تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

تبادل موشک میان اسرائیل و فلسطینی‌ها در نزدیکی غزه

شبه نظامیان فلسطینی روز جمعه دو موشک از نوار غزه به سمت جنوب اسرائیل شلیک کردند که توسط پدافند موشکی اسرائیل رهگیری و منهدم شدند. در پاسخ نیرو‌های اسرائیلی حملاتی را در غزه انجام دادند.

کد خبر: ۱۴۴۲۵۲
۱۱:۴۱ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱

تبادل موشک میان اسرائیل و فلسطینی‌ها در نزدیکی غزه

دیدارنیوز: این تبادل آتش پس از آن صورت می‌گیر‌د که روز پنجشنبه اسرائیل به شمال کرانه باختری حملاتی را انجام داد که منجر به ثبت بزرگ‌ترین تلفات در سال‌های اخیر شد.

پدافند هوایی اسرائیل شب گذشته توانست موشک‌های فلسطینی را مورد هدف قرار دهد و همزمان آژیر خطر در نزدیکی مرز غزه به صدا در آمد و اسرائیل از شهروندانش خواست پناه بگیرند. هنوز هیچ گزارشی از زخمی‌های احتمالی این حملات منتشر نشده است.

کانال ۱۲ اسرائیل تصاویری از شلیک موشک‌های رهگیر اسرائیلی به آسمان شب بر فراز شهر عسقلان، در حدود ۱۲ کیلومتری شمال غزه، پخش کرد. چند ساعت بعد، ارتش اسرائیل اعلام کرد که حملاتی را در غزه انجام داده است. شاهدان فلسطینی گفتند که هواپیما‌های اسرائیلی یک اردوگاه آموزشی حماس را هدف قرار دادند. از این حملات هم هیچ آسیبی گزارش نشده است.

تنش‌ها پس از آن بالا گرفت که کماندو‌های اسرائیلی در جریان حمله به شهر جنین، هفت مرد مسلح و دو غیرنظامی را کشتند. حماس و گروه جهاد اسلامی تهدید کردند که پاسخ این اقدام اسرائیل را فورا خواهند داد.

پس از خشونت‌های جنین، تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرد که به هماهنگی امنیتی خود با اسرائیل پایان می‌دهد، روندی که در سال‌های اخیر به طور گسترده به حفظ نظم در کرانه باختری و جلوگیری از حملات علیه اسرائیل منجر شده است. با این حال این تشکیلات چندین بار در اعتراض به اقدامات اسرائیلی‌ها این همکاری را متوقف کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می‌گوید که به دنبال تشدید تنش‌ها نیست هرچند تاکید کرده به نیرو‌های امنیتی دستور داده که در حالت آماده باش باشند.

مقامات ایالات متحده، سازمان ملل و کشور‌های عربی با اسرائیل و جناح‌های فلسطینی صحبت کردند تا تلاش کنند درگیری در جنین به ایجاد یک رویارویی گسترده‌تر منجر نشود.

خشونت‌ها پس از یک سری حملات مرگبار خیابانی فلسطینیان در اسرائیل در مارس و آوریل گذشته افزایش یافته است. بن بست دیپلماتیک متعاقب آن به جلب حمایت فلسطینی‌ها از حماس و جهاد اسلامی کمک کرده است. همزمان روی کار آمدن دولت راستگرا و افراطی جدید نتانیاهو نگرانی‌ها از شدت‌گیری تنش‌ها در منطقه را افزایش داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی