تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

مقام ارشد آمریکایی: خطرات منطقه از ایران نشات می‌گیرد

یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا پیش از آغاز نشست‌های کارگروه آمریکایی با کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض اعلام کرد که خطرات منطقه از ایران نشات می‌گیرد.

کد خبر: ۱۴۵۱۷۹
۰۸:۰۶ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

مقام ارشد آمریکایی: خطرات منطقه از ایران نشات می‌گیرد

دیدارنیوز: یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا پیش از آغاز نشست‌های کارگروه آمریکایی با کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض، بار دیگر برخی ادعا‌ها درباره سیاست‌های منطقه‌ای و فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

به نقل از العربیه، این مقام آمریکایی پیش از آغاز نشست‌های کارگروه آمریکایی با کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض، بار دیگر برخی ادعا‌ها درباره سیاست‌های منطقه‌ای و فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد که توافق روشنی میان آمریکا و کشور‌های شرکت‌کننده در این نشست‌ها بر این مبنا وجود دارد که خطرات منطقه، از یک منبع یعنی ایران نشأت می‌گیرد. خطرات ایران در توسعه موشک‌های کروز و بالستیک، ساخت پهپاد و ارسال این تسلیحات به هم‌پیمانان خود نمود می‌یابد که از این طریق مستقیما و به واسطه گروه‌های نیابتی، امنیت کشور‌های همسایه را تهدید می‌کند.

به گفته این مقام آمریکایی، چند سال گذشته شاهد تحول آشکاری در سامانه دفاعی ایالات متحده-خلیج‌فارس بوده است، زیرا یک طرف نمی‌تواند به تنهایی این وظیفه را انجام دهد.

این مقام پنتاگون ادامه داد: «همه با هم در تبادل نظر در مورد خطرات قریب‌الوقوع و شناسایی فرصت‌ها برای هم‌افزایی، همکاری دارند. البته تصمیماتی وجود دارد که باید در رابطه با تبادل اطلاعات و خرید وسایل مورد نیاز زیرساخت‌های ارتباطی اتخاذ شود».

این مقام وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با خبرنگاران، با تکرار برخی ادعا‌ها در خصوص همکاری نظامی مسکو و تهران در جنگ علیه اوکراین گفت: «اکنون ایرانی‌ها با آموختن دانش فراوانی در استفاده از سلاح‌های مرگبار خود به منطقه باز خواهند گشت تا بزرگ‌ترین تهدید‌ها را برای خاورمیانه ایجاد کنند».

وی با بیان این که بی‌ثباتی در منطقه، قابل پیش‌بینی است، تاکید کرد: «از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی برای آنچه پیش رو خواهیم داشت را آغاز کنیم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی