تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

گزینه جدید خط حمله پرسپولیس؛ یک مارکوپولو با آمار نه‌چندان هیجان‌انگیز

لئاندرو پریرا با سابقه بازی در ۱۲ باشگاه مختلف و ۱۴ جا‌به‌جایی در حدود ۱۲ سال، به پرسپولیس لینک شده است. بازیکنی که پست اصلی‌اش مهاجم نوک است، اما سابقه بازی در پست وینگر چپ و راست را هم به میزان خیلی محدود در کارنامه‌اش دارد که با توجه به قد و قامتی که از او سراغ داریم، به نظر می‌رسد چندان برای کناره‌ها گزینه‌ی ایده‌آلی نباشد.

کد خبر: ۱۴۴۱۱۵
۱۱:۲۸ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱

گزینه جدید خط حمله پرسپولیس؛ یک مارکوپولو با آمار نه‌چندان هیجان‌انگیز

دیدارنیوز: «لئاندرو پریرا» با لقب بِنانا، مورد توجه پرسپولیس قرار گرفته است؛ او مدتی قبل از سقوط پرواز حامل بازیکنان تیم شاپه‌کوئنسه عضو این تیم بود.

مهمترین دغدغه پرسپولیس در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر جذب مهاجم است. بازیکنی که بتواند نبودِ یورگن لوکادیا را جبران کند و با گل‌هایش سرخ‌پوشان را به سمت هشتمین قهرمانی در جام خلیج فارس هدایت کند. در همین راستا شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پرافتخارترین تیم لیگ برتر با یک بازیکن برزیلی به توافقاتی دست پیدا کرده و بعید نیست او به زودی راهی ایران شود تا پس از گذراندن تست‌های پزشکی به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی اضافه شود. اما او کیست؟

متولد منطقه‌ای که مردمانش عاشق موتور و اسکوتر هستند

لئاندرو مارکوس پِروچنا پریرا ملقب به لئاندرو بِنانا (موز). بازیکنی ۳۱ ساله و ۱۹۰ سانتی‌متری که در جولای ۱۹۹۱ در منطقه‌ی آراساتوبا به‌دنیا آمد. شهری در شمال غربی ایالت سائوپائولو با حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت که ۳۷ درصد مردمش با اسکوتر و موتورسیکلت در خیابان‌ها تردد می‌کنند.

روز‌های طلایی در شاپه‌کوئنسه

لئاندرو پریرا در معروف‌ترین تیم منطقه یعنی فرّووریا کارش را استارت زد و این تیم، اولین باشگاه دوران حرفه‌ایش بود و با آن‌ها تا سال ۲۰۱۲ همکاری داشت. موژی‌میریم، تیمی بود که این مهاجم بلندقامت چند ماهی را درش سپری کرد و با آن‌ها در بالاترین سطح ایالت سائوپائولو به قهرمانی رسید و نمایش درخشانی داشت.

کاپی‌واریانو و ایکاسا تیم‌هایی بودند که پریرا در سال ۲۰۱۳ برای‌شان توپ زد و سپس نوبت به انتقال جذاب سال ۲۰۱۴ رسید. او با تیم شاپه‌کوئنسه به توافق رسید و توانست برای اولین بار در سطح اول فوتبال برزیل بازی کند. پریرا در تاریخ ۲۵ سپتامبر موفق شد در جریان برد ۳ بر صفر مقابل پارانائنسه اولین گلش را هم به‌ثمر برساند. او در چهار ماه، ۱۰ گل به‌ثمر رساند و باعث شد تا مورد توجه چند تیم بزرگ قرار بگیرد و نهایتا با عقد قراردادی به عضویت تیم پالمیراس دربیاید.

تجربه تلخ در بلژیک به جای حضور در آن پرواز تلخ

حدود ۲ سال بعد هواپیمای حامل تیم شاپه‌کوئنسه دچار سانحه هوایی شد و اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان کشته شدند تا فوتبال برزیل و جهان شاهد یک اتفاق تراژیک باشد. پریرا، اما در آن ایام روز‌های متفاوتی را پشت سر می‌گذاشت و سرنوشتش همانند هم‌تیمی‌های سابقش نبود. او در پالمیراس نمایش درخشانی را به منصه‌ی ظهور گذاشت و قهرمانی سری‌آ را هم به‌دست آورد و تنها چند ماه کافی بود تا او با عقد قراردادی ۳ ساله به عضویت تیم کلوب بروژ بلژیک دربیاید و اولین چالش خارج از برزیلش را تجربه کند.

حضور در بروژ و ژوپیلرلیگ برای این بازیکن چندان خوش‌یمن نبود. آن‌ها قهرمانی لیگ را به‌دست آوردند، اما پریرا موفق به گلزنی در هیچ یک از بازی‌ها نشد و سپس نوبت به انتقال‌های قرضی‌اش رسید. پالمیراس، اسپورت و شاپه‌کوئنسه تیم‌هایی بودند که او مدت کوتاهی برای هرکدام در بازه زمانی حدودا ۳ ساله بازی کرد و البته که به نتیجه خوبی هم منتج نشد.

فصل جدید پریرا در ژاپن

ماتسوموتو یاماگا، چالش جدید مهاجم ۱۹۰ سانتی‌متری بود. او برای اولین‌بار به قاره‌ی آسیا آمد و خیلی سریع به تیم مشهورتر سانفرس هیروشیما قرض داده شد و تا پایان سال ۲۰۲۰ برای آن‌ها بازی کرد. ۲۲ گل در ۳۸ بازی کمک کرد تا پیشنهاد جالب توجهی از تیم گامبااوزاکا دریافت کند و با آن‌ها تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم به‌دست بیاورد.

حالا، اما اوضاع به گونه دیگری پیش می‌رود. پریرا از ابتدای فوریه دیگر رسما بازیکن تیم گامبا نیست و نمی‌تواند در سال ۲۰۲۳ هم همراه آن‌ها باشد. او در جی‌لیگ ۹۴ بازی انجام داد که ماحصل آن ۳۰ گل و ۶ پاس گل بود و در هر ۱۷۸ دقیقه یک گل زد. آماری‌که تقریبا شبیه به حضورش در سطح اول فوتبال برزیل بود. لئاندرو در کشورش با آمار ۸۱ بازی، ۲۹ گل و ۳ پاس گل، به طور متوسط هر ۱۸۸ دقیقه یک گل به‌ثمر رساند که برای یک مهاجم آمار خوبی به‌حساب نمی‌آید.

مارکوپولویی با آمار گلزنی نه‌چندان هیجان‌انگیز

حالا لئاندرو پریرا با سابقه بازی در ۱۲ باشگاه مختلف و ۱۴ جا‌به‌جایی در حدود ۱۲ سال، به پرسپولیس لینک شده است. بازیکنی که پست اصلی‌اش مهاجم نوک است، اما سابقه بازی در پست وینگر چپ و راست را هم به میزان خیلی محدود در کارنامه‌اش دارد که با توجه به قد و قامتی که از او سراغ داریم، به نظر می‌رسد چندان برای کناره‌ها گزینه‌ی ایده‌آلی نباشد. او حدود ۴ ماه قبل آخرین گلش را در یک بازی رسمی به ویسل‌کوبه زد.

یک عاشق‌پیشه به تمام معنا

در پایان بد نیست کمی از زندگی شخصی این بازیکن هم بدانیم. لئاندرو بِنانا، چند هفته قبل به صورت رسمی ازدواج کرد. او علاقه عجیبی به همسرش دارد و اگر سری به صفحه شخصی او در اینستاگرام بزنید، کاملا متوجه این مساله خواهید شد. لئاندرو روی کفش پای راست خود نام همسرش را به همراه عدد مورد علاقه‌اش حک کرده و نام «JHEY۹» کاملا مشخص است. باید دید این بازیکن عاشق‌پیشه با انبوهی از جا‌به‌جایی و آمار نه‌چندان فوق‌العاده‌ی گلزنی می‌تواند در صورت حضور در ایران، شاگرد خوبی برای یحیی گل‌محمدی باشد و جانشینی خلف برای یورگن لوکادیا شود یا خیر.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی