تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا؛ «نیکی هیلی» می‌آید

گزارش‌ها حاکی از آن است که «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را در تاریخ ۱۵ فوریه به طور رسمی اعلام خواهد کرد.

کد خبر: ۱۴۴۶۰۳
۱۸:۴۶ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

«نیکی هیلی» نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا می‌شود

دیدارنیوز: گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام خواهد کرد.

براساس گزارش‌های متعدد منتشر شده، هیلی که پیشتر فرماندار کالیفرنیای جنوبی نیز بوده، نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴، به طور رسمی اعلام خواهد کرد و به عنوان نخستین رقیب رسمی دونالد ترامپ در حزب جمهوری خواه، فعالیت تبلیغاتی خود برای کسب نمایندگی حزب را آغاز خواهد کرد.

بر این اساس، قرار است دعوتنامه‌ای برای اعلام رسمی این خبر، برای طرفداران خانم هیلی ارسال شود و محل این گردهمایی نیز در مرکز چارلستون در کارولینای جنوبی خواهد بود.

این در حالی است که هیلی پیشتر نیز در گردهمایی‌ها و رویداد‌های مختلفی اعلام کرده بود که ممکن است در انتخابات آتی شرکت کند، به رغم آنکه در سال ۲۰۲۱ گفته بود که اگر ترامپ بار دیگر در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند، او نامزد انتخابات نخواهد شد.

هیلی همچنین در جریان یک مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در اوایل ماه جاری اظهار کرده بود که برای کنار گذاشتن جو بایدن از کاخ سفید وارد عرصه رقابت خواهد شد و قصد دارد در صورت کسب نمایندگی حزبش، نسل جدیدی از رهبران واشنگتن را وارد عرصه کار کند.

وی یکی از مقامات سابق دولت ترامپ نیز بوده که ممکن است از دیگر رقبای احتمالی یعنی مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا و مایک پنس معاون سابق ترامپ، پیشی بگیرد.

این در حالی است که احتمال می‌رود ران دیسانتیس فرماندار فعلی فلوریدا نیز برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کند. در حال حاضر دیسانتیس از محبوبیت زیادی در بین جمهوری خواهان برخوردار است.

اما اسپوتنیک به نقل از منابع آماری خود اعلام کرده است که حداقل دوسوم از رأی‌دهندگان آمریکایی می‌گویند که نسبت به نامزدی جو بایدن و دونالد ترامپ، رؤسای جمهور فعلی و سابق آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴، نظر مساعدی ندارند.

همچنین تقریباً میان رأی‌دهندگان آمریکایی، فقط ۳۴ درصد برای ترامپ و ۳۲ درصد برای بایدن حمایت خود را از نامزدی دوباره این دو چهره سیاسی اعلام کرده‌اند که آمار بسیار کمی است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که رأی‌دهندگان در مورد نامزدی ترامپ (۱۵ درصد) هیجان‌زده‌تر از نامزدی بایدن (۷ درصد) در سال ۲۰۲۴ هستند.

گفتنی است تاکنون تنها دونالد ترامپ به طور رسمی برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کرده است. وی یک هفته پس از انتخابات میان دوره‌ای و در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲، در ویلای شخصی خود در فلوریدا این خبر را به اطلاع همگان رساند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی