تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...

واکنش آژانس به ادعای اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفتگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است.

کد خبر: ۱۴۵۴۶۱
۰۸:۱۲ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱

واکنش آژانس به ادعای کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

دیدارنیوز: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفتگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیامی توییتری با اعلام این‌که این نهاد از گزارش رسانه‌ها درباره سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران آگاه است، نوشت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال مذاکره با ایران در مورد نتایج فعالیت‌های فعالیت‌های راستی‌آزمایی اخیر آژانس است و در صورت لزوم به شورای حکام آژانس اطلاع‌رسانی خواهد کرد».

شبکه خبری «بلومبرگ» روز گذشته -یکشنبه- در گزارشی مدعی شده بود که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم توسط ایران را تأیید کرده‌اند. 

در ادامه این ادعا‌ها آمده است که این درجه از غنی‌سازی تنها شش درصد کمتر از میزانی است که برای تولید بمب هسته‌ای نیاز است.

بلومبرگ همچنین مدعی شد که بازرسان اکنون باید مشخص کنند آیا ایران عامدانه اورانیوم را تا این درجه غنی‌سازی کرده یا به‌صورت ناخواسته آبشار‌هایی از صد‌ها سانتریفوژ پیشرفته با سرعت چرخش بالا باعث تولید اورانیوم تا این سطح شده‌اند. 

در ادامه آمده است که این این بالاترین میزان غلظت اورانیوم یافت‌شده توسط بازرسان آژانس در ایران است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی