تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
دیدار از اقدامات جدید در حوزه شهری گزارش می‌دهد

از تمسخر شهردار درباره آلودگی هوا تا پیدا شدن مقصران!

آلودگی هوا استمرار دارد، مدارس تعطیل می‌شوند، شهردار تهران در واکنش به عملکرد نادرست مجموعه‌اش در این حوزه لبخند می‌زند و حالا هم معاون دادستان می‌گوید متهمان را شناسایی و احضار کرده‌اند.

کد خبر: ۱۴۳۰۰۲
۱۴:۰۹ - ۱۴ دی ۱۴۰۱

از تمسخر شهردار درباره آلودگی هوا تا پیدا شدن مقصران!

دیدارنیوزـنسرین نیکنام: آن طور که در گزارش‌ها آمده است، تهران در آذر ماه به تعداد انگشتان یک دست هوای پاک را تجربه کرده تا جاییکه شاخص آلودگی هوا در برخی از روز‌ها و مناطق از مرز ۲۰۰ هم گذشت، اما تنها کاری که مدیریت کلان کشور در این مدت انجام داد تعطیلی مداوم مدارس و در نهایت دورکاری کارمندان بود.

از سوی دیگر علیرضا زاکانی که با تلاش‌های شبانه‌روزی پس از شکست خود خواسته در انتخابات ریاست جمهوری ترجیح داد به جای راهی شدن به پاستور به "بهشت" برود و به جای آباد کردن کشور در لباس ریاست جمهوری، تهران را آباد کند، اما او چنین نظری ندارد و در تمام روز‌ها و هفته‌هایی که آلودگی هوای تهران مانع حضور بیماران قبلی و سالمندان در سطح شهر می‌شد، زاکانی به دنبال بیان دیدگاه‌های بود که نشان می‌داد نه تنها آلودگی هوا برای او دغدغه محسوب نمی‌شود بلکه در اولویت صدم او هم قرار ندارد، به ویژه وقتی در اوج روز‌های آلوده و تبدیل وضعیت نارنجی به قرمز او به جای پیدا کردن راه حل برای برون رفت از این شرایط به مردم توصیه کرد که دلار نخرند تا قیمت‌ها پایین بیاید!

گمان نکنید که توصیه او در همین حد باقی ماند، زاکانی که با داشتن مدرک دکترای پزشکی هسته‌ای خود را آگاه به همه موضوعات می‌داند درباره وضعیت نابسامان دلار هم با بیان اینکه به مردم می‌گویم که به سراغ خرید دلار نروند، چون حتما قیمت دلار پایین می‌آید و در این زمینه این مردم هستند که متضرر می‌شوند؛ تلاش کرد مردم را مقصر اول و آخر این ماجرا بداند و برای همفکران خود در تمام مسند‌های دولتی خوش خدمتی کند؛ البته صحبت‌های زاکانی وقتی بیشتر برای عامه مردم تعجب انگیزتر شد که او در مقام یک اقتصاددان حرفه‌ای هم ظاهر شد و تاکید کرد: قبلا نیز بار‌ها درباره مساله بورس توصیه کرده بودم که دچار حباب شده بود و مردم کاری انجام ندهند؛ و در نهایت زاکانی زمانی توپ را وارد دروازه کرد که گفت: قیمت‌ها پایین می‌آید و در حقیقت این پروژه دشمن نیز با شکست روبه‌رو می‌شود.

او البته در این میان به مسئله آلودگی هوا هم اشاره کرد، ولی اشاره‌اش چیزی جز حرف‌های همیشگی نبود؛ در نهایت هم شرایط موجود را گردن نگرفت و گفت: با پاسکاری نمی‌توان مشکل آلودگی هوا و ترافیک را حل کرد و این کار نیاز به همت دارد. این همت عالی در متن جامعه و مدیران کشور وجود دارد تا رونقی را برای کشور ایجاد کنند.

مقصران پیدا شدند!

اعتراض به وضعیت هوای تهران پای اعضای شورای شهر دوره گذشته را هم به میان کشاند در خصوص موضوع آلودگی هوا صراحتا اعلام کردند که شهردار باید کناره‌گیری کند، از آنجاییکه زاکانی جواب دادن به چنین اظهارنظر‌هایی را از اوجب واجبات می‌داند، گفت: اعضای شورای شهر در گذشته وظیفه داشته‌اند، اما ترک فعل کرده‌اند و کار انجام نداده‌اند و حالا هم آرزو‌های خود را اعلام می‌کنند و حتی عرضه انجام آن را هم ندارند لذا علایق‌شان را که نبود من است، اعلام می‌کنند که البته خنده‌دار است!

در چهاردهمین روز از دی ماه که بیشترین تعداد روز‌های آلوده را تاکنون داشته است، انتشار خبری از سوی معاون قضایی دادستان کل کشور با این مضمون که کمبود بودجه در اجرای قانون هوای پاک، پای چهار دستگاه از سازمان‌ها و نهاد‌ها که موظف به اجرای قانون هوای پاک بودند و ترک فعل کردند، به دادسرا کشاند، خبرساز شد.

غلامعباس ترکی در این باره با اشاره به آخرین جزئیات پرونده عدم اجرای قانون هوای پاک، گفته: گزارشاتی که از آلودگی هوا از طرف کمیسیون اصل نود و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به قوه قضاییه ارسال شده بود، جهت رسیدگی به دادسرای تهران ارجاع شد، در حال حاضر هر دو گزارش دریافتی از قوه مقننه در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.

معاون قضایی دادستان کل کشور در حقوق عامه و پیشگیری از جرم، با تاکید به رسیدگی به پرونده آلودگی هوا در دادسرای تهران، یادآور شد: رسیدگی به پرونده آلودگی هوای پایتخت در دادسرای تهران در دست رسیدگی است و از باب حقوق عامه مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ بازپرس محترم این پرونده در جهت تکمیل تحقیقات، موضوع را به سازمان بازرسی کل کشور ارجاع داده‌اند که سازمان بازرسی، تحقیقات جامعی داشتند و گزارش آن را برای بازپرس رسیدگی پرونده، ارسال کرده‌اند.

همانطور که در هفته‌های گذشته هم مسئولان دست روی دست گذاشتند و منتظر باد و باران نشستند در پایان این هفته هم منتظرند شاید بارانی ببارد و کشور و شهر تهران را از شرایط موجود نجات دهد؛ طبق گزارش‌های سازمان کنترل کیفیت هوا تهران تا به امروز ۱۴۸ روز هوای قابل قبول، ۱۱۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۶ روز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه، دو روز هوای بسیار ناسالم، دو روز هوای خطرناک را تجربه کرده است حالا باید دید ورود قوه قضائیه به این معضل آیا یکی از بزرگترین معضلات مردم را حل می‌کند یا خیر.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی