تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در اهمیت یک رکورد متفاوت در خط تولید ایران خودرو

چگونه ۹ از ۱۲ بیشتر شد؟

در روز‌هایی که هم‌راستا با قیمت دلار، بازار بسیاری از کالا‌های ارزبر با شتاب فزاینده‌ای در حال گران شدن است، افزایش تولید در ایران خودرو یک واکنش عملی برای کنترل بازار خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۲۳۸۹
۱۱:۱۱ - ۰۳ دی ۱۴۰۱

ایران خودرو

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: با وجود موانع و سنگ‌اندازی‌های بسیاری که در مسیر صنعتگران ایران وجود دارد و قوانین دست‌و‌پاگیری که سال‌هاست چرخه تولید را به چالش کشیده، اما صنعت به مثابه یک موجود زنده حتی در سخت‌ترین شرایط نیز می‌تواند با تکیه بر خلاقیت‌های فردی و تلاش جمعی راه خود را باز کند.

شب یلدای امسال به دست‌اندرکاران بالادستی صنعت خودروسازی ایران ثابت شد که در صورت همراهی با تولیدگران این صنعت و حمایت از برنامه‌های توسعه‌محور می‌توان در بدترین شرایط نیز به نتایج امیدوار کننده دست یافت. چهارشنبه شب گذشته مقارن با شب یلدا، کارگران خط تولید ایران خودرو در سه سالن مجزا با تمام توان و ظرفیت کار کردند تا در حضور مدیران ارشد خود بتوانند پیش‌بینی تولید ۴۶۰ هزار دستگاه خودرو را به حقیقت تبدیل کنند. جالب‌تر اینکه در سه ماهه باقی‌مانده نیز باز هم رکورد تولید با افزایش ۲۰۰ هزار دستگاه دیگر در دسترس خواهد بود.

ثبت این حد نصاب تولید در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱، به معنی عبور از شمارگان تولید در تمام سال ۱۴۰۰ بود و موجی از شور و شعف را در طلیعه زمستان پیش‌رو برای این واحد صنعتی و تولیدی ایجاد کرد. نکته مهم در این ماجرا، تغییر رویکردی بود که از اوایل امسال در ایران خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های صنعتی کشور برنامه‌ریزی و اجرا شد. ایده تولید کامل خودرو و رفع نقص و کمبود قطعه خودرو‌های جا مانده در انبارها، مهم‌ترین هدف امسال در تولید بود که به همراه خود فرهنگ تازه‌ای را در افزایش کیفی و کمّی خطوط تولید به همراه آورد. ایده‌ای که دکتر مهدی خطیبی مدیر عامل این شرکت بر اجرای آن اصرار ورزید و خود او نیز در آخرین شب پاییز امسال شاهد تحقق آن بود.

با اصرار و پافشاری برای اجرای عبور مستقیم در خط تولید، نه تنها عوامل حاضر در کارخانه که دیگر شرکای ایران خودرو در بیرون از کارخانه نیز به یک نظم و ترتیب تازه و مسئولیت‌پذیری بیشتر در قبال حفظ کیفیت و زمانبندی تن دادند که تا چند ماه قبل ماموریتی غیرممکن به نظر می‌رسید.

با این وصف مشخص شد که با سپردن امور مهم در بخش تولید به خود تولید‌کنندگان و تسهیل‌گری از سوی وزارت و نهاد‌های بالادستی، آنقدر تجربه و دانش در بخش صنعت کشور وجود دارد که با وجود موانع بیرونی و کمبود‌های ناشی از تحریم، باز هم بتوان به توسعه و رشد در زمینه تیراژ و کیفیت رسید.

بدون شک افزایش تعداد تولید با در نظر گرفتن استاندارد‌های کیفی، تاثیر فوری بر افزایش توان مالی شرکت‌های تولید‌کننده دارد و در عین حال به کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه کاهش قیمت تمام‌شده منجر می‌شود که این خبری بسیار خوب برای مصرف‌کننده نهایی است.

صنعت خودروسازی در ایران در اندیشه و تلاش برای پوست‌اندازی و تولید مدل‌های جدید است و افزایش تیراژ و تغییر در رویکرد‌های کهنه و ناکارآمد می‌تواند زمینه را برای تحقق اهداف بزرگ‌تر فراهم کند. بازار خودرو در ایران مدت‌هاست که در التهاب و نوسان ویران‌کننده به سر می‌برد و یکی از موثرترین روش‌های کنترل بازار و کاهش قیمت نیز افزایش عرضه و تولید مدل‌های جدید و به‌روز است. بازار خودرو ایران تشنه‌تر از همیشه به دنبال برآورده کردن تقاضای روزافزون است.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی