تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
افاضات اضافه

غبار غم برود حال خوش شود حافظ

در هفته‌ای که گذشت عوام‌الملک متوجه شد که نوشته‌های گرانسنگ او را خواص می‌خوانند و تا آنجا که بتوانند آن را به کار می‌بندند. این خبر خوبی است.

کد خبر: ۱۴۲۳۷۹
۱۳:۲۱ - ۰۲ دی ۱۴۰۱

عوام الملک

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱

خیلی وقت بود به افاضات بزرگواران شهرهای مختلف دل نداده بودم. امروز بعد از مدتها صحبت‌های احمد از مشهد به دستم رسید. گفت این اصطلاح حجاب اجباری که به غلط بر زبان‌ها جاری می‌شود را آمریکایی‌ها در دهان عوام قرار می‌دهند در حالی که حجاب ما عوامی‌ست. راست می‌گوید. آمریکایی‌ها سال‌هاست که سعی می‌کنند اینجور چیزها را در دهان عوام قرار بدهند اما ما کار خودمان را بلدیم و به شکل مناسب در مکان مناسب و در زمان مناسب گازشان خواهیم گرفت.‌ قطعا هم‌ حجاب در کشور ما اجباری نیست و عوامی‌ست. اگر اجباری بود باید از گشت ارشاد برای کنترل حجاب استفاده می‌شد یا برای مالکان خودروهایی که سرنشین بی‌حجاب دارند پیامک ارسال می‌شد یا مغاز‌ه‌ها و مراکزی که افراد بی‌حجاب را راه می‌دهند پلمپ می‌شدند که خوشبختانه هیچکدام از این اتفاق‌ها در کشور ما نمی‌افتد و همه عوام خودشان حجابشان را با میل و رغبت رعایت می‌کنند. به قول محمد‌جواد، عوام خودشان انتخاب کرده‌اند که اینطوری زندگی کنند. ابراهیم هم حرف‌های ابوی محترم متعلقه را جور دیگری تایید کرد و گفت «دشمن فکر می‌کرد با شعار آزادی می‌تواند عوام را گول بزند». البته به نظر من اصلا جای نگرانی نیست. عوام چند ده سال قبل شعار آزادی داده‌اند و به شکل کامل به آن رسیده‌اند. این شعارها دیگر گولشان نمی‌زند. حرف‌های روشنگرانه محمد، معاون اول ابراهیم درباره وعده‌ خانه‌سازی خواص‌الدوله را خواندم. تازه فهمیدم اینکه ابراهیم وعده ساخت چهار میلیون مسکن داده منظورش این نبوده که خودشان بسازند بلکه منظور این بوده که ساخته شود. در نتیجه ممکن است به عوام زمین بدهند که خودشان بسازند. امیدوارم عوام در ساختن کم‌کاری نکنند که وعد‌ه‌های ابراهیم روی زمین نماند. شب، گزارش خبرگزاری بودجه‌بگیر را خواندم. خبر خوبی داده و نوشته بود قدرت خرید ایرانی‌ها از ۱۱۲ کشور بالاتر است. دستاورد بزرگی‌ست. کاشکی اسم دو تا از این ۱۱۲ کشور را هم بنویسد که عوام بیشتر قدر وضع موجودشان را بدانند.‌

شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

صبح خبر وضعیت هوای تهران در روز پنجشنبه را خواندم. تهران به اتاق گاز تبدیل شده بوده ولی ظاهرا عوام هنوز زنده‌اند. خبر خوبی‌ست‌. نشان می‌دهد مقاومت عوام در برابر همه چیز در حال افزایش است و این دستاورد بزرگی‌ست که در عصر ابراهیم و علیرضا به دست آمده است. یکی از خواص‌الدوله‌های امور علوم و تحقیقات اعلام کرد امکان تبادل استاد و دانشجو و ایجاد فرصت مطالعاتی با کره شمالی را فراهم کرده‌اند. جای تشکر دارد. نباید این فرصت‌های طلایی را از دست داد. اگر بتوانند همین مذاکرات سازنده را با ترکمنستان و ازبکستان هم انجام بدهند قطار پیشرفت علمی و دانشگاهی ما هم مثل بقیه قطارها حرکت خواهد کرد. توسعه متوازن یعنی همین چیزها. تصاویر جدیدی از اطراف سفارت بریتانیا به دستم رسید. خیلی خوشحال شدم چون فهمیدم علیرضا افاضات مرا می‌خواند و از پیشنهادهای سازنده‌ام استفاده می‌کند. در خاطرات پنجشنبه گذشته گفتم خوب است شبانه و خودجوش جمع بشویم و دوباره برویم روی دیوارهای لانه جاسوسی بریتانیا بنویسیم که آقای روباه! ننگ با رنگ پاک نمی‌شود. در تصاویری که یکی از عوام برایم فرستاد دیدم که علیرضا همین جمله را منهای قسمت روباهش بیلبورد کرده و در اطراف این به اصطلاح سفارت نصب کرده است. بلدیه عوامی همین است. شب فیلم مصاحبه رییس کل خزانه‌داری مرکزی را دیدم. تحلیل دقیقی از ریشه تورم داشت و گفت ریشه‌اش انتظارات تورمی‌ست. تکان خوردم. هیچ وقت نتوانسته بودم اینطوری ریشه تورم را پیدا کنم. چه خوب است که در عصر ابراهیم همه امور به متخصصان واگذار شده است. لااقل ریشه همه چیز معلوم‌ می‌شود.

یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱

مصطفی، خواص‌المله تهران اعلام کرد چاره آلودگی هوا مقابله با عوامل آن است. جمله مهمی‌ست. عاملش هم گویا سهمیه سوخت خودروهاست و مصطفی پیشنهاد داد اصلاح شود تا مشکل آلودگی هوا کاهش پیدا کند. همانطور که دیروز علی، ریشه تورم را پیدا کرده بود مصطفی هم امروز عامل آلودگی را پیدا کرد. خواص جوینده‌ای داریم. عاقبت یابنده خواهند شد. اتفاقا صحبت‌های جدیدی از علی، رییس کل خزانه‌داری مرکزی را دیدم. اعلام کرد قیمت دلار در بازار را قبول ندارد. خیالم راحت شد. چون فکر می‌کردم قیمت دلار به شکل یک طرفه علی و خزانه‌داری مرکزی را قبول ندارد اما الان معلوم شد مساله دو طرفه است. مهم است. باید قدرت و اقتدار خواص‌الدوله را به دلار آمریکایی نشان داد. دود گران شدن دلار عاقبت به چشم آمریکایی‌ها خواهد رفت و فرو خواهند پاشید. شب فینال مسابقات فوتبال جام جهانی در قطر برگزار شد و آرژانتین قهرمان جهان شد. بالاخره این بساطی هم که قطری‌ها زیر گوش ما درست کرده بودند به اتمام رسید و حالا می‌توان به کارهای مهم عقب‌مانده رسیدگی کرد.

دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱

صبح، قبل از حرکت یادداشت روزنامه بودجه‌بگیر را خواندم. مثل همیشه نکات خوب و آموزنده‌ای را افشا کرده بود. ظاهرا پس از سیلی خوردن دشمنان، مدعیان مفلوک اصلاحی یکی‌یکی دارند به میدان می‌آیند. اول آقاسید محمد آمده و بعد مصطفی و اخیرا هم‌ عبدالله. هدفشان هم این است که زیر بغل‌ دشمن سیلی‌خورده عصا بگذارند. این‌ها اگر عصا نگذارند در اثر سیلی ما دشمن سرش گیج می‌رود و می‌افتد و تمام می‌شود. هوای تهران این روزها همچنان پر از مواد معدنی و ذرات گوناگون است. عوام هم همچنان نشان می‌‌دهند که مقاومتشان در برابر همه چیز خوب است. یکی از عوام تصویر صحبت‌های پنج ماه پیش ابراهیم را برایم فرستاد که گفته بود ایران آماده انتقال تجارب خود در کاهش آلودگی هوا به سایر کشورهاست. خیلی خوب است که ابراهیم پس از حل همه مشکلات کشور آماده است این تجربیات را به سایر کشورها هم منتقل کند. نشان‌دهنده روحیه جمعی اوست. قاعدتا ابراهیم باید به بقیه کشورها یاد بدهد که هر کاری که او و خواصش برای کاهش آلودگی انجام دادند را انجام ندهند یا به شکل وارونه انجام دهند تا موفق باشند. مهدی خواص‌المله زنجان اعلام کرد که اینستاگرام و واتساپ اگر می‌خواهند در ایران فعالیت کنند اول باید طبق قوانین بین‌المللی خسارت بدهند. حرف درستی‌ست. قرار نیست اینستاگرام و واتساپ بدون آنکه پولش را بدهند هر کاری دلشان می‌خواهد بکنند. باید اول پولش را بدهند.

سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱

محمدباقر هم همان حرف چند روز پیش‌ محمد، معاون اول ابراهیم را تکرار کرد و گفت خواص‌الدوله مسئول ساخت مسکن نیستند و خود عوام باید بسازند. معلوم است کم‌کاری‌های عوام واقعا باعث نگرانی خواص شده است. باید زودتر جبران کنیم وگرنه وعده‌های ابراهیم عملی نمی‌شود. احسان، خواص‌الدوله امور مالیه و اقتصادی تحلیل خوبی درباره نوسانات نرخ ارز داشت و گفت مسئله در سبزه‌میدان و بازار بزرگ نیست بلکه با یک نبرد دیجیتال مواجهیم و نظام اداری ما هم توان مقابله با این تهدیدها را ندارد. تازه فهمیدم چرا علی گفته بود که قیمت دلار را قبول ندارد. هیچکسی در وسط نبرد حرف دشمن را قبول نمی‌کند. به نظر من حالا که هم احسان و هم علی تحلیل خوبی از اوضاع دارند یک بیانیه مشترک صادر کنند و بگویند از نظر آن‌ها دلار نهایتا ممکن است هزار تومان ارزش داشته باشد ولی امیدوارند آنقدر گران بشود که اقتصاد آمریکا از گرانی‌اش زودتر بپاشد. یکی از خواص امور نفت و گاز اعلام کرد که گاز ۵۰۰ سازمان و مرکز دولتی و عمومی به خاطر رعایت نکردن بخشنامه‌های مربوط به میزان مصرف قطع شده است. کار درست و خوبی‌ست. بقیه هم باید بدانند که اگر به همین شکل پیش برود گازشان و حتی آبشان قطع می‌شود. درست است که از چند ماه پیش هشدار دادیم که اروپایی‌ها زمستان سختی در پیش دارند و اصولا هم ما با غربی‌ها مشکل داریم. اما نمی‌توانیم در این روزهای سخت که عوامشان در اروپا با آن مواجه هستند با ایشان ابراز همدردی و همدلی نکنیم. گزارش‌های مربوط به گران شدن روزانه قیمت دلار و طلا و خودرو را خواندم. نباید نگران بود. علی، سخنگوی خواص‌الدوله گفت این تغییرات قیمت موقتی هستند و تلاش‌های دشمن با اقدامات پیشگیرانه ناکام می‌ماند. خیالم راحت شد. قرار بوده خیلی اتفاقات بدتر بیافتد اما خوشبختانه خواص‌الدوله آنقدر هوشیار بوده‌اند که از ابزار و لوازم پیشگیری استفاده کنند.

چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱

توییت آرش، عضو دوره قبل خواص‌البلد تهران را خواندم. به مصوبه خواص‌البلد فعلی درباره ساخت و ساز در باغ‌ها اعتراض کرده و گفته با این مصوبه به باغ‌های باقیمانده در تهران تیر خلاص زده‌اند‌. دلیل اعتراضش را نمی‌فهمم. خواص همینطوری هم از ما عوام به خاطر اینکه کم خانه ساخته‌ایم راضی نیستند حالا که می‌خواهند اجازه بدهند حتی در باغ‌ها هم خانه بسازیم معلوم نیست آرش برای چه نگران باغ‌ها شده است.‌ متاسفانه این‌ها همه چیز را سیاسی می‌بینند و به بهانه نگرانی برای چهار تا دار و درخت می‌خواهند مانع اجرایی شدن وعده‌های ابراهیم و علیرضا بشوند. صحبت‌های دیروز آقای سردار را شنیدم. خیلی قاطع و تاثیرگذار بود. حرف‌هایی درباره بالای شهر تهران و نسوان و حجابشان زد. روی حرف آقای سردار نباید حرف زد. حتما راست و درست می‌گوید. عصر اخباری درباره ممنوع شدن ورود نسوان به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در افغانستان خواندم. احتمالا تشخیص جریان اصیل طالبان این بوده که اینطوری بهتر است. باید احترام گذاشت. لابد صلاح دیده‌اند. شب درازی‌ست. ولی بالاخره تمام می‌شود. قبل از خواب عوام‌النسا گفت برایش دیوان حافظ باز کنم. این شعر آمد:

غبار غم برود حال خوش شود حافظ .... تو آب دیده از این رهگذر دریغ مدار

پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱

بالاخره زمستان آمد.‌ خدا به اروپایی‌ها و غربی‌ها رحم کند که زمستان سختشان شروع شد. علیرضا، خواص‌المله تبریز اعلام کرد متوسط معدل دانش‌آموزان در کشور ۱۱/۵ است و باید ریشه‌یابی شود که مشکل از معلمان است یا دانش‌آموزان. به نظر من هیچکدام. کار غربی‌هاست و می‌خواهند بین عوام ایجاد نگرانی کنند.‌ احمد، خواص‌الدوله امور داخله اعلام کرد که اصلاحات اقتصادی با کمترین پیامدها به نتیجه رسید. راست می‌گوید. جراحی را تمام کرده‌اند و بیمار ظاهرا خوشبختانه علائم حیاتی دارد. خونریزی هم آنقدر زیاد نبوده. خود همین دستاورد بزرگی‌ست.‌ عصر شنیدم قیمت دلار از چهل هزار تومان هم رد شده است. خوب است. معلوم است آمریکایی‌ها نمی‌توانند تورم ایجاد شده روی پولشان را کنترل کنند. یاد حرف‌های محسن، که همیشه در زمان انتخابات ریاست خواص‌الدوله کاندیدا می‌شود و الان خودش معاون اقتصادی ابراهیم است افتادم. می‌گفت تخصصش حوزه پول است و با معدل ۱۹/۵ فارغ‌التحصیل شده و می‌تواند کاری کند سومین پول قوی منطقه بعد از دلار و یورو متعلق به ایران باشد. راست می‌گفت. الان همینطور است. کاشکی محسن زودتر معاون اقتصادی شده بود. در مملکتی که این روزها متوسط معدل دانش‌آموزانش ۱۱/۵ است نباید در بهره‌گیری از خواص با معدل ۱۹/۵ تعلل و کوتاهی داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی