تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

شکوری‌راد: حاکمیت گفتگوها را متوقف کرد؛ اصلا انگیزه‌ای برای گفتگو وجود ندارد

شکوری‌راد، سخنگوی جبهه اصلاحات با بیان اینکه وقتی رؤسای سه قوه برای دیدار با اصلاح‌طلبان با مشکل مواجه می‌شوند، سخن گفتن نه «امکان‌پذیر» است، نه «مؤثر»، اظهار داشت: گفتگو‌هایی که آغاز شد، عملا از طرف حاکمیت متوقف شد و ادامه پیدا نکرد.

کد خبر: ۱۴۵۷۸۸
۱۰:۳۹ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱

شکوری‌راد:

دیدارنیوز: سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: گفتگو‌هایی که میان اصلاح‌طلبان و مسئولان کشور آغاز شد، عملا از طرف حاکمیت متوقف شد و ادامه پیدا نکرد. وقتی حتی رؤسای سه قوه برای این دیدار‌ها با مشکل مواجه می‌شوند، طبیعتا سخن گفتن نه امکان‌پذیر است و نه مؤثر.

علی شکوری‌راد در گفتگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که چقدر ضرورت دارد بزرگان نظام و دلسوزان کشور برای برون رفت از شرایط موجود دور هم جمع شوند، گفت: نظر ما همیشه این بوده که برای هر کار بزرگی در کشور از جمله، خروج از بن‌بست سیاسی موجود، نیاز به وفاق ملی و برای رسیدن به وفاق ملی نیاز به فضای گفتگو است.

وی افزود: بنابراین اینکه بزرگان دور هم جمع شوند، گفتگو و چاره‌جویی کنند خوب است، اما اینکه بزرگان در یک سمت جمع شوند و گوش شنوایی در سمت دیگر وجود نداشته باشد، کار را به جایی نمی‌رساند و به نظر من مهم‌ترین مساله ما این است که حرف‌ها و دلسوزی‌های بزرگان، احزاب، کارشناسان و صاحب‌نظران در این سو مورد توجه قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل دوقطبی شکل گرفته در کشور، در حال تشدید است.

شکوری‌راد در پاسخ به این سوال که همزمان با اعتراضات اخیر، برخی از شخصیت‌های سیاسی و چهره‌های اصلاح‌طلب با سران حاکمیت گفتگو‌هایی داشتند که در ادامه این روند متوقف شد. فکر می‌کنید جمع شدن بزرگان کشور چقدر می‌تواند در تداوم گفتگو‌ها مؤثر باشد، گفت: هیچ تاثیری ندارد. به دلیل اینکه گفتگو‌هایی که آغاز شد، عملا از طرف حاکمیت متوقف شد و ادامه پیدا نکرد. وقتی حتی رؤسای سه قوه برای این دیدار‌ها با مشکل مواجه می‌شوند، طبیعتا سخن گفتن نه امکان‌پذیر است و نه مؤثر.

سخنگوی جبهه اصلاحات در پاسخ به این سوال که اگر این گروه دلسوزان نظام شکل بگیرد و اقدامات خود را آغاز کند آیا تاثیری در اقبال مردم به انتخابات خواهد داشت، گفت: تا وقتی پذیرش اصلاح در کشور وجود ندارد، خیر. زیرا اصلا انگیزه‌ای برای گفتگو در ارتباط با انتخابات وجود ندارد تا اگر چنین جمعی که من از آن خبر ندارم، بخواهد شکل بگیرد، بتواند تاثیر بگذارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی