تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

«آواتار» در نزدیکی ۲ میلیارد دلار

«آواتار: راه آب» دنباله تجاری جیمز کامرون ۱ میلیارد و ۷۰۸ میلیون دلار در سطح جهانی فروش کرد و رکورد فیلم دنیای ژوراسیک را با ۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار به عنوان هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شکاند.

کد خبر: ۱۴۳۲۲۴
۱۰:۲۹ - ۱۹ دی ۱۴۰۱

«آواتار» در نزدیکی ۲ میلیارد دلار

دیدارنیوز: فیلم جدید آواتار با فروش ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رکورد "دنیای ژوراسیک" به عنوان هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما را زد.

بعد از چهار هفته این فیلم در سینما‌های داخل آمریکا ۵۱۷ میلیون دلار و در کشور‌های خارجی ۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار فروش کرد. در باکس آفیس بین المللی این فیلم پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما است و بعد از آواتار ۱، انتقام‌جویان: پایان بازی، تایتانیک و انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت قرار دارد. بر اساس فروش بلیت‌های این فیلم در سطح جهانی، این فیلم به عنوان پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۲۲ و دومین فیلم بزرگ دوران همه‌گیری کرونا بعد از مرد عنکبوتی: راهی به سوی خانه نیست با ۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار معرفی شده است. اما ماجراجویان فیلم قصد دارند که پیتر پارکر مرد عنکبوتی را به عنوان ششمین فیلم پرفروش سینما کنار بزنند.

با این نرخ، «آواتار ۲» شانس واقعی برای عبور از ۲ میلیارد دلار در سراسر جهان دارد که یک معیار تقریباً غیرممکن در دوران همه‌گیری کرونا بود. حتی «مرد عنکبوتی: راه برگشتی به خانه نیست»، از آن نقطه عطف خاص دور شد. زیرا دنباله این فیلم ابرقهرمانی در چین، که بازار اصلی فیلم‌های مارول است، پخش نشد.

مطمئناً این یک هدف عالی است چه در دوران همه‌گیری و یا خارج از آن. تنها پنج فیلم تاریخ از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرده‌اند: «آواتار» (۲.۹ میلیارد دلار)، «انتقام‌جویان: پایان بازی» (۲.۷۹ میلیارد دلار)، «تایتانیک» (۲.۲ میلیارد دلار)، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (۲.۰۶۹ میلیارد دلار) هستند و انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت (۲.۰۴ میلیارد دلار). کامرون دو فیلم از این پنج فیلم را کارگردانی کرده است که در صورت ورود آواتار ۲ به این جمع سومین فیلم بیش از ۲ میلیاردی دلاری را به نام خود کرده است.

بنابراین «آواتار: راه آب» در سطح جهانی ششمین فیلم پرفروش و در سطح تنها کشور‌های خارجی بدون آمریکا، در جایگاه پنجم قرار دارد.

دنباله فیلم «آواتار» محصول ۲۰۰۹ که اکران آن مدت‌ها به تعویق افتاد، از زمان اکران در اواسط دسامبر با فروش ۱۳۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۴۳۵ میلیون دلار در سطح جهانی، همچنان جذابیت زیادی در سینما‌ها دارد. کمپانی دیزنی که حقوق «آواتار» را پس از خرید فاکس قرن بیستم در سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد، حداقل ۳۵۰ میلیون دلار برای ساخت «راه آب» و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دیگر برای بازاریابی راه آب هزینه کرده است. با این رقم بالای تولید برای رسیدن به سود به یک فروش بسیار بالا فیلم نیاز دارد علاوه برآنکه کامرون در حال برنامه‌ریزی برای تولید سه فیلم دیگر است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی