تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
وعده «تحول اقتصادی» دولت با این بودجه محقق نمی‌شود

نماینده مجلس: آمارهای «رئیسی» در هاله‌ای از ابهام قرار دارد

محمد صفری ملک میان، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه آمار یک میلیون اشتغالزایی که ابراهیم رئیسی از آن سخن گفت، مساله‌ای است که هم برای مردم و هم برای نمایندگان مجلس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، گفت: رئیس جمهور آمار‌هایی را مطرح می‌کند که شاید برای جامعه چندان ملموس نباشد.

کد خبر: ۱۴۴۰۲۱
۰۹:۱۹ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

نماینده مجلس: آمارهای «رئیسی» در هاله‌ای از ابهام قرار دارد

دیدارنیوز: عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، گفت: اینکه رئیس‌جمهور آمار می‌دهد که ما یک میلیون نفر اشتغالزایی داشتیم، مساله‌ای است که هم برای مردم و هم برای نمایندگان مجلس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و باید روشنگری و شفاف‌سازی شود. در موارد دیگر هم ایشان آمار‌هایی را مطرح می‌کنند که شاید برای جامعه چندان ملموس نباشد.

محمد صفری ملک میان، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در گفتگو با ایلنا، در رابطه با آمار‌های ارائه شده از سوی رئیس جمهور در جلسه صحن علنی روز یکشنبه (۲ بهمن) مجلس و واکنش‌ها نسبت به این آمارها، گفت: یکی از اشتباهاتی که مسئولان تراز اول و مقامات به ویژه روسای جمهور مرتکب می‌شوند مساله اکتفا کردن به آمار‌هایی است که کارگزاران پایین‌دستی به مقامات بالادستی انتقال می‌دهند و این جزو مواردی است که مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که ما به این آمار‌ها بسنده نکنیم.

وی ادامه داد: اینکه رئیس‌جمهور آمار می‌دهد که ما برای یک میلیون نفر اشتغالزایی داشتیم مساله‌ای است که هم برای مردم و هم برای نمایندگان مجلس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و باید روشنگری و شفاف‌سازی شود. یا در برخی شاخص‌ها و موارد دیگر هم ایشان آمار‌هایی را مطرح می‌کنند که شاید برای جامعه چندان ملموس نباشد.

نماینده مردم رودسر در مجلس همچنین عنوان کرد: من در رأی‌گیری کلیات لایحه بودجه علیرغم اینکه مجلس به آن رأی موافق داد و تصویب شد؛ هم در صحن علنی و هم در کمیسیون تلفیق به کلیات لایحه بودجه رأی مخالف دادم.

وی خاطرنشان کرد: دلیل مخالفت بنده هم این بود که به اعتقاد من، آن «تحول اقتصادی» که یکی از برنامه‌ها و شعار‌های راهبردی رئیس‌جمهور بود و ما برهمین اساس به ایشان کمک کردیم و رأی دادیم و انتظار داشتیم، با این بودجه نمی‌تواند آن تحولات اقتصادی را دنبال کرده و پیش ببرد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها خاطرنشان کرد: همچنین لازم می‌دانم به ضرس قاطع بگویم که با توجه به شرایط و منابع مالی موجود، عمده عدد‌هایی که در لایحه بودجه آمده و تعریف شده قابلیت تحقق ندارد. در مجموع حرف‌های بسیار زیادی پیرامون کلیات و همینطور مسائل جزئی لایحه بودجه وجود دارد که ان‌شاءالله در کمیسیون‌های تخصصی و بعد در کمیسیون تلفیق نسبت به رفع و اصلاح آن تلاش خواهیم کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در ادامه تصریح کرد: انتظار داریم دولت به سمتی حرکت کند که منابع موجود را دقیق برآورد کرده و مصارفی که براساس آن تنظیم می‌شود را به نحوی تنظیم کند که یک تناسب و سنخیت میان منابع و مصارف پدید آید تا از یکسو در طول سال آینده با کسری بودجه مواجه نشویم و از سوی دیگر برای بسیاری از پروژه‌های عمرانی که بر زمین مانده و متوقف شده است، اعتبار تخصیص داده شود تا کار پیش برود.

وی تاکید کرد: دولت باید مسائل موجود در کشور را اولویت‌بندی کرده و براساس آن نسبت به تدوین بودجه اقدام کند، برای مثال اکنون در کشور ما مساله بهداشت یک اولویت اساسی و مهم است، آموزش و پرورش یکی از موضوعات بسیار مهم است یا اینکه ورزش و تندرستی یکی دیگر از موضوعات دارای اهمیت است. دولت باید در بودجه به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کرد که بتواند به اولویت‌های اصلی کشور برسد؛ این جزو درخواست‌ها و مطالبات ما بود که ان‌شاءءالله هم در کمیسیون تلفیق و در صحن این موارد را مطرح و مطالبه خواهیم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی