تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
یکی از مدعیان جام حذفی امروز کنار می‌رود

سپاهان - پرسپولیس؛ جنگ ستارگان در نقش جهان!

نبرد امروز (چهارشنبه) تیم‌های پرستاره سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی پر از هیجان و صحنه‌های جذاب خواهد بود؛ یکی از دو تیم مدعی حذف خواهد شد و همه برای برد می‌جنگند!

کد خبر: ۱۴۵۶۱۳
۱۰:۱۱ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱

سپاهان - پرسپولیس؛ جنگ ستارگان در نقش جهان!

دیدارنیوز: برای دیدن جذابیت در بازی پرسپولیس و سپاهان نگاه‌تان به زمین باشد و اگر گل می‌خواهید در محوطه جریمه حواستان به آسمان هم باشد.

آسمان بازی پرسپولیس و سپاهان ابری است! البته این اتفاق فقط در میانه زمین خواهد افتاد. یحیی گل‌محمدی و ژوزه مورایس هر ۲ مربی‌هایی با سبک بازی روی زمین هستند. آمار نشان می‌دهد که این ۲ مربی تفکرات مشابهی در سبک بازی دارند. ۲ تیم که رده‌های اول بازی مالکانه را به خود اختصاص داده‌اند. پرسپولیس با ۵۹.۳ درصد مالکیت توپ رتبه اول را در اختیار دارد و سپاهان هم با نزدیک به ۵۵ درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. یک بازی مبتنی بر پاس‌کاری که باعث شده هر دو تیم در درصد پاس صحیح رده‌های برتر را در اختیار داشته باشند. حدود ۸۲ درصد برای سپاهان حدود ۸۳.۵ درصد هم برای پرسپولیس ثبت شده است. این آمار نشان می‌دهد که بازی ۲ تیم در میانه میدان جذاب خواهد بود. بازی‌هایی تیکی‌تاکایی که زمین مسابقه را به محلی برای شطرنج ۲ مربی برتر فعلی لیگ در جدول رده‌بندی تبدیل خواهد کرد.

در این دوئل آسمان نقشی نخواهد داشت، چون هر ۲ تیم در بازی هوایی در میان ضعیف‌ترین‌ها قرار گرفته‌اند. رتبه ۱۵ برای پرسپولیس یعنی این که این تیم حتی با اضافه شدن بازیکنانی مانند مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی و شیخ دیاباته باز هم نتوانسته رتبه‌ای بهتر از یک تیم مانده به آخر پیدا کند. سپاهان وضعیت کمی بهتر دارد و در رده ۱۲ قرار گرفته است.

البته این آمار فقط در میانه میدان است و وقتی که بازی به محوطه جریمه برسد اوضاع فرق می‌کند. سپاهان در آماری عجیب با ۷ گل زده با سر بعد از تراکتور رده دوم را در اختیار دارد. شهریار مغانلو تاثیر زیادی در این آمار دارد. مهاجمی که سلطان محوطه جریمه در آسمان است و کمتر مدافعی را می‌توان پیدا کرد که بتواند او را روی هوا مهار کند.

این همان نقشی است که محمد دانشگر در زمین خودی دارد و با آمار بسیار خوب روی هوا به کمتر مهاجم حریف اجازه سرزنی می‌دهد. به همین دلیل است که شاگردان ژوزه مورایس از ۱۲ گل خورده فقط ۴ گل را روی ضربات سر دریافت کرده‌اند. این آمار با حضور گولسیانی و پورعلی‌گنجی حتی از این بهتر هم هست. پرسپولیس ۲ بار دروازه‌اش با ضربه سر باز شده است و آسمان امن‌تری نسبت به حریف دارد. این تیم در رده چهارم گلزنان با سر قرار دارد.

این آمار نشان می‌دهد که در میانه میدان قرار است دو تیم با نبرد روی زمین و پاسکاری و بازی زیبا توپ را به محوطه جریمه برسانند و در آنجا با تکیه به بازیکنان سرزن خود بتوانند تیم حریف را مغلوب کنند و شاید هم با گل‌هایی با پا و زیبا بازی زیبای خود را به نتیجه زیبا برسانند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی