تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
گزارش دیدار از اتمام مهلت دو ماهه وزیر بهداشت برای تامین دارو در بازار

بهرام عین اللهی حوالی خط پایان

امروز مهلت دوماهه‌ی وزیر بهداشت برای تامین دارو‌های کمیاب در بازار به پایان رسید؛ در حالیکه رئیس سازمان غذا و دارو می‌گوید کمبود دارو‌ها تا پایان سال جبران می‌شود و این یعنی خبری از تحقق وعده عین اللهی نیست.

کد خبر: ۱۴۵۲۱۷
۱۱:۰۹ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

بهرام عین اللهی روی خط پایان
دیدارنیوزـنسرین نیکنام: اواخر آذرماه همراه با اوج گیری موج جدید کرونا کمبود برخی دارو‌های اساسی مانند آنتی بیوتیک، سرماخوردگی، سرم و ... در کشور سر و صدای زیادی به پا کرد تا جایی که عین اللهی مجبور شد برای پاسخگویی راهی بهارستان شود و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

او در همان محلی که سال پیش برنامه مفصلی برای رفع خلاءهای حوزه بهداشت ارائه و قول داده بود که بعد از شکست کرونا، از سد سایر مشکلات هم عبور کند، از یک وعده دو ماهه برای رفع کمبود دارو خبر داد و ادعا کرد که معضل کمبود دارو در برخی کشور‌های پیشرفته مثل آمریکا و کانادا نیز وجود دارد چرا که آنفولانزای زودرس باعث بالا رفتن مصرف و مواجه شدن ما با کمبود دارو بود که البته این معضل با واردات و سه شیفته شدن تولیدات در حال جبران است و در نهایت هم قول داد که ظرف یک الی دو ماه آینده کمبود دارو در این چند قلم دارویی رفع شود.

رئیس سازمان غذا و دارو: جبران کمبود دارو آخر سال!

تنها چند روز مانده به پایان مهلت عین اللهی، سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در مورد تامین دارو گفت که ۹۹ درصد از دارو‌های مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شوند و هر ماه شاهد تولید داروی جدید در کشور هستیم.

البته اظهار نظر او درباره معضل کمبود دارو به اینجا ختم نشد و این موضوع را هم اضافه کرد که ظرف چند ماه گذشته ۶ داروی جدید توسط محققان ما در زمینه بیماری‌های خاص تولید و کمبود‌های دارویی ما در زمینه دارو‌های پر مصرف مرتفع شده و تلاش داریم تا پایان سال کمبود دارو در هیچ زمینه‌ای نداشته باشیم.

دارویار؛ طرح ابتر مانده...

پیش از ماجرای کمبود دارو، وزیر بهداشت برای این که همچنان مدال قهرمانی شکست کرونا -با خرید واکسن‌های از پیش خریداری شده - را بر گردن خود آویزان نگه دارد از اجرای طرحی به اسم طرح دارویار خبر داد که ذیل آن قرار بود دارو گران نشود و نگرانی مردم در این زمینه مرتفع شود یعنی در تعریف ساده‌تر قرار بود دولت با پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی به بیمه‌های پایه، تلاش کند جلوی گرانی دارو برای مردم و بیماران را بگیرد؛ اما ...

در لایحه بودجه‌ای که ابراهیم رئیسی به مجلس داد علیرغم اینکه بودجه وزارت بهداشت رشد مطلوبی داشت، اما زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه قرار است قیمت دارو در سال آینده افزایش یابد و همین موضوع باعث خواهد شد تا پرداختی از جیب مردم نیز افزایش یابد، مطرح شد و عدم موفقیت طرح دارویار هم به نوعی این موضوع را تائید می‌کند و پیش بینی می‌شود که اجرای طرح دارویاری با بودجه‌ای که دولت برای سال آینده در نظر گرفته است، به مشکل بخورد و در نتیجه آن، بازار دارویی کشور دوباره ملتهب شود.

آنچه در قالب ردیف اعتبارات لایحه بودجه سال آینده برای دارویاری پیش بینی شده است، رقم ۶۹ هزار میلیارد تومان است. در حالی که مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، معتقدند که حداقل اعتبار مورد نیاز برای سال آینده، ۱۰۵ هزار میلیارد تومان است.

سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در یکی از مصاحبه هایش گفته بود اگر دولت بتواند ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی را در اختیار صنعت داروسازی کشور قرار دهد، می‌توان امیدوار بود که خللی در بازار دارو ایجاد نشود، اما واقعیت با موضوعی که محمدی مطرح می‌کند فاصله زیادی دارد، زیرا هم اکنون نرخ ارز از ثبات لازم برخوردار نبوده و دست اندرکاران صنعت دارو؛ معتقدند که با این وضعیت به جایی نخواهند رسید.

سید علی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان ایران هم در گفتگویی به چالش دولت بر سر عدم افزایش پرداختی از جیب مردم بابت دارو اشاره کرده و گفته بود قطعاً با توجه به نرخ تورم در کشور، سال آینده قیمت دارو بیش از ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. زیرا، تولید دارو متوجه موضوعات مختلفی همچون دستمزد کارگر تا بسته بندی است و نمی‌توان به صرف تأمین ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، انتظار داشت قیمت دارو افزایش نیابد.

بهرام عین اللهی بیش از آنچه که تصور می‌کند با چالش‌های جدی در حوزه بهداشت روبروست و بهتر است از اظهار نظر درباره ساخت مسجد در بیمارستان و نظرات غیر کارشناسی با این مضمون که اگر کسی از جامعه پزشکی مهاجرت کند، در اروپا، آمریکا، کانادا و انگلیس به او اشتغال نمی‌دهند مگر اینکه کار دیگری انجام دهد، دست بردارد و عزم خود و تیم اش را برای ارائه ابتدایی‌ترین خدمات پزشکی و بهداشتی جزم کند تا دوباره در لیست وزرای استیضاح شده قرار نگیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
0
0
این عین الهی خوش شانس بود. خورد به آخر کرونا. اگر به جای نمکی بود که تا به حال صدباره رفته بود.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی