تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...

امیرآبادی: خطر مفسدان داخلی از آمریکا و اسرائیل بیشتر است

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند اما فساد در جامعه می‌تواند منجر به پیدایش آسیب‌های فراوانی بشود.

کد خبر: ۱۴۵۰۷
۰۸:۴۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری که با حضور احمد توکلی و احمد امیرآبادی فراهانی در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه‌ی حرم حضرت فاطمه‌ی معصومه(س) برگزار شد، جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران، پیرامون سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با رییس هئیت مدیره و یکی از اعضای اصلی هئیت مدیره به پرسش و پاسخ نشستند.

امیرآبادی  در معرفی این سازمان گفت: دیده بان شفافیت و عدالت سازمانی مردم نهاد است که هم اکنون در 20 استان شعبه دارد و به زودی در قم نیز شعبه خواهد زد. رسالت این مجموعه پاسبانی از ارزش های انقلاب است. ارزش‌هایی از قبیل تحقق عدالت، رفع تبعیض و مبارزه با فساد.  در زمینه برخورد با فساد با هیچکسی رودربایستی نداریم و تمامی احزاب و گروه‌ها و اشخاص برایمان یکسان اند.

وی اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند اما فساد در جامعه می‌تواند منجر به پیدایش آسیب‌های فراوانی بشود، خواه فساد سیستماتیک و ساختاری و خواه فسادی که اشخاص مرتکب می‌شوند.

عضو هئیت رئیسه‌ی مجلس اظهار کرد : مردم به دیده بان شفافیت و عدالت اعتماد خوبی دارند و اطلاعات و اخبار و اسناد فراوان و مهم و مفیدی را در اختیار ما قرار می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصویب و پذیرش FATF نمی‌تواند در مسیر افزایش شفافیت اقتصادی و کاهش فساد موثر باشد، گفت: بخشهایی از آن مانند قانون مبارزه با پولشویی در ایجاد شفافیت و کاهش فساد موثر دانسته شد و تصویب شد اما کلیت FATF برای کشورما و شرایط به خصوصی که دارد، راه را برای ایجاد فشار توسط دشمنانمان باز می‌کند و ابزار مستکبرین است.

احمد توکلی رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت نیز در این  نشست گفت: در پرونده‌هایی که برای پیگیری پیش رویمان است بیشتر سراغ موارد مبتلابه و مسائل روز جامعه و گزارش‌های مردمی می‌رویم اما مسائل قدیمی‌تر که به لحاظ حجم فساد برجسته به شمارمی‌روند نیز برایمان مهم است؛ مسائلی از قبیل دارو، فسادهای ارزی، کنکور سراسری و بحث تاثیر معدل. امسال نیز بیشتر بر پرونده‌های بزرگ مربوط به قاچاق، گمرک و بانک تمرکز می‌کنیم.

در پاسخ به این سوال که چرا بیشتر اعضای این سازمان منصوب و یا نزدیک به جریان سیاسی خاصی هستند؟، گفت:چهره‌های متعدد و مطرحی از اصلاح‌طلبان هم با ما همکاری می‌کنند و ما نیز از آنها خواستیم که به اعضای اصلی این سازمان بپیوندند اما آنها خودشان سر باز زدند. البته با تمام تفاوت دیدگاه‌ها، کوشیده‌ایم تا نگذاریم نگرش‌های سیاسی و حزبی در کار ما اختلالی ایجاد کند و در این راستا علیرغم اختلاف دیدگاه با دولت موجود، همکاری‌های بسیار نزدیک و خوبی با آنها و برخی وزارتخانه‌ها داشته‌ایم.

وی در پایان بیان کرد: سازمان ما نیز از خطا و فساد مصون نیست و این وظیفه‌ شما خبرنگاران است تا با نظارت دقیق بر عملکرد ما و ایجاد شفافیت،جلوی آن را بگیرید.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی