تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

فرانسه: نواری از قتل خاشقجی در اختیار نداریم

وزیر امور خارجه فرانسه امروز (دوشنبه) در اظهاراتی مغایر با صحبتهای اردوغان، گفت: تا آنجا که اطلاع دارم پاریس فایل‌ صوتی از قتل جمال خاشقجی در اختیار ندارد.

کد خبر: ۱۴۲۸۶
۱۳:۰۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه گفت که فرانسه، آلمان و بریتانیا نوارهای صوتی مربوط به قتل خاشقجی را دریافت کرده‌اند.

اما ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای با شبکه فرانس ۲ گفت که تا آنجا که او خبر دارد چنین اتفاقی نیافتاده است.

لودریان در پاسخ به این پرسش که آیا اردوغان دروغ می‌گوید گفت: این به این معنی است که او در این شرایط در حال انجام یک بازی سیاسی است.

جمال خاشقجی خبرنگار منتقد حاکمیت فعلی در عربستان در تاریخ دوم اکتبر گذشته در پی ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شده و بعدا اعلام شد که در آنجا به دست یک جوخه ترور به قتل رسیده است. اردوغان گفته است که خاشقجی بنا به دستور "عالی‌ترین سطوح دولت عربستان" به قتل رسیده است.

قتل جمال خاشقجی باعث انزجار بین المللی شد هر چند که اقدام چندانی از سوی قدرتهای جهانی علیه عربستان به خاطر این اتفاق صورت نگرفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و اردوغان بنا به اعلام یک مقام کاخ سفید اخیرا با یکدیگر بر سر نحوه پاسخ به این قتل گفتگو کرده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی