تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

ادعای پوتین؛ در پیروزی روسیه «شک» ندارم!

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که حدود یک سال پیش جنگ ویرانگری را علیه اوکراین آغاز کرد، مدعی شد که نسبت به پیروزی کشورش در تهاجم نظامی به اوکراین هیچ «شکی» ندارد.

کد خبر: ۱۴۳۸۱۹
۱۹:۱۱ - ۲۸ دی ۱۴۰۱

ادعای پوتین؛ در پیروزی روسیه «شک» ندارم!

دیدارنیوز: سخنان اطمینان‌بخش پوتین نسبت به پیروزی در جنگ در حالی ایراد می‌شود که حدود یک سال از شروع تهاجم نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و نظامیان روس تاکنون چنین شکست بزرگ نظامی را در این مخاصمه متحمل شده‌اند.

رئیس کرملین که در حاشیه بازدید از یک مجمتع صنایع نظامی در سن‌پترزبورگ سخن می‌گفت در ادامه تاکید کرد پیروزی در جنگ جاری «تضمین شده» و وی نسبت به آن شکی ندارد.

به گفته پوتین، آنچه اکنون می‌تواند به روسیه کمک کند، «وحدت و یکپارچگی شهروندان، شجاعت و دلاوری سربازان (..) و البته نحوه عملکرد بخش نظامی و صنعتی» این کشور است.

ولادیمیر پوتین در سخنان روز چهارشنبه خود بار دیگر تاکید کرد که از نظر او، روسیه با یک «رژیم نئونازی» در اوکراین مقابله می‌کند.

وی که پیش‌تر نیز این موضوع را به عنوان یکی از دلایل انجام «عملیات ویژه نظامی در خاک اوکراین» پیش کشیده بود تاکید کرد که «کمک به ساکنان شرق جدایی طلب اوکراین» را ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری روسیه سپس با تکرار این موضوع که «ما نمی‌توانیم از آن‌ها محافظت نکنیم»، تاکید کرد که «پیروزی از آن ما خواهد بود.»

پوتین در حالی یازده ماه پس از آغاز تهاجم نظامی به اوکراین همچنان دم از پیروزی می‌زند که نیروهایش طی ماه‌های گذشته بویژه در جبهه‌های جنوبی متحمل شکست‌های نظامی سنگین شدند.

رئیس جمهوری روسیه در مواجهه با مشکلات و ناکامی‌هایی که نظامیان تحت امرش اندکی پس از آغاز جنگ در میادین نبرد با آن مواجه شدند دستور بسیج ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره و حمله به زیرساخت‌های حیاتی تامین انرژی در اوکراین را صادر کرد.

ارتش روسیه و مزدوران گروه واگنر هفته گذشته اعلام کردند که شهر سولدار در شرق اوکراین واقع در نزدیکی شهر باهموت را که روس‌ها از ماه‌ها پیش در تلاش برای تصرف آن هستند، فتح کرده‌اند؛ ادعایی که کی‌یف تا آخرین لحظات همچنان بر رد آن تاکید کرد.

پس از تاکید مسکو بر تصرف شهر سولدار، ولادیمیر پوتین از آنچه وی «پویایی مثبت» در جبهه‌ها خواند، استقبال کرد و یادآور شد که «همه چیز طبق برنامه‌های وزارت دفاع و ستاد کل ارتش در حال انجام است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی