تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

کشف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی استان هرمزگان درباره جزییات کشف سوخت قاچاق گفت: مجموعا ۱۱۸ هزار لیتر گازوییل قاچاق کشف و تعداد ۵۷ متهم دستگیر و ۵۹ فقره پرونده تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کد خبر: ۱۴۳۵۴۲
۱۸:۱۰ - ۲۴ دی ۱۴۰۱

کشف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

دیدارنیوز: فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و توقیف ۱۱۸ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق خبر داد.

سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی استان هرمزگان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، به مدت یک هفته در سطح استان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح که با اقدامات گسترده اطلاعاتی و پایش مستمر نقاط جرم‌خیز و گلوگاه‌های سطح استان اجرا شد، ۳۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل سوخت قاچاق شناسایی و توقیف شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: در این طرح با تلاش همه جانبه صورت گرفته مجموعا ۱۱۸ هزار لیتر گازوییل قاچاق کشف و تعداد ۵۷ متهم دستگیر و ۵۹ فقره پرونده تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

جعفری با تأکید بر استمرار طرح‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق به صورت روزانه در تمام نقاط استان، ارزش ریالی سوخت‌های قاچاق کشف شده در این طرح را ۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان همچنین در خصوص توقیف ماشین‌های بدون پلاک بیان داشت: در راستای مقابله با پدیده قاچاق در استان و مبارزه با قاچاقچیان، کالا، سوخت و احشام ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با همکاری مشترک مجموعه کارکنان انتظامی استان در ۹ ماهه سال جاری علاوه بر انجام ماموریت‌های ذاتی روزانه ۲۴ مرحله طرح استانی و منطقه‌ای در زمینه مقابله با قاچاق را در قالب طرح‌های امنیت محله محور در سطح استان اجرا کرده اند.

وی افزود: ماموران انتظامی استان در اجرای این طرح و دیگر طرح‌های انتظامی و عملیاتی با بهره گیری از گشت‌های جاده‌ای پلیس راه و راهور موفق شدند مجموعا ۲ هزار و ۸۹ دستگاه انواع خودرو شوتی فاقد پلاک، پلاک مخدوش حامل و فعال در قاچاق کالا، سوخت و احشام شناسایی و متوقف و به پارکینگ هدایت کنند.

جعفری با اشاره به دستگیری ۲ هزار و ۶۶۸ متهم در این زمینه در ۹ ماهه امسال، مهمترین علل و عوامل پیدایش خودرو‌های شوتی و فاقد پلاک و شکل گیری قاچاق سوخت را نیاز شدید کشور‌های همسایه به سوخت، طولانی بودن نوار ساحل، سهل‌الوصول بودن دسترسی به سوخت، درآمد سرشار و وسوسه انگیز قاچاق، عدم وجود مجازات‌های بازدارنده، از بین رفتن قبح و زشتی قاچاق سوخت، عدم برآورد صحیح از مصرف و نیاز سوختی استان و عدم توزیع قانونی و هدفمند سوخت توسط سازمان‌های مربوطه، بیکاری و عدم اشتغال و وابستگی درآمد ساحل‌نشینان به سوخت عنوان کرد.

وی دیگر اقدامات صورت گرفته توسط پلیس استان در راستای مقابله با پدیده قاچاق و برخورد با خودرو‌های شوتی و فاقد پلاک در استان را نظارت و کنترل برتردد خودرو‌های شوتی در جاده‌ها و ایستگاه‌های بازرسی، انسداد راه‌های انحرافی، فعال کردن منابع در اختیار در راستای شناسایی محل‌های دپو سوخت و بارانداز‌های کالا، تهیه شناسنامه اطلاعاتی جهت شناسایی مالکین، محل نگهداری و مسیر‌های تردد خودرو‌های شوتی، ایجاد ایست و بازرسی‌های موقت در مسیر‌های آلوده به تردد خودرو‌های شوتی و تشکیل قرارگاه مقابله با قاچاق سوخت به ریاست استاندار و انعکاس موانع و مشکلات در حوزه خودرو‌های شوتی عنوان کرد.

وی همچنین از دستگیری عامل تیراندازی در یک شرکت تولیدی خبر داد و گفت: با هوشیاری و سرعت عمل پلیس هرمزگان عامل تیراندازی به یک شرکت تولیدی شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع یک فقره ایجاد ناامنی و تیراندازی به یک واحد کارخانه معدن سنگ در حوزه سرزمینی شهرستان بندعباس و متواری شدن عامل تیراندازی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
جعفری افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی استان با تلاش همه جانبه و گشت‌زنی‌های هدفمند در محل، با کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیس عامل تیراندازی را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر کردند.

وی گفت: در بازرسی از محل و مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه شکاری که در تیراندازی به‌کارگیری شده بود کشف و ضبط و متهم در بازجویی‌های به عمل به جرم ارتکابی با انگیزه مشکلات مالی به دلیل اخراج از شرکت مورد نظر و بیکاری اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تأکید بر اینکه استان هرمزگان جایی برای جولان هنجارشکنان و اراذل و اوباش نیست، خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی