تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بدعهدی وزارت ورزش در اهدای پاداش بانوان

با وجود اینکه وزیر ورزش از برنامه تجلیل از بانوان مدال‌آور به عنوان «اتفاقی نادر» یاد کرده بود، اما پاداش این ورزشکاران با وجود گذشت ۴۰ روز پرداخت نشده است.

کد خبر: ۱۴۲۵۸۵
۱۳:۰۷ - ۰۶ دی ۱۴۰۱

بدعهدی وزارت ورزش در اهدای پاداش بانوان

دیدارنیوز: مراسم تجلیل از بانوان ورزشکار و مدال‌آور، برای اولین بار با حضور رئیس جمهور در روز ۲۵ آبان ماه برگزار شد و از بانوان افتخارآفرین و مدال‌آور در رشته‌های شمشیربازی، هندبال، تکواندو، قایقرانی، دوومیدانی، تیراندازی، وزنه‌برداری، ووشو، والیبال، کاراته، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، شطرنج، کوهنوردی، اسکی، تیروکمان و همچنین ملی‌پوشان ناشنوا و پارالمپیکی با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

تسنیم نوشت: «حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در این باره گفت: «فکر کنم جزو نادر اتفاقاتی بود که رخ داد و حافظه من اینطور یاری می‌کند که اولین جلسه‌ای بود که مراسم قدردانی از بانوان با حضور ریاست جمهور مجزا برگزار شد. چیزی بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان هدایا و جوایز نقدی بانوان قهرمان اهدا شد».

در این مراسم پاداش‌های در نظر گرفته شده برای بانوان مدال‌آور به صورت حواله داده شد. در واقع ورزشکاران این حواله‌ها را دریافت کردند تا پس از واریز وجوه موردنظر به حساب فدراسیون‌ها، به فدراسیون مربوط به خود مراجعه کنند و پول حواله‌شان را بگیرند. طبق صحبت‌های وزیر ورزش، در خصوص پاداش‌ها آیین‌نامه و دفترچه پاداش وجود دارد و ضرایبی برای آن تعیین شده و گفته می‌شود این ضریب پنج میلیون تومان شده است.

از آن مراسم ۴۰ روز گذشته، اما هنوز خبری از نقد شدن حواله‌ها نیست. همین مسئله باعث شده صدای اعتراض ورزشکاران بلند شود و آن‌ها در محافل خصوصی‌شان نسبت به این مسئله اعتراض کنند. شنیده می‌شود برخی از آن‌ها صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان فدراسیون‌شان نیز رسانده‌اند؛ زیرا معتقدند هر روز که بیشتر می‌گذرد، ارزش پاداش‌شان کمتر می‌شود.

این اتفاق در حالی رخ داده که پرداخت فوری پاداش نسبتاً هنگفت به ملی‌پوشان فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، انتقادات زیادی را از سوی ورزشکاران رشته‌های مختلف به دنبال داشت. مسئولان و ورزشکاران رشته‌های مختلف با تأکید بر اینکه باید به فوتبال اهمیت و بهای خاص داده شود، نسبت به این موضوع که به رشته‌های آن‌ها توجه کافی نمی‌شود، ابراز ناراحتی و گلایه کردند. شاید اتفاقاتی نظیر پرداخت نشدن پول ورزشکاران مدال‌آور خانم پس از ۴۰ روز گواهی بر این ادعا باشد که وزارت ورزش در پرداخت پاداش‌ها رفتار مناسبی از خود نشان نداده است. شاید همه باید فوتبالیست باشند تا پاداش‌ها و جوایزشان را به موقع بگیرند!»

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی