تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

دیویا سرکار: ما انسان‌ها معتاد به قصه هستیم

"دیویا سرکار" قصه‌گوی هندی با اشاره به اینکه ما انسان‌ها معتاد به قصه هستیم، گفت: «ایران کشوری بسیار غنی و زیباست که در زمینه فرهنگ و هنر بسیار توانمند است. مساجد، بنا‌ها و معماری ایران بسیار ویژه است و یکی از اولویت‌های من سفر به ایران خواهد بود.»

کد خبر: ۱۴۳۹۶۰
۱۰:۱۶ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

دیویا سرکار: ما انسان‌ها معتاد به قصه هستیم

دیدارنیوز: "دیویا سرکار" قصه‌گوی هندی از اعتیاد انسان‌ها به قصه‌ها می‌گوید و معتقداست که قصه‌ها راهی ساده برای همسان شدن هستند که در دوران کرونا به کمک انسان‌ها آمدند.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دیویا سرکار از کشور هند، قصه‌ای با عنوان «آهنگی برای فروش» در بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بر روی پرده به نمایش گذاشت.

او درباره داستان قصه خود می‌گوید: «این قصه یکی از داستان‌های قدیمی هند است و بیانگر داستان زنی است که به دنبال خواسته‌ها و اهدافش از تلاش دست بر نمی‌دارد.»

سرکار با اشاره به این که قصه‌گویی بخشی بسیار مهمی از فرهنگ هند را شکل می‌دهد، ادامه می‌دهد: «قصه‌گویی روشی برای حفظ فرهنگ و باور‌ها از یک قوم، قومیت و انتقال آن به نسل‌های بعدی است. امروزه حتی در مراسم عروسی و فستیوال‌ها در هند قصه گفته می‌شود و به مردم در فهم موضوع‌های مختلف کمک می‌کند. درهر صورت قصه‌گویی نباید محدود به اجرا‌های شفاهی باشد و می‌تواند از طریق نقاشی، یا حتی رقص اتفاق بیفتد.»

این قصه‌گوی هندی درباره فرهنگ ایران می‌گوید: «ایران کشوری بسیار غنی و زیباست که در زمینه فرهنگ و هنر بسیار توانمند است. مساجد، بنا‌ها و معماری ایران بسیار ویژه است و یکی از اولویت‌های من سفربه ایران خواهد بود.»

سرکار هچنین به تاثیر قصه در زندگی انسان‌ها اشاره می‌کند و می‌افزاید: «ما انسان‌ها معتاد به قصه هستیم. احساسات انسان‌ها در جهان یکسان و قصه‌ها راهی بسیار ساده برای همسان شدن است. در دوران کرونا ما با شبکه‌های اجتماعی از طریق قصه‌گویی به کمک انسان‌ها آمدیم. نمونه‌های زیادی از افراد داشتیم که علیرغم آسیب‌های زیاد به زندگی طبیعی برگشتند و این معجزه قصه است. به نظرمن امروزه بچه‌ها بسیار خوش شانس هستند. اینترنت به کمک آن‌ها آمده تا به قصه‌ها دسترسی داشته باشند. من به عنوان قصه‌گو هرساله باید بیشتر تلاش کنم تا توجه بچه‌ها را به خودم جلب کنم و باید با بازی‌ها و کارتون‌ها رقابت کنم.»

او در پایان ادامه می‌دهد: «در ابتدا از برگزارکنندگان جشنواره قصه‌گویی کانون تشکر می‌کنم که به من اجازه حضور دادند، قصه ما داستان ساده‌ایست که می‌گوید، هیچگاه تسلیم نشو و امیدت را از دست نده.»

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» که از ۲۵ دی در شهر یزد آغاز شده بود روز بیست‌ونهم به کار خود پایان داد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی