تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
ایجاد تحولات عظیم در مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان

تامین یک‌سوم خوراک فولادسازان در مجتمع عسلویه شرق کشور

مجتمع سنگ آهن سنگان به پایتخت سنگ آهن خاورمیانه و عسلویه شرق کشور معروف است و بیش از ۲۵ درصد خوراک فولاد کشور را تامین می‌کند.

کد خبر: ۱۴۵۳۴۱
۲۱:۴۲ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱

تامین یک‌سوم خوراک فولادسازان در مجتمع عسلویه شرق کشور

دیدارنیوز: با شروع دولت سیزدهم و انتصاب محمد گل‌محمدی، رکورد شکنی‌ها وپیشرفت‌های قابل توجهی در مجتمع سنگ‌آهن سنگان به ثمر نشسته است.

در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مقدس و نزدیک مرز افغانستان، مجموعه کانسار‌های سنگ آهن سنگان مشهور به عسلویه شرق ایران قراردارد که جزو ۱۰ معدن برتر جهان بشمار می‌آید.

با شروع دولت سیزدهم و انتصاب محمد گل‌محمدی مدیر جهادی که کارنامه درخشانی در مدیریت صنعتی کشور از جمله مدیرعاملی شرکت تامین و عضو هئیت مدیره شرکت معدنی همیار انرژی و مجری و سرپرستی بسیاری از پروژه‌های بزرگ صنعتی و معدنی را بر عهده داشته، رکورد شکنی‌ها وپیشرفت‌های قابل توجهی در مجتمع سنگ‌آهن سنگان به ثمر نشسته است.

گل‌محمدی دارای دکتری تخصصی جغرافیا و برنامه‌ریزی و کارشناسی ارشد مدیریت MBA بوده و ۱۹ مقاله علمی و پژوهشی در حوزه اقتصاد، عمران و مدیریت است.

این معدن مشهور از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم موفق به ثبت رکورد‌های پیاپی در حفاری اکتشافی، استخراج سنگ‌آهن، باطله‌برداری، تولید کنسانتره و گندله شده است و در یک دهه گذشته پنج سرمایه‌گذار بزرگ فولادی به‌منظور تولید گندله و کنسانتره در این منطقه استقرار یافته‌اند.

فولاد سنگان، فولاد سناباد، فولاد خراسان، هلدینگ کاوه پارس و اپال پارسیان، پنج سرمایه‌گذاری هستند که با هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، نسبت به ایجاد و احداث کارخانجات تولید کنسانتره و گندله در این پهنه اقدام کرده اند.

مطابق برنامه‌ریزی‌هایی که تیم مدیریتی جدید هم راستا با شعار دولت مردمی انجام داده، تا افق چشم انداز ۱۴۰۴ سهم ۲۵ درصدی از تامین خوراک فولاد کشور، به تامین یک‌سوم خوراک فولادسازان کشور افزایش خواهد یافت.

بررسی‌ها از فعالیت ۱۸ ماهه این شرکت در دولت سیزدهم نشان می‌دهد که از مرداد ۱۴۰۰ تا بهمن‌ماه ۱۴۰۱، پنج‌هزار و ۹۲۶ متر حفاری اکتشافی در این مجتمع انجام شده که در مقایسه به مدت مشابه گذشته (مرداد ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۰) رشد بیش از ۲ هزار و ۶۰۴ درصدی نشان می‌دهد؛ این مهم بیانگر آن است که رویکرد دولت انجام اکتشافات بیشتر و مهیا کردن شرایط برای استخراج است.

در طول این ۱۸ ماه ۱۲ مورد پروانه اکتشاف اخذ شد که حاکی از رشد ۲۰۰ درصدی است و بیش از ۳۰ میلیون تن سنگ‌آهن استخراج شد که در هم‌سنجی با مدت مشابه گذشته افزایش بیش از ۵۰ درصدی نشان می‌دهد.

هپچنین از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه نیز پیمانکار گروه «الف» این مجتمع موفق به استخراج ۵.۹ میلیون تن محصول شده که بیش از کل تولید سال گذشته (۴.۵ میلیون تن) است و پیمانکار گروه «ب» نیز در ۱۰ ماهه امسال ۱۲ میلیون تن کلوخه سنگ‌آهن (کل پارسال ۱۳ میلیون تن) استخراج کرد و بیش از ۵۵۶ هزار تن سنگ‌آهن دانه بندی (کل پارسال تولید ۴۲۲ هزار تن) تولید داشته است.

یکی از دستاورد‌های این معدن در طول آغاز بکار دولت سیزدهم ایجاد اشتغال زایی مستقیم بوده است به گونه‌ای که میزان اشتغال مستقیم ایجاد شده در مجتمع سنگ آهن سنگان در این مدت ۵۰۰ نفر بوده که رشد ۷۰ درصدی نشان می‌دهد.

منبع: برنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی