تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
دومین برنامه «رکن سه»؛ قربانعلی قائمی در قسمت ۲ + ویدیو

قائمی: امام جمعه یک روستا سرپرست صدا و سیمای استان شد / برای اداره کشور، تنها مرد خدا بودن کافی نیست

قربانعلی قائمی، فعال سیاسی در قسمت دوم از دومین برنامه «رکن سه» انتقاد و ارزیابی خود از عرصه عمومی و سیاسی کشور را ارائه و جایگاه احزاب در ایران و اینکه مطلوب یک حکمرانی خوب چیست، را بیان کرد.

کد خبر: ۱۴۴۹۶۱
۱۶:۳۵ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱

قائمی: امام جمعه یک روستا سرپرست صدا و سیمای استان شد / برای اداره کشور، تنها مرد خدا بودن کافی نیست

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: قربانعلی قائمی کارشناس حوزه احزاب در برنامه رکن سه (رکن احزاب) دیدارنیوز حضور پیدا کرد و به پرسش های خبرنگار سیاسی دیدار پاسخ گفت. قسمت اول از دومین برنامه رکن سه در سیزدهم بهمن ۱۴۰۱ منتشر شد (اینجا ببینید).

 

ویدیوی دومین قسمت از برنامه دوم رکن سه را اینجا و در شبکه‌های اجتماعی دیدار ببینید

 

کسانی می‌خواهند انسان‌های امروزی را با قوانین و شیوه‌های قدیمی اداره کنند، این امر شدنی نیست. به همین دلیل معتقدم رفراندوم ابزار و امکانی است برای اینکه یک کشور هرگز به بن بست نخورد و قانون نیز از این طریق به روز و با نیاز‌های جامعه متناسب می‌شود.

انسان زمانی امیدوار است که احساس کند کاری را که انجام می‌دهد اثر دارد و نتیجه آن برمی گردد -چه برای خودش و چه برای جامعه- جوان امروز به چه چیزی امیدوار باشد، وقتی نه از طریق صندوق رای و نه از هیچ طریق دیگری نمی‌تواند مناشا اثر باشد و تغییری ایجاد کند؟

در انتخابات ۱۳۹۸ مجلس آیا اکثریت مردم محمدباقر قالیباف را به عنوان رییس مجلس می‌خواستند، یا آقای محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه مطلوب مردم است و ...؟ حتما در این زمینه موافق و مخالف وجود دارد، اما آیا نظر مخالفان مورد توجه قرار می‌گیرد؟ هر گاه انتخابات به معنای واقعی وجود نداشته باشد و به مرور صندوق رای نقش تزئینی پیدا کند، نتیجه‌اش همین است که می‌بینیم.

آیا منافع ملی حکم می‌کرد که برجام به حالت امروزی برسد و آن را رها کنیم؟ در حالی که بعد از توافق، شاهد بودیم، شرایط اقتصادی و امنیتی بهبود پیدا کرد. عده‌ای که فکر می‌کنند فقط خودشان مصلحت مردم و کشور را می‌فهمند، سر راه برجام سنگ اندازی و کارشکنی کردند و دست در دست ترامپ برجام را زمین زدند.

 

قائمی: امام جمعه یک روستا سرپرست صدا و سیمای استان شد / برای اداره کشور، تنها مرد خدا بودن کافی نیست

احزاب

این احزاب موجود، در واقع حزب به معنای واقعی نیستند و در غیبت احزاب واقعی و سیستمی ناقص، حاکمیت در ارتباط گرفتن با مردم دچار مشکل می‌شود. در گذشته کسانی که کار حزبی می‌کردند، با این نیت که همین مقدار فضای کار حزبی کردن کفایت می‌کند و می‌توانند منشاء اثر باشند و چون به آینده‌ای بهتر امیدوار بودند. اما برای صد سال بعد آیا می‌شود برای کشور برنامه ریزی کرد؟

احزاب باید به سمت و سویی بروند که بتوانند برای صد سال آینده خود و کشور برنامه داشته باشند. از نظر اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی، روابط خارجی و سیاسی مشکل داریم. ما در تربیت کادر مشکل داریم. در اخبار شنیدم یک آقای روحانی که پیش نماز مسجدی در یک روستای کوچک بود را سرپرست اداره کل صدا و سیمای استان کردند، که نشان می‌دهد، جریان سیاسی حاکم کادر مجرب و مرتبط با این موضوع را نداشته است، یا اینکه اعتقادی به تخصص و این حرفا ندارند. این دست تصمیمات و انتصابات تبعاتش را در آینده نشان خواهد داد.

روزگاری ما فکر می‌کردیم بهترین افراد برای اداره کشور مردان خدا هستند، حالا در این سن سال متوجه شدیم که نه! برای مدیریت و اداره کشور تنها مرد خدا بودن کافی نیست.

بنیانگذار جمهوری اسلامی در آن سخنرانی معروف فرمودند پدران ما چه حقی داشتند برای ما تصمیم بگیرند. امام این ادبیات و دیدگاه را داشت و بیان می‌کرد، به دلیل همین دیدگاه و نظرات بود که مردم به ایشان گرایش پیدا کردند، اکنون که به این سن و سال رسیدم متوجه شدم، که تنها مرد خدا بودن برای اداره کشور کافی نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی