن دولت هم ریخته شده بود. همین گرانی دلار که یکی از مسائل عمده این روز‌ها می‌تواند باشد، در همان دولت از ۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان هم رسید. خب این دولت در این شرایط عهده دار امور شد و تلاش‌هایی هم انجام شد.

وی ادامه داد: بنده با اینکه موافق دولت رئیسی بودم، اما از همان ابتدا نگاه مثبتی به تیم اقتصادی این دولت نداشتم و می‌دانستم این تیم، تیمی نیست که بتواند مشکلات اقتصادی همراه با تحریم‌ها و فشار‌های غرب را حل کند و مرد این میدان نیستند. عملا هم تا امروز علی رغم اینکه انسان‌های خوبی هستند، اما مشکلات بعد از نزدیک به ۲ سال، همچنان به قوت خود باقی است و تورم فشار زیادی روی اقشار مختلف جامعه به جای گذاشته است و این فشار‌ها حاصل عملکرد همین مجموعه است.

سبحانی نیا با بیان اینکه جهت گیری‌های دولت را مثبت می‌دانم، اما در حوزه اقتصاد با چالش‌های متعددی مواجه هستیم، گفت: ما امروز در یک جنگ اقتصادی هستیم که از ناحیه آمریکا و غربی‌ها بر ما تحمیل است و، چون همه راه‌هایی که برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی را رفته اند و بی نتیجه بوده، امروز این راه را انتخاب کردند که بتوانند با این فشارها، ایران را برای خواسته‌های خودشان متقاعد کنند. آمریکایی‌ها با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند. یک روز صحبت از مذاکره می‌کنند و از طرف دیگر می‌گویند مذاکره از برنامه ما خارج شده است.

تیم اقتصادی دولت رئیسی، تیمی نیست که بتواند مشکلات اقتصادی همراه با تحریم‌ها و فشار‌های غرب را حل کند و مرد این میدان نیستند. عملا هم تا امروز علی رغم اینکه انسان‌های خوبی هستند، اما مشکلات بعد از نزدیک به ۲ سال، همچنان به قوت خود باقی است و تورم فشار زیادی روی اقشار مختلف جامعه به جای گذاشته است و این فشار‌ها حاصل عملکرد همین مجموعه است.
این فعال سیاسی، ادامه داد: یک عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور مدیریت ضعیف است که باید برای آن اقدامات عاجل صورت بگیرد و عامل بعدی هم تشدید فشار‌ها و جنگ ترکیبی است که از ناحیه دشمنان به کشور ما وارد می‌شود.

نماینده مجلس نهم، با اشاره به اینکه تصمیماتی که دولت و مجلس گرفتند تاثیرات اجمالی بر بازار گذاشته است، تصریح کرد: ما شاهد بودیم که قیمت ارز با این تصمیمات در چندروز گذشته کاهشی شد و اگر تصمیماتی که دولت در خصوص تامین و تزریق ارز می‌گیرد را به درستی اجرا کند، می‌تواند در آستانه سال جدید، شاهد کنترل بازار و افزایش مهارگسیخته بازار ارز باشیم.

یکی از موضوعاتی که امروزه باعث عصبانیت مخالفین ما شده است، پیشرفت‌های کشور است، آن‌ها مشکلات و فشار‌ها از جمله فشار و جنگ ارزی را اعمال کردند که ما را زمین‌گیر کنند و پیشرفت نکنیم.

سبحانی نیا ادامه داد: هیچکس فکر نمی‌کنم مخالف مذاکرات در چارچوب باشد و انجام آن می‌تواند مفید باشد. اما باید در چارچوب منافع ملی و به دور از فشار‌های خارج از معمول باشد. البته که پیام‌هایی هم رد و بدل می‌شود. وزیر امورخارجه ودیگران هم اعلام کردند که آمریکا علیرغم دادن پیام‌هایی در خصوص انجام مذاکره، اما به صورت علنی مسائل دیگری را عنوان می‌کنند. ما هم همیشه اعلام کردیم برای انجام مذاکره آماده‌ایم.

نماینده اسبق مجلس با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که امروزه باعث عصبانیت مخالفین ما شده است، همین موضوع پیشرفت‌ها است، گفت: آن‌ها مشکلات و فشار‌ها را اعمال کردند که ما را زمینگیر کنند و پیشرفت نکنیم، اما ما در زمینه‌های مختلفی کار‌های بزرگی انجام داده‌ایم. همین دهه فجر امسال پیشرفت‌های مختلفی در حوزه راه آهن، پتروشیمی، نظامی و ... را شاهد بودیم و پروژه‌های بزرگی که از گذشته به جای مانده بود انجام شد؛ مثل همین احیای دریاچه ارومیه کار کوچکی نبود. این پیشرفت‌ها غرب را ناراحت می‌کند، ضمن اینکه نمی‌توانیم منکر فشار‌ها بر مردم باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی