تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

برنان: دلتنگ روزهایی هستم که روسای جمهوری آمریکا مورد احترام بودند

رئیس سابق سیا با انتقاد از دونالد ترامپ گفت، دلتنگ روزهایی است که روسای جمهوری آمریکا بابت صداقت و درستی خودشان مورد احترام قرار می‌گرفتند.

کد خبر: ۱۴۳۷۹
۱۱:۴۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - سخنان جان برنان، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که منتقد گاه و بیگاه دونالد ترامپی است که اوایل امسال مجوز امنیتی او را لغو کرد، در جریان ستایش او از امانوئل ماکرون، آنگلا مرکل و جاستین ترودو بابت واکنششان به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی مطرح شد.

برنان در توئیتی نوشت: ترودو، ماکرون، مرکل... بسیار نیروبخش است که می‌بینیم رهبران پایبند گفته‌ها و اقدامات درست‌شان برای کشورشان و نیز صلح و ثبات جهانی هستند. دلتنگ روزهایی هستم که روسای جمهوری آمریکا، درحالیکه هرگز کامل نبودند، بابت صداقت و درستی‌ خودشان مورد احترام قرار می‌گرفتند.    

توئیت برنان در واکنش به این اخبار بود که مقام‌های اطلاعاتی کانادا به فایل‌های صوتی مرتبط با قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول گوش کرده‌اند. خاشقجی که ستون‌نویس واشنگتن پست بود، پس از ورود به ساختمان این کنسولگری در دوم اکتبر ناپدید شد.

مقام‌های ترکیه همچنین می‌گویند که آمریکا هم فایل‌های مرتبط را دریافت کرده است اما آمریکا هنوز اعلام نکرده است که این فایل‌ها را گوش کرده است یا خیر. تقدیر جان برنان از این رهبران همچنین از این نظر حائز اهمیت است که آنها مکررا با ترامپ بر سر مسائل مختلف اختلاف دارند.  

ترامپ ۱۱ نوامبر برای شرکت در صدمین سالروز پایان جنگ جهانی اول به پاریس سفر کرد و در مراسمی حضور داشت که نخست‌وزیر کانادا، صدراعظم آلمان و سایر رهبران جهان هم بودند. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در طاق نصرت پاریس "ناسیونالیسم" را "خیانتی به میهن‌پرستی" دانست. این سخنان انتقادی آشکار از دونالد ترامپ بود که ماه گذشته گفت یک "ناسیونالیست" است نه یک "گلوبالیست".
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی