تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

نرخ تورم ماهانه بهمن؛ کاهش ۰.۸ درصدی/ افزایش ٥٣ درصدی هزینه‌ها نسبت به ۱۴۰۰!

بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده مرکز آمار ایران، نرخ تورم ماهانه بهمن ماه کاهش ۰.۸ درصدی را نسبت به ماه قبل تجربه کرده اما خانوار‌های کشور به طور میانگین ٥٣.٤ درصد بیشتر از بهمن ١٤٠٠ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

کد خبر: ۱۴۵۵۹۲
۲۰:۲۴ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱

نرخ تورم ماهانه بهمن؛ کاهش ۰.۸ درصدی

دیدارنیوز: بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده مرکز آمار ایران نرخ تورم ماهانه بهمن کاهشی شده است.

منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل است. نرخ تورم ماهانه بهمن سال جاری به ٣,٥ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل ٠.٨ واحد درصد کاهش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» ٤.٧ درصد و برای گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات» ٢.٧ درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوار‌های شهری و روستایی به ترتیب ٣,٤ درصد و ٤.٠ درصد است که نسبت به ماه قبل برای خانوار‌های شهری ٠.٩ واحد درصد کاهش و برای خانوار‌های روستایی ٠.٣ واحد درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر، نرخ تورم نقطه‌ای در بهمن ماه امسال به ٥٣,٤ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل ٢,١ واحد درصد افزایش یافته است. منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است و این یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ٥٣.٤ درصد بیشتر از بهمن ١٤٠٠ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی­ها و دخانیات» با افزایش ١.٣ واحد درصدی به ٧٠.٥ درصد رسیده و گروه «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ٢.٣ واحد درصدی به ٤٣.٥ درصد رسیده است. نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوار‌های شهری ٥٢,٧ درصد است که نسبت به ماه قبل ٢.١ واحد درصد افزایش داشته و برای خانوار‌های روستایی ٥٦.٧ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١.٨ واحد درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم ماهانه بهمن؛ کاهش ۰.۸ درصدی

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است. نرخ تورم سالانه بهمن ماه امسال برای خانوار‌های کشور به ٤٧,٧ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١,٤ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد.

هم‌چنین نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های شهری و روستایی به ترتیب ٤٦,٩ درصد و ٥١.٧ درصد است که برای خانوار‌های شهری ١.٤ واحد درصد افزایش و برای خانوار‌های روستایی ١.٧ واحد درصد افزایش داشته است.

تغییرات قیمت‌ها در ماه گذشته

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «سبزیجات» (فلفل دلمه­ای، بادمجان و کاهو) و گروه «انواع گوشت» (گوشت گوسفند، گوشت گاو یا گوساله و انواع ماهی) است. در گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، گروه «حمل و نقل» (انواع اتومبیل سواری و لاستیک اتومبیل)، گروه «هتل و رستوران» (انواع غذا‌های سرو شده در رستوران) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک‌های هزینه‌ای کل کشور در بهمن ماه

دامنه تغییرات نرخ تورم سالانه در ماه گذشته برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ٤٥,١ درصد برای دهک دهم تا ٥٤.٩ درصد برای دهک اول است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی