تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

وزیر کشور: تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی شایعه است؛ اینترنت فیلتر نیست!

وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است دبیر شورای عالی امنیت ملی تغییر کند، گفت: این موضوع شایعه است.

کد خبر: ۱۴۳۸۰۱
۱۴:۲۴ - ۲۸ دی ۱۴۰۱

وزیر کشور: شایعه تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی کذب است

دیدارنیوز: وزیر کشور تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی را شایعه خواند.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است دبیر شورای عالی امنیت ملی تغییر کند، گفت: این موضوع شایعه است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر استانداران به پایان رسیده است، بیان کرد: آن‌هایی که در برنامه بود، عوض شدند. ما روال جاری ارزیابی عملکرد را داریم و بر اساس آن نتایج ارزیابی‌ها به موقع و در وقت خودش تصمیم می‌گیریم.

وزیر کشور همچنین درباره حل مشکل تحصیل شهروندان افغانستانی در ایران اظهار کرد: کسانی که برگ‌های شناسایی را گرفته و حضورشان در ایران قانونی باشد، می‌توانند در کشور تحصیل کنند. ما کار این افراد را تسهیل کرده‌ایم و به کسانی که برگه شناسایی نداشتند، گفتیم مراجعه کنند تا شناسایی شده و برگه بگیرند تا حضورشان در کشور قانونی باشد.

وحیدی همچنین درباره ایجاد سازمان ملی مهاجرت نیز گفت: بررسی ایجاد این سازمان در مجلس در حال انجام است، ولی اسمش عوض شده و کلیات آن تصویب شده و جزئیات آن در حال بررسی است.

وی درباره آخرین وضعیت گازرسانی به مردم کشور گفت: در مورد وضعیت گاز، اقدامات پیشگیرانه و مدیریت مناسبی با همکاری صمیمانه مردم صورت گرفت و از این ماجرا به خوبی تا الان گذر کردیم. در ماه گذشته در کشوری که ادعای ابرقدرتی دارد، ۵۶ نفر در اثر سرما جان باخته‌اند. ما هیچ گونه خسارت این چنینی نداشتیم. تعطیلی تهران موجب سر و صدا و انتقاد برخی شد در حالیکه با مدیریتی خوبی که انجا شد، از این مرحله عبور کردیم. این جنجال رسانه‌ای که برخی انجام می‌دهند منصفانه نیست. ترکمنستان که منبع گاز داشت و جمعیت زیادی هم ندارد، ده روز تعطیل بود. در ازبکستان و قزاقستان هم این وضعیت را داشتیم. این جنجال رسانه‌ای کار خوب و منصفانه‌ای نبود.

وحیدی افزود: الان قطعی گاز نداریم. هرجا قطعی موقت و مختصر داشتیم به سرعت جبران شده است. تنها جایی که مشکل بیشتری بود، در تربت جام بود که از وزیر نفت، استاندار و فرماندار بسیج شدند که نفت سفید و بخاری برسانند. گاز برخی مشترکان در این شهر قطع شد بود که آن هم به خاطر این بود که آخر خط بوده وفشار گاز کم بود.

وی درباره قطع برق شهرک‌های صنعتی نیز بیان کرد: مدیریت برق توسط وزارت نیرو صورت می‌گیرد و اصل ماجرا این است که اولویت اصلی دولت، رفاه شهروندان و گرم نگاه داشتن خانه‌های مردم است و متناسب با آن مدیریت می‌شود که جا‌های دیگر هماهنگ با این اولویت، کار‌های خود را تنظیم کنند. طبیعتا قطع برق روز‌های معدودی است که به سرعت به حالت عادی برمی‌گردد و ممکن است در ادامه در طول بهمن ماه دچار چنین سرمایی بشویم که ان‌شاءالله مدیریت صورت می‌گیرد. آنچه که مرتب مورد تاکید است، بهینه سازی مصرف و کاهش مصرف از سوی مردم عزیز است که همکاری خوبی داشتند. نقش مردم موثر است در اینکه ما از این فصل سرما به سلامتی عبور کنیم.

وحیدی همچنین در واکنش به تلاش اتحادیه اروپا برای قراردادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی گفت: اینکه عده‌ای در غرب بخواهند کاری خارج از قواعد بین‌الملل انجام بدهند و یک نیروی رسمی را تروریسم بنامند، نشان‌دهنده ضعف فکری، اخلاقی و سیاسی‌شان است. آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند سپاه را که در دل مردم جا دارد و به مردم خدمت می‌کند، تضعیف کنند. سپاه مهمترین نیروی ضد تروریستی است و در راس آن شهید سلیمانی عزیز نماد جهانی مبارزه با تروریسم قرار دارد. این نیرو بیشترین مبارزه با تروریسم داشته است، اما از سوی جریان‌هایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، تهدید می‌شود. اسرائیل، تروریسم دولتی است و آمریکا نیز آشکارا سردار سلیمانی را ترور کرد. همه کسانی که در منطقه هستند خودشان را مدیون تلاش‌های سپاه و سردار شهید سلیمانی می‌دانند.

به گزارش دیدارنیوز، وزیر کشور در ادعایی جالب با بیان اینکه "اینترنت فیلتر نیست!" گفت: دو سکوی اینستاگرام و واتساپ باید به ما تعهداتی بدهند و زمانی که آن تعهدات را بدهند، جمهوری اسلامی تصمیم گیری خواهد کرد. بر اساس گزارشی که وزارت ارتباطات به ما داده آن‌ها هنوز به ما تعهد نداده‌اند وگرنه فیلتر خاصی نداریم!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی